Friday, June 11, 2010

120 הרוגים בסומליה בימים האחרונים; 42 הרוגים בפקיסטן; 7 הרוגים בעיראק; 3 הרוגים באיראן; ילד בן 7 הוצא להורג באפגניסטן באשמת ריגול לטובת הממשלה האפגנית;

דארפור – סודאן: מקורות ממשלתיים בסודאן מסרו ב- 10 ביוני 2010 של שחרורם 35 חיילי הממשלה הסודאנית שנתפסו בידי מורדי חבל דארפור. בחודש מאי 2010 נהרגו בסודאן 420 בני-אדם על פי המעקב של מגזין זה – מגזין המזרח התיכון. לעומת זאת, מקורות באו"ם מסרו שבחודש מאי נהרגו לפחות 491 בני-אדם שלגביהם ישנה וודאות בנוגע לגורלם.

אפגניסטן – טליבאן: דוברים בטליבאן האפגני מסרו כי את ההתקפה בה נהרגו 40 בני-אדם בעת שנערכה חתונה מקומית, ביצעו מטוסי נאט"ו ולא פעילי טרור מארגון הטליבאן האפגני. מקור תקשורתי אחר באפגניסטן מסר ב-10 ביוני 2010 שההתקפה על המשפחה נערכה בגלל שחבריה הביעו התנגדות לפעילות של ארגון הטליבאן. כמו כן נמסר ב-10 ביוני 2010 על תלייתו של ילד בן 7 בידי פעילי טרור מארגון הטליבאן בשל "היותו מרגל לטובת ממשלת אפגניסטן".

פקיסטן – טליבאן: ארגון לזכויות-אדם בפקיסטן מסר ב-10 ביוני 2010 שהטליבאן שולט באופן ישיר על 4 מיליון פקיסטנים.

פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-10 במאי 2010 על פיצוץ של מטען-חבלה בבסיס צבאי ימי. כתוצאה מהפיצוץ נהרג אדם אחד ועוד שלושה נפצעו.

פקיסטן – טליבאן: מקור צבאי בפקיסטן מסר ב-10 ביוני 2010 על הריגתם של 40 פעילי טרור מארגון הטליבאן הפקיסטני ושל 2 חיילים פקיסטנים במהלך קרבות קשים שנערכו במחוז ליד העיר פשוואר.

עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-10 ביוני 2010 על הריגתם של 7 בני-אדם ועל פציעתם של 20 נוספים בסדרת אירועי טרור שהתרחשו היממה האחרונה.

סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-10 ביוני 2010 על הריגתם של 12 בני-אדם בקרבות שפרצו בעיר מוגדישו בין כוחות הממשלה לבין פעילי טרור מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה.

סומליה – ארגון אל-שבאב: ארגונים אסלאמיים פרו-ממשלתיים בסומליה טענו ב-10 ביוני 2010 שהם הצליחו להרוג 99 פעילי טרור מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה. עוד נמסר שבין ההרוגים היו 4 זרים לבנים שהתגייסו לעזרת ארגון "אל-שבאב". הדוברים הוסיפו כי העיר ד'וסומארב, הנמצאת כ-320 ק"מ צפונית למוגדישו שוחררה משליטתו של ארגון "אל-שבאב".

איראן – כורדים: מקורות תקשורתיים באיראן מסרו ב-10 ביוני 2010 על הריגתם של 3 שוטרים מפיצוץ של מטען חבלה שהוטען בידי המחתרת הכורדית.

עיראק – נוצרים: מקורות בקהילה הנוצרית בעיראק טוענים שוב שהמוסלמים מתנכלים להם על רקע דתי. ב-7 ביוני 2010 נרצח צעיר נוצרי בידי פעילי טרור מארגון אל-קאעידה בעיר כירכוך. במהלך השבועות האחרונים נערכו התקפות יזומות על העדה הנוצרית בעיר.

ישראל - הסברה: בכל השיחות שלכם ובמיילים שאתם שולחים לחבריכם, עליכם להזכיר את טורקיה בשלושה היבטים עיקריים: שואת הארמנים, הדיכוי של המיעוט הכורדי, וכיבוש צפון קפריסין בידי טורקיה שהציבה שם כ-40,000 חיילים. כל מייל מחאה שאתם שולחים לשגרירות כלשהי או לאישיות כלשהי, תוסיפו למכותבים גם איש תקשורת אחד וחבר-כנסת אחד. שימו לב למאמר הזה "
מכתב פתוח לטורקיה". פובליציסטים אחדים מתחילים להבין שאנחנו חייבים להתחיל לנהל תעמולה ולא הסברה.

ישראל – טורקיה: מגזינים כלכליים מציינים על פגיעה ביחסי המסחר בין טורקיה לישראל בחודשים האחרונים, ומאידך חלה עלייה בקשרי המסחר בין טורקיה למדינות ערביות במזרח-התיכון.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: