Tuesday, June 29, 2010

66 הרוגים בפקיסטן; 2 הרוגים בטורקיה; 10 הרוגים באפגניסטן; 8 הרוגים בעיראק; 2 הרוגים בקשמיר; חייל נאט"ו נהרג באפגניסטן; טרוריסט אסלאמי נהרג ברצועת-עזה;

טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-28 ביוני 2010 על התקפה אווירית נוספת של הצבא הטורקי על כברים כורדים בצפון-עיראק. מקורות אחרים ציינו שיש נפגעים רבים, אך לא נמסר על מספרם המדויק של הנפגעים. על-פי הערכת מגזין זה – מגזין המזרח התיכון – בחודש יוני 2010 נהרגו בין 50 ל-100 כורדים וטורקים בתקריות אלימות. מקורות נוספים ציינו שכ-650 משפחות כורדיות נמלטו בשל ההתקפות האוויריות של הצבא הטורקי על כפרי הכורדים בצפון עיראק.

טורקיה – כורדים: מקור צבאי בטורקיה מסר ב-28 ביוני 2010 על הריגתם של 2 כורדים ליד הגבול עם סוריה משום שהכוח הטורקי חשב שהם פעילי טרור מארגון ה-PKK.

אפגניסטן – טרור: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-28 ביוני 2010 על הריגתם של 2 בני-אדם בעת שעלו על מטען-צד.

אפגניסטן – נאט"ו: מקור צבאי באפגניסטן מסר ב-28 ביוני 2010 על הריגתו של חייל בריטי נוסף באפגניסטן. המקור הוסיף שהחייל נורה על-ידי צלף. דובר צבאי מסר כי בחודש יוני נהרגו 99 חיילי נאט"ו. מאז תחילת השנה נהרגו 319 חיילים. דובר צבאי בכוחות נאט"ו מסר כי מספר ההרוגים בקרב חיילי נאט"ו משקף את האינטנסיביות הצבאית המופעלת על-ידי כוחות נאט"ו באפגניסטן נגד פעילי טרור מארגון הטליבאן. בעקבות מספר ההרוגים הגבוה, בארה"ב עולה הקריאה לעכב את המתקפה הצבאית באזור קנדהר הנשלט ברובו על-ידי פעילים מארגון הטליבאן. על-פי מיטב הבדיקה שנערכה בידי מגזין זה – מגזין המזרח התיכון – מרבית האזרחים שנהרגו באפגניסטן בחודשים האחרונים, נפגעו בידי כוחות נאט"ו בשל טעות בזיהוי.

אפגניסטן – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-28 ביוני 2010 על הריגתם של 8 בני-אדם "החשודים" בפעילות טרור במסגרת ארגון הטליבאן. מקור צבאי מסר שההרוגים נפגעו במהלך פעילות צבאית משותפת בין הצבא האפגני לבין כוחות נאט"ו. מקורות אחדים ציינו שההרוגים כולם אזרחים שנהרגו מהאוויר בידי כוחות נאט"ו.

פקיסטן – טליבאן: מקור צבאי בפקיסטן מסר ב-28 ביוני 2010 על הריגתם של 66 פעילי טרור מארגון הטליבאן הפקיסטני במהלך קרבות הנערכים בצפון-מערב המדינה. 4 חיילים פקיסטנים נהרגו בקרבות.

הודו – קשמיר: מקורות תקשורתיים חבל קשמיר מסרו ב-28 ביוני 2010 על הריגתם של 2 מפגינים מוסלמים בידי חיילים הודים.

תימן – אל-קאעידה: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-28 ביוני 2010 שהם מזהים שינוי בטקטיקת הלוחמה של פעילי אל-קאעידה בתימן. בשבועות האחרונים פעילי הטרור מתרכזים בהתקפות ישירות על מתקנים ממשלתיים וצבאיים, ופחות של פגיעה אקראית במקומות אזרחיים. עוד נודע שכוחות-ביטחון של תימן מהדקים את הפיקוד על הגבול המשותף בין תימן לסעודיה בעקבות תקריות טרור רבות שאירעו לאחרונה אך הם לא הגיעו לידיעת הציבור.

עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-28 ביוני 2010 על הריגתם של 8 בני-אדם בסדרת תקריות טרור שהיו במהלך היום בעיר בגדאד. בין ההרוגים שני ילדים ואישה אחת.

ישראל – רצועת-עזה: כלי טיס ישראלי ירה והרג טרוריסט אסלאמי ברצועת עזה, ב-28 ביוני 2010, לאחר שחוליית טרור ירתה פצצות מרגמה לעבר ישראל.

ישראל – טרור: כוחות הביטחון של ישראל עצרו 7 מוסלמים בעלי אזרחות ישראלית בחשד לרצח של נהג מונית ישראלי ב-2009, ובחברות בארגון טרור מהג'יהאד העולמי.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: