Tuesday, September 18, 2012

54 הרוגים בסוריה; 16 הרוגים בפקיסטן; 8 נשים נהרגו בהפצצה של נאט"ו באפגניסטן; 7 הרוגים בעיראק; 3 חיילים נהרגו בתימן; שדרן רדיו נרצח בסומליה; 2 פעילי טרור מוסלמים בכירים נהרגו בניגריה; 500 חברי המחתרת הכורדית נהרגו בחודש אחד;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-17 בספטמבר 2012 על הריגתם של 54 בני-אדם בקרבות ובעימותים בין הצבא הסורי לאנשי "הצבא הסורי החופשי" הפועלים נגד המשטר בערים אחדות ברחבי סוריה. מקורות בלבנון מסרו כי מטוסי קרב סורים ירו 4 טילים לעבר עיירה לבנונית הנמצאת ליד הגבול הסורי. מקורות צבאיים בלבנון מסרו כי זהו האירוע החמור ביותר שאירע מאז שהחלה ההתקוממות העממית בסוריה במרס 2011.
--
אפגניסטן – נאט"ו: מקורות רשמיים באפגניסטן מסרו ב-17 בספטמבר 2012 על הריגתם של 8 נשים בהפצצה של כוחות נאט"ו שנערכה באפגניסטן. בתחילה נמסר כי ההרוגות נפגעו מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות רשמיים בפקיסטן מסרו ב-17 בספטמבר 2012 על הריגתם של 15 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל נגד אוטובוס אזרחי. המטען הופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בצפון-מערב פקיסטן. כמו כן נמסר על הריגתו של אדם אחד במהלך הפגנת מחאה שנערכה נגד הקרנתו של סרט המבזה את הנביא מוחמד.
--
עיראק – טרור: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-17 בספטמבר 2012 על הריגתם של 7 בני-אדם בפיגוע התאבדות התבצע במרכז בגדאד בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-17 בספטמבר 2012 על הריגתם של 3 חיילים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים בדרום תימן.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-17 בספטמבר 2012 על הריגתו של שדרן רדיו סומלי בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים באזור העיר מוגדישו.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בניגריה מסרו ב-17 בספטמבר 2012 על הריגתם של 2 פעילי טרור מוסלמים בכירים מארגון "בוקו חראם" בהיתקלות יזומה שנערכה בידי כוחות-הביטחון של ניגריה הפועלים בצפון המדינה.
--
טורקיה – כורדים: ראש ממשלת טורקיה האנטישמי, ארדואן, מסר ב-17 בספטמבר 2012 על הריגתם של כ-500 חברי המחתרת הכורדית במהלך מבצע צבאי נרחב שנערך במהלך החודש האחרון. ארדואן לא הצליח להתגבר על הדחף כדי לגנות את ישראל גם בהצהרה זו.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: