Monday, April 21, 2014

60 הרוגים בסוריה; 100 הרוגים בדרום-סודאן; 20 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי נוסף בתימן; 20 הרוגים באפגניסטן;  16 הרוגים בעיראק; 14 חיילים נהרגו באלג'יריה; 5 הרוגים בפקיסטן; 2 שוטרים נהרגו במצרים; הרוג בלוב; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בניגריה, בסומליה, בחריין; בתימן, בלבנון, בסודאן, בסוריה, בעיראק, באפגניסטן ובפקיסטן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-20 באפריל 2014 על הריגתם של כ-60 בני-אדם בהתקפות של הצבא הסורי במרכזי הערים. כמו כן נמסר על סדרה של פיגועים שהיו ברחבי סוריה שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה. מקורות נוספים מסרו על הריגתם של 6 חיילים מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בידי טרוריסטים מוסלמים. מקורות רשמיים בסוריה מסרו על כיבושה מחדש של העיירה הנוצרית מעלולא בידי כוחות הביטחון של סוריה. העיירה הנוצרית, שתושביה מדברים ארמית, נמצאת כ-50 ק"מ צפונית לדמשק. הנשיא אסד ערך ביקור במקום לרגל חג הפסחא.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-20 באפריל 2014 על הריגתם של 16 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה.
--
מצרים – טרור: מקורות רשמיים במצרים מסרו ב-20 באפריל 2014 על הריגתם של 2 שוטרים מירי של טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור העיר קהיר.
--
תימן – חיסולים ממוקדים אמריקאים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-20 באפריל 2014 על הריגתם של 20 בני-אדם נוספים בחיסול-הממוקד האמריקאי נוסף שנערך בתימן ביממה הקודמת. בסך הכל נהרגו כ-40 בני-אדם בשני חיסולים-ממוקדים שנערכו בתימן ביומיים האחרונים. מרבית ההרוגים היו טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה.
--
אלג'יריה – טרור: מקורות תקשורתיים באלג'יריה מסרו ב-20 באפריל 2014 על הריגתם של 14 חיילים מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים בדרום המדינה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-20 באפריל 2014 על הריגתם של 20 בני-אדם בשורה של תקריות אלימות שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן וכן בפעולות יזומות של הצבא האפגני. מקורות נוספים מסרו כי בין ההרוגים היו לפחות 18 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן ו-2 חיילים.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-20 באפריל 2014 על הריגתם של 5 בני-אדם בסדרה של פיגועי יריר שהתבצעה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים. כמו כן נמסר על הריגתו של נוצרי שסירב להתאסלם.
--
דרום-סודאן – טרור אתני: מקורות רשמיים בדרום-סודאן מסרו ב-20 באפריל 2014 על הריגתם של כ-100 בני-אדם בקרבות בין כוחות-הביטחון לבין מיליציות שבטיות חמושות שעסקו בגניבת בקר. מקורות מקומיים מסרו כי הוגשה בקשה דחופה לממשלה לפתוח בחקירה בנוגע למקרה. גורמים נוספים מסרו כי המצב הביטחוני הרעוע בדרום-סודאן משחק לידיה של סודאן האסלאמית של ממשלת חרטום המנסה לחמש גורמים טרור מקומיים המתנגדים לממשלה המרכזית.
--
לוב – טרור: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-20 באפריל 2014 על הריגתו של לפחות אדם אחד בקרבות בין כוחות הביטחון לבין מיליציות אסלאמיות חמושות הפועלות באזור העיר סירט.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: