Monday, June 7, 2010

8 הרוגים בעיראק; 3 הרוגים באפגניסטן; 3 כורדים נהרגו בטורקיה; 2 משקיפי-שלום נהרגו בסומליה; חייל נהרג בתימן; שגריר טורקיה לשעבר בארה"ב, תוקף את ארדואן.

טורקיה – ישראל: שגריר טורקיה לשעבר בארה"ב, אוסמאן לוגולו, תקף ב-6 ביוני 2010 בחריפות את ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן. בדברים שנשא במכללה האקדמית נתניה אמר כי התקרבותו לפלסטינים וליבוי האש נגד ישראל מרחיקים את המדינה מהמערב.
נא להעביר את המידע הזה הלאה. אל תשכחו שבטורקיה יש צנזורה ואין אפשרות לראות יוטיוב. להעביר את הידיעה הזו לכול מקום אפשרי. גורמים ציבוריים רבים בישראל מטילים חרם על טורקיה. כולנו חייבים לעודד את המגמה הזו מבחינה אזרחית אך לא ממשלתית. אנחנו מנצחים בהסברה בעולם גם משום שטורקיה נמצאת בתסבוכת בינלאומית בעניין הכורדים, הארמנים והקפריסאים. יש להדגיש את הנושאים הללו בכל מקום. עשרות הפגנות נערכות מידי יום למען ישראל, אולם מאומה מזה אינו מסוקר על-ידי התקשורת הישראלית.

טורקיה – כורדים: כוחות הביטחון של טורקיה הרגו ב-6 ביוני 2010 3 פעילים כורדים מהמחתרת הכורדית הפועלת בדרום המדינה.בתקשורת הטורקית הופיעה ידיעה מאשימה את ישראל בסיוע למחתרת הכורדית בטורקיה.

משט הטרור לעזה – כתבת הבית-הלבן הלן תומאס: פעם נוספת, ערוץ "פוקס ניוז" עמד לצידם של הישראלים בהתייחסות מיוחדת לנושא שנמסרה ב-6 ביוני 2010 בשעות הבוקר של ה-6 ביוני. כתבת הבית-הבלן הוותיקה (89), הלן תומאס אמרה כי "על היהודים להסתלק מייד מפלסטין ולחזור לפולין וגרמניה". הלן תומאס היא החברה האישית של ברק חוסיין אובמה. הגיע הזמן להבהיר להלן תומאס ולחבריה הגזעניים את האמת עליהם ועל מחשבותיהם באמצעות המאמר שתורגם לאנגלית: "
הלאומיות הפלסטינית כתנועה קולוניאליסטים של הליגה הערבית". שילחו את המאמר הזה לאלפי אנשים ברחבי העולם. שילחו את זה לכל האתרים באנגלית ובשפות נוספות. שילחו את המאמר גם להלן תומאס. להלן המאמר גם בעברית. שוב ערוץ "פוקס ניוז" גינה את דבריה של הלן תומאס, וביקשת ממנה שהיא "תלך הביתה".

עיראק: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-6 ביוני 2010 על הריגתם של 2 מועמדים פוליטיים מהגוש הסוני בעיראק.מאז הבחירות שנערכו בעיראק במרס 2010 נרצחו פוליטיקאים מקומיים רבים בידי פעילי טרור מארגונים שונים.

עיראק: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-6 ביוני 2010 על הריגתם של 6 בני-אדם בפיצות של מכונית תופת במערב בגדאד. עוד 20 בני-אדם נפצעו בפיגוע.

איראן – עיראק: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-6 ביוני 2010 שכוחות צבאיים איראנים חצו את הגבול כדי להתעמת עם פעילי טרור מהמחתרת הכורדית. בשבועות האחרונים הצבאות של איראן וטורקיה עורכים התקפות על מעוזי הכורדים בצפון עיראק.

סומליה: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-6 ביוני 2010 על הריגתם של 2 משקיפי-שלום שנרצחו בידי פעילי טרור מארגונים אסלאמיים קיצונים.

תימן: מקור צבאי בתימן מסר ב-6 ביוני 2010 על הריגתו של חייל תמני במהלך מארב מתוכנן שהוכן בידי פעילי טרור מארגון אל-קאעידה.

אפגניסטן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-6 ביוני 2010 על הריגתם של 3 בני-אדם בפיצוץ של מטען חבלה מאולתר. ההרוגים היו 2 אזרחים ושוטר מקומי. עוד 14 בני-אדם נפצעו בפיגוע.

חיסולים-ממוקדים – ארה"ב: בעקבות מאמרי ביקרות רבים שנכתבו לאחרונה על מדיניות החיסולים-הממוקדים של הנשיא אובמה, הצבא האמריקאי החליט לבחון מחדש את מדיניות הזו לאור הריגתם של 23 אזרחים אפגנים בחיסול שהתבצע בפברואר 2010. מאז תחילת שנת 2009 נהרגו רק בפקיסטן למעלה מ-1,000 בני-אדם בחיסולים-ממוקדים אמריקאיים. מספר ההרוגים באפגניסטן אינו ידוע באופן מדויק, אולם על-פי הערכה שנעשתה על-ידי מגזין זה - מגזין המזרח התיכון – המספר מגיע למאות הרוגים מאז שנת 2009. עשרות הפגנות נערכו ברחבי פקיסטן ואפגניסטן נגד המדיניות של ברק חוסיין אובמה, ובמקרים אחדים המפגינים ביקשו להעמיד לדין את אובמה בגין פשעי מלחמה. כתבו כאן – במגזין המזרח התיכון – שבמהלך השנה האחרונה הכוחות אמריקאים מבצעים חיסולים-ממוקדים גם בסומליה וגם בתימן, אולם רק כעת מוסדות האו"ם החלו לבחון את העניין באופן משפטי. עדיין הניסוחים כלפי ארה"ב מאוד עדינים וזהירים. כל הכוחות הזרים הפועלים באפגניסטן (במסגרת נאט"ו) שותפים באופן מלא להרג בלתי אחראי הזה שאינו עומד בסטנדרטים משפטיים מינימליים.

טורקיה – כורדים: פעילי המחתרת הכורדית (PKK) הפועלים מצפון-עיראק נגד טורקיה הודיעו ב-3 ביוני 2010 שכל ההבנות על הפסקת-אש עם טורקיה מבוטלות בעקבות התקפות צבאיות רבות על כפרים כורדיים. פעילי המחתרת הכורדית מעוניינים להגביר את הפעילות הצבאית נגד טורקיה. מקור טורקי מסר לאחרונה כי מאז תחילת שנת 2010 נהרגו 23 חיילים טורקים ו-33 חיילים נוספים נפצעו בעימותים מזוינים נגד פעילי המחתרת. מאז שנת 1984 נרצחו בין 40,000 ל-60,000 כורדים בעימות הרצחני של ממשלת טורקיה נגד המיעוט הכורדי בטורקיה. טורקיה ממשיכה לכבוש את צפון-קפריסין.

גרמניה - תקשורת: התקשורת הגרמנית תוקפת את ישראל לאור פרשת ספינת הטרור של ארדואן. התקשורת הגרמנית שכחה את החלטתו של קצין גרמני באפגניסטן להפציץ שיירה של אזרחים חפים-מפשע בספטמבר 2009 שגרמה למותם של 140 בני-אדם. התקשורת הגרמנית והתקשורת הבינלאומית לא ניהלה לינץ' תקשורתי בגרמניה.

נצרות – אסלאם: האפיפיור, בנדיקטוס ה-16, מאוד מודאג מעליית האסלאם הקיצוני מול הנצרות המסורתית במזה"ת. בנדיקטוס אמר כי "הזרמים הקיצוניים באיסלאם מאיימים על כולנו". בנאום שנשא בקפריסין (שחלקה כבוש בידי הטורקים) הוא קרא לקהילה הבינלאומית לפעול כדי "לפתור את המתיחות באזור ולמנוע הידרדרות לעבר טרגדיות נוראיות".
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: