Sunday, October 17, 2010

21 הרוגים בסומליה; 18 הרוגים בפקיסטן; 4 הרוגים באפגניסטן; 2 הרוגים בעיראק; 2 הרוגים בקשמיר; חייל שבדי נהרג באפגניסטן; הרוג בעזה; מאות הרוגים בגבול בין סודאן לאוגנדה; תימן הפציצה בסיס של אל-קאעידה בדרום-המדינה;

פקיסטן – אלימות אסלאמית: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-16 באוקטובר על הריגתם של 18 בני-אדם שחוסלו בידי פעילי טרור על רקע המאבקים בין הסונים לשיעים המתחוללים בעיר קראצ'י. לכאורה, המאבקים הללו נכנסים לקטגוריה של מאבקים פוליטיים, אולם ברגע שארגון הטליבאן החל להתערב ברציחות הללו, מעגל הדמים מתרחב ללא הרף. בהתאם לאיסוף הנתונים שנעשה לאורך שנה האחרונה (2010), אפשר לציין כי מאות בני-אדם נרצחו על רקע זה רק בעיר קראצ'י בלבד.

הודו - קשמיר: מקורות תקשורתיים בהודו מסרו ב-16 באוקטובר 2010 על הריגתם של 2 פעילי טרור מוסלמים בהיתקלות עם כוחות הצבא של הודו בחבל קשמיר. ידיעות נוספות בנושא: מקורות תקשורתיים בהודו מסרו ב-15 באוקטובר 2010 על מותו של אדם בעקבות פציעה שנגרמה מירי של חיילים הודים במהלך הפגנה שנערכה בחבל קשמיר. עוצר הוטל על חלקים אחדים בקשמיר מחשש למהומות דמים של מוסלמים נגד הנוכחות ההודית באזור. מקורות תקשורתיים בהודו מסרו ב-14 באוקטובר 2010 על הריגתם של 3 פעילי טרור מוסלמים בהיתקלות עם חיילים הודים במחבל קשמיר.

עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-16 באוקטובר 2010 על הריגתם של 2 אנשי-כוחות הביטחון של עיראק בידי פעילי טרור מוסלמים. בשבועות האחרונים חלה עלייה דרמטית של ניסיונות לפגוע באנשי כוחות הביטחון על-מנת לערער עוד יותר את המערכת הפוליטית שאינה מצליחה להגיע להסכם בנוגע להקמת ממשלה חדשה בעיראק – וזאת למרות שהבחירות נערכו כבר בחודש מרץ 2010.

סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-16 באוקטובר 2010 על הריגתם של 21 בני-אדם ועל פציעתם של 50 נוספים בעקבות הקרבות הנערכים בעיר מוגדישו בין כוחות הממשלה לבין פעילי טרור מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה. מקורות ממשלתיים באוגנדה מסרו שאוגדנה מוכנה לשלוח חיילים נוספים לסומליה על-מנת לעזור לממשלה המקומית להילחם בפעילי הטרור המוסלמים.

אוגנדה – סודאן: מקורות רשמיים באו"ם מסרו ב-16 באוקטובר 2010 שארגון הטרור הנוצרי "צבא המתנגדים של האל" הפעול מאוגנדה, אחראי להרג של 2,000 בני-אדם מאז חודש דצמבר 2008. הארגון אחראי לחטיפתם של ילדים רבים ולמקרי אונס רבים מנשוא. רק בסודאן כ-120,000 בני-אדם הפכו לפליטים בשל הפעילות של הארגון הנלחם נגד יסודות אסלאמיים ויסודות פגאניים בדרום-סודאן ובאוגנדה. ממשלת סודאן האסלאמית נותנת תמיכה לארגון הזה משום שהוא נלחם נגד הבדלנות של מורדי דרום-סודאן. מאז שנת 2005 נהרגו לפחות 15,000 בני-אדם בעימותים מזוינים בין הצבא האוגנדי לבין פעילי הטרור.

אפגניסטן – טרור: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-16 באוקטובר 2010 על הריגתם של 4 בני-אדם בעקבות פיצוץ של 3 מטענים שהופעלו באזור קנדהר.

אפגניסטן – נאט"ו: מקורות צבאיים בנאט"ו ובשבדיה מסרו ב-16 באוקטובר 2010 על הריגתו של חייל שבדי ועל פציעתם של 2 נוספים מפיצוץ של מטען-חבלה. באפגניסטן משרתים 520 חיילים שבדים במסגרת הסיוע לכוחות נאט"ו.

תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-16 באוקטובר 2010 על הפצצה אווירית שנערכה על אחד מבסיסי אל-קאעידה הנמצאים בדרום-המדינה. עד כה לא נמסר על מספרם המדויק של הנפגעים. ארה"ב סיפקה את המידע על הבסיס הזה. דוברי אל-קאעידה מסרו לאחרונה שהם הצליחו להקים צבא של 12,000 פעילי טרור המתכוננים לנהל "מלחמת קודש" נגד ממשלת צנעא.

ישראל – רצועת-עזה: מקורות תקשורתיים בעזה מסרו ב-16 באוקטובר 2010 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי ועל פציעתם של 5 נוספים בהפצצה של חיל-האוויר הישראלי על יעדי טרור ברצועה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: