Thursday, April 17, 2014

70 הרוגים בסוריה; 40 הרוגים בדרום-סודאן; 20 הרוגים בעיראק; 10 הרוגים בניגריה; 9 הרוגים באתיופיה; 6 הרוגים בפקיסטן; 5 הרוגים באפגניסטן; 3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בעזה; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי בתימן; ירדן תקפה רכבים סורים; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בקשמיר, בלוב, בסודאן, בסומליה, בניגריה, בסוריה, בעיראק, באפגניסטן ובפקיסטן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים מסרו ב-16 באפריל 2014 על הריגתם של כ-70 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ועימותים קטלנים שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה.
--
ירדן – סוריה: מקורות צבאיים רשמיים בירדן מסרו ב-16 באפריל 2014 על התקפה אווירית של חיל-האוויר של ירדן על משוריינים סורים שניסו לחצות את הגבול בין שתי המדינות. בהתקפה היו נפגעים אך לא נמסר מידע נוסף. בדיווח אחר נמסר על מכוניות שניסו לחצות את הגבול הירדני. שעות אחדות לאחר מכן נמסר כי הרכבים היו שייכים למורדים הסורים הפועלים נגד המשטר.
--
עזה – טרור: מקורות תקשורתיים ערביים מסרו ב-16 באפריל 2014 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים ברצועת-עזה מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל באקראי בשל תאונת-עבודה טרוריסטית.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-16 באפריל 2014 על הריגתם של כ-20 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-16 באפריל 2014 על הריגתם של 5 בני-אדם בפיגועים ובקרבות נגד טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן. מקורות נוספים מסרו על הריגתם של 3 אזרחים בפעילות אווירית של כוחות נאט"ו הפועלים באפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-16 באפריל 2014 על הריגתם של 6 בני-אדם מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים הפועלים באזור העיר קראצ'י. מקורות רשמיים בפקיסטן מסרו כי ארגון הטליבאן החליט לא להאריך את הפסקת-האש בפקיסטן למרות שיחות השלום.
--
תימן – חיסולים ממוקדים אמריקאים: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-16 באפריל 2014 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בתימן בנובמבר 2013.. מקורות נוספים מסרו כי שני הטרוריסטים היו אזרחים מוסלמים שהגיעו מאוסטרליה וניו-זילנד.
--
דרום-סודאן – טרור: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-16 באפריל 2014 על הריגתם של 40 בני-אדם בקרבות בין כוחות הממשלה לבין מורדים הפועלים נגד הממשלה המקומית. מאידך, גורמי טרור בדרום-סודאן מסרו על הריגתם של יותר מ-500 חיילים הנאמנים לממשלה המקומית.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-16 באפריל 2014 על הריגתם של 10 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים על בית-ספר לנערות. בעקבות ההתקפה נחטפו כ-100 תלמידות כדי לשמש שפחות מין לטרוריסטים המוסלמים מארגון "בוקו חראם". מקור נוסף מסר כי מרבית הנערות שוחררו לאחר יממה אחת.
--
אתיופיה – סודאן: מקורות רשמיים באתיופיה מסרו ב-16 באפריל 2014 על הריגתם של 9 בני-אדם מירי של טרוריסטים מוסלמים שהגיעו מסודאן.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: