Thursday, June 10, 2010

40 הרוגים באפגניסטן במהלך חתונה; 32 הרוגים בפקיסטן; 11 הרוגים בעיראק; עוד 4 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן; עיתונאי כווייתי יוצא להגנת ישראל;

ישראל – הסברה: בכל השיחות שלכם ובמיילים שאתם שולחים לחבריכם, עליכם להזכיר את טורקיה בשלושה היבטים עיקריים: שואת הארמנים, הדיכוי של המיעוט הכורדי, וכיבוש צפון קפריסין בידי טורקיה שהציבה שם כ-40,000 חיילים. כל מייל מחאה שאתם שולחים לשגרירות כלשהי או לאישיות כלשהי, תוסיפו למכותבים גם איש תקשורת אחד וחבר-כנסת אחד. שימו לב למאמר "מכתב פתוח לטורקיה". פובליציסטים אחדים מתחילים להבין שאנחנו חייבים להתחיל לנהל תעמולה ולא הסברה.

אפגניסטן – טרור: עוד פיגוע זוועתי באפגניסטן: 40 בני-אדם נהרגו ו-80 נוספים נפצעו בפיגוע שהתבצע בעת שנערכה חתונה בדרום-המדינה ב-9 ביוני 2010. מיום ליום, פעילי הטרור מארגון הטליבאן שוברים שיאים של אלימות הדדית.

ארה"ב – טורקיה: שר ההגנה אמריקאי, רוברט גייטס, אמר בלונדון ב-9 ביוני 2010 שהתנהגותה של אירופה כלפי טורקיה דרבן אותה לנוע מזרחה לכיוון איראן וסוריה. גייטס מסרב להבין שטורקיה המוסלמית מאיימת על אירופה כפי שהמהגרים המקסיקנים מאיימים על ארה"ב.

אפגניסטן – נאט"ו: פעילי טרור מארגון הטליבאן הצליחו להפיל מסוק של כוחות נאט"ו באפגניסטן ב-9 ביוני 2010. 4 חיילי נאט"ו נהרגו בתקרית. מאז תחילת חודש יוני 2010 נהרגו באפגניסטן 29 חיילי נאט"ו. בכול חודש מאי 2010 נהרגו באפגניסטן 31 חיילי נאט"ו.

אפגניסטן – נאט"ו: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-9 ביוני 2010 על הריגתם של 2 חיילים אוסטרלים בעת פיצוץ מטען-חבלה רב עוצמה שהתרחש ב-8 ביוני 2010. הכוח האוסטרלי באפגניסטן מונה כ-1,500 חיילים, ומאז שנת 2002 נהרגו באפגניסטן 13 חיילים אוסטרלים.

אפגניסטן – נאט"ו: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-9 ביוני 2010 על הריגתו של חייל בריטי בקרב יריות שהתפתח עם פעילי טרור מארגון הטליבאן. מאז שנת 2010 נהרגו באפגניסטן 203 חיילים בריטים.

פקיסטן – נאט"ו: פעילי טרור מארגון הטליבאן תקפו שיירה גדולה של כוחות נאט"ו שעברה ליד העיר איסלאמבד ב-9 ביוני 2010 לפנות בוקר. במהלך ההתקפה נהרגו 7 בני-אדם וכ-60 משאיות עלו באש. מקורות פקיסטניים מסרו כי בהתקפה השתתפו לפחות 10 פעילי טרור מארגון הטליבאן. בחודש מאי 2010 נהרגו בפקיסטן 764 בני-אדם בפיגועי טרור ומאלימות אסלאמית.

פקיסטן – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-9 ביוני 2010 על הריגתם של 25 בני-אדם "החשודים" בפעילות טרור במסגרת ארגון הטליבאן. סביר להניח שמספר ההרוגים כולל את 15 ההרוגים של ה-8 ביוני 2010.

עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-9 ביוני 2010 על הריגתם של 11 בני-אדם ועל פציעתם של 20 נוספים בסדרה של אירועי טרור שהתרחשו ברחבי-המדינה. בין ההרוגים פוליטיקאי סוני שנבחר לאחרונה בבחירות הארציות.

ישראל – כורדים: המכון למחקרים אסטרטגיים בטורקיה מסר ב-9 ביוני 2010 שישראל מעניקה אימון צבאי נרחב לפעילי המחתרת הכורדית שבסיסיה בעיראק. לטענת ראש המכון הטורקי: "לישראל אין דעה נוחה ממה שמתחולל בטורקיה בעת האחרונה, ולכן היא מנסה לצייר את טורקיה באור שלילי". לדעת ראש המכון הטורקי, "המחתרת הכורדית משמשת קבלן ביצועים של ישראל". ככה פחות או יותר אלה טענותיו של האיש שפורסמו גם בעיתון הטורקי "זאמאן". בחודש מאי 2010 נהרגו בטורקיה 73 בני-אדם בעימותים מזוינים בין כוחות הביטחון לבין פעילי המחתרת הכורדית (כולל כורדים שנהרגו בצפון-עיראק).

איראן – או"ם: מועצת הביטחון של האו"ם החליטה ב-9 ביוני 2010 על סנקציות חדשות על איראן. טורקיה וברזיל התנגדו. לבנון נמנעה. 12 מדינות מתוך 15 אישרו את ההחלטה על הטלת סנקציות נוספות על איראן. ההחלטה של ה-9 ביוני 2010 מהווה את הסבב הרביעי הנוגע להטלת סנקציות על איראן.

איראן – אופוזיציה: מהדי כרובי, בכיר האופוזיציה באיראן, האשים את אחמדינג'אד בהענקת שירות טוב לישראל בשל מדיניותו התוקפנית. ב-12 ביוני 2010 יציינו באיראן את יום השנה הראשון לבחירות השנויות-במחלוקת של אחמדינג'אד לנשיאות המדינה. האופוזיציה באיראן הודיעה כי היא מתכוונת לקיים הפגנה לאות הזדהות עם זכר הקורבנות של שנת 2009.

ארה"ב – הרשות הפלסטינית: הנשיא אובמה נפגש עם אבו-מאזן בבית-הלבן ב-9 ביוני 2010,, וזאת לקראת חידוש "שיחות הקרבה" בין הרשות הפלסטינית לבין ישראל. בעוד ימים אחדים יגיע לוושינגטון ראש-ממשלת ישראל, בנימין נתניהו.

כוויית – ישראל: העיתונאי הכוויתי, עבדאללה אל-הדלק, שוב עומד לצדה של ישראל: אתר ממר"י פרסם את מאמרו במילים הללו: העיתונאי הכוויתי עבדאללה אל-הדלק פרסם ב-3 ביוני 2010 מאמר ביומון הכוויתי אל-וטן, המביע תמיכה בעמדתה של ישראל למנוע מהמשט להגיע לעזה ומצדיק את אופן פעילותו של חיל הים הישראלי במבצע. לדבריו, מארגני המשט ידועים בקשריהם עם ארגוני טרור אזוריים ועולמיים ומשתתפי המשט תכננו מראש לתקוף את חיילי צה"ל. על עבדאללה אל-הדלק, ראו במאמר, כוויית אינה שוכחת את הבגידה הפלסטינית.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: