Wednesday, June 2, 2010

6 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בעזה; 12 הרוגים בפקיסטן; 30 הרוגים בסומליה; 6 הרוגים בתימן; מפקד באל-קאעידה יחד עם אשתו ושלושת ילידו נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי; 2 הרוגים בעיראק; 2 הרוגים בקשמיר;

טורקיה – משט פעילי הטרור של ארדואן: ראש ממשלת טורקיה, ארדואן, נאם נאום לוחמני כלפי ישראל לאור תוצאותיה של הפשיטה הישראלית על ספינת הטרור הטורקית. משט פעילי טרור לעזה של ארדואן, ראש ממשלת טורקיה, הפך לתקרית אלימה ב-31 במאי 2010 שבמהלכה נהרגו 9 אנשים שהתחזו ל"פעילי שלום", וכן נפצעו לפחות עוד 40 בני-אדם. מקורות צבאיים מסרו על פציעתם של 7 חיילים מירי ומדקירות של סכינים וחפצים חדים. טורקיה רצתה עימות אלים עם ישראל בעזרתו של ארגון הטרור הטורקי שארגן את מסע הטרור לעזה. דוברים ישראלים חייבים להטיל את האחריות לאלימות ולהרג כל כתפו של ארדואן. סביר להניח שארדואן מתכנן מהלומות נוספות על ישראל שיביאו לניתוק היחסים בין שתי המדינות. במהלך שלוש השנים האחרונות, טענתי שטורקיה מסוכנת לישראל, וכעת מתברר שטורקיה החליטה להפעיל ארגון טרור נגד ישראל במסווה של סיוע אזרחי. הגיע הזמן להבהיר לטורקיה שיש סוף לפרובוקציות אלימות נגד ישראל. גם התקשורת הישראלית הפיצה במהלך הימים האחרונים שעל הספינות ישנם "פעילי שלום" תמימים, והיא לא שמה את דגש על-כך שיש על הספינות פעילי טרור מארגון טורקי קיצוני. גם התקשורת הישראלית וגם הפוליטיקה הישראלית הפגינו מידה רבה של היסטריה לנוכח הגינויים וההפגנות נגד ישראל. לעומת הרפיסות הזאת, יצאו 600 מפגינים ישראלים לשגרירות טורקיה בתל-אביב כדי למחות על חלקה של טורקיה במשט הטרור לעזה. יש לשלוח מכתבי גינוי לכול השגרירויות בישראל שאזרחיהן השתתפו במשט הטרור לעזה. אל תשכחו: גם אם ישראל טועה - ישראל צודקת!!

ישראל – רצועת-עזה: 2 טרוריסטים אסלאמיים נהרגו ברצועת-עזה ב-1 ביוני 2010 בעת היתקלות עם כוח-צה"ל שזיהה אותם. שעות אחדות לאחר האירוע, חיל-האוויר הישראלי הרג 4 טרוריסטים מהג'יהאד האסלאמי בעת שהכינו טילים לשיגור לעבר ישראל. במהלך הימים האחרונים נורו לעבר ישראל לפחות 4 טילי קסאם שלא גרמו לנזקים בנפש. ידיעות קודמות בנושא: חיל-האוויר של צה"ל תקף מטרות ברצועת-עזה ב-28 במאי 2010 בעקבות ירי רקטות ב-27 במאי 2010 ובעקבות ניסיון פיגוע של מחבלים אסלאמיים ליד גדר-המערכת ב-26 במאי 2010 שבמהלכו נפצעו 7 מחבלים לאחר שהם התגלו בידי חיילי צה"ל. ב-25 במאי 2010 שוגרו לעבר ישראל פגזי מרגמה, ובתגובה לכך מטוסי חיל-האוויר תקפו שתי מנהרות טרור. בתקיפה נפצעו לפחות 15 בני-אדם. פעילי טרור אסלאמיים ברצועת עזה הפעילו עגלת תופת ליד גדר המערכת ב-25 במאי 2010. לא היו נפגעים. בשעות הערב נורו לעבר ישראל פצצות מרגמה, ובתגובה לכך חיל-האוויר תקף מנהרות הנמצאות כקילומטר מגדר המערב ליד בית-חנון. בתקיפה נפצעו 15 בני-אדם. מחבלים מוסלמים העלו באש ב-23 בבמאי 2010 ציוד ואוהלים של קייטנת ילדים שהתקיימה על חוף עזה בחסות האו"ם. בעזה קיימים ארגוני טרור אסלאמיים המתנגדים לכול פעילות שיש בה סממן של "הפקרות מערבית". גם הנשים בעזה סובלות מנחת זורעם של הפעילים הללו שאינם בוחלים בהטרדות מיניות. כמו כן, נמסר על ירי של חיילי צה"ל לעבר חשוד ערבי שנפצע בזמן שהתקרב לגדר-המערכת ב-23 במאי 2010. 2 מחבלים מהג'יהאד האסלאמי נהרגו ב-21 במאי 2010 בעת ניסיון פיגוע באזור קיבוץ נירים. בתקרית הזו לא היו נפגעים בקרב חיילי צה"ל, אולם שעות אחדות לאחר התקרית, חייל צה"ל נפצע מירי של צלף ערבי. ב-21 במאי 2010 לפנות בוקר מטוסי חיל-האוויר תקפו מטרות בעזה בעקבות ירי של טילי קסאם לעבר ישראל. כל מטוסינו שבו בשלום לבסיסם.

פקיסטן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-1 ביוני 2010 על הריגתם של 12 בני-אדם במהלך פיגוע שהתבצע באמצעות ירי באזור בית-חולים השוכן בעיר לאהור. בבית-חולים זה מאושפזים נפגעי פעולת הטרור הרצחנית שהתבצעה ב-28 במאי 2010 שגרמה להריגתם של 100 מתפללים בני העדה ה"אחמדית". ידיעות קודמות בנושא: גורם בכיר בפקיסטן מסר כי ארגון "הטליבאן הפנג'אבי" הוא שאחרי לפיגוע במיעוט האחמדי שבפקיסטן. ב-28 במאי 2010 טבחו פעילי טרור מארגון טליבאן 2 מסגדים השייכים לעדה האחמדית הנמצא בצפון פקיסטן, וגרמו לרציחתם של 100 בני-אדם ולכ-150 פצועים נוספים. דת האחמדית (האחמדיה), נוסדה בסוף המאה ה-19 (1898) על-ידי מירזה גולאם אחמד שביקש ליצור דת אוניברסאלית חדשה שתפקידה לסיים את מלחמות הדת ואת האלימות בין האנשים. האחמדים רואים את עצמם מוסלמים, אולם שלטונות פקיסטן אינם מכירים בהם כמוסלמים. גם הזרם הסוני וגם הזרם השיעי רואה בהם אויבים לאסלאם המרכזי, שכן האחמדים שוללים את רעיון "הג'יהאד" לחלוטין. האחמדים מונים בפקיסטן כ-4 מיליון נפש והוא זוכים למנות דגושות של סבל ודיכוי מצד השלטונות. על-פי עקרונות האחמדיה, כל מאמין אחמדי חייב להיות נאמן למדינה בה הוא מתגורר. בישראל הוקמה קהילה אחמדית ב-1928, המונה כ-1,000 בני-אדם המתגוררים

קשמיר – הודו: מקורות תקשורתיים בהודו מסרו ב-1 ביוני 2010 על הריגתם של 2 פעילי טרור אסלאמיים בידי כוחות-הביטחון של הודו. ידיעות קודמות בנושא: מקורות תקשורתיים בהודו מסרו ב-31 במאי 2010 על הריגתם של 6 פעילי טרור אסלאמיים בחבל קשמיר. דובר צבאי הודי מסר ב-26 במאי 2010 על הריגתם של 2 פעילי טרור אסלאמיים שחדרו מהגבול הפקיסטני לאזור חבל קשמיר. גורמים צבאיים בהודו מסרו ב-20 במאי 2010 על הריגתם של 6 פעילי טרור מוסלמים בחבל קשמיר בעקבות עימות מזוין עם כוחות הביטחון של הודו. ידיעות קודמות בנושא: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-19 במאי 2010 על הריגתם של 3 פעילי טרור אסלאמיים במהלך עימות מזוין עם כוחות הביטחון של הודו המוצבים בחבל קשמיר. מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-18 במאי 2010 על הריגתם של 2 חיילים הודים בידי פעילי טרור אסלאמיים שהגיעו מפקיסטן. מקורות רשמיים בהודו מסרו ב-17 במאי 2010 על הריגתם של 11 פעילי טרור אסלאמיים ו-2 חיילים הודים במהלך עימותים מזוינים שפרצו בחבל קשמיר. מקורות רשמיים בהודו מסרו כי חלה עלייה באירועי הטרור בחבל קשמיר בהשוואה לשנת 2009. בארבעת החודשים הראשונים של שנת 2010 נהרגו 76 טרוריסטים ו-23 אנשי כוחות-הביטחון של הודו בעימותים מזוינים. מאז שנת 1989 נהרגו באזור 68,000 בני-אדם - רובם אזרחים.

עיראק: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-1 ביוני 2010 על הריגתם של 2 אנשי כוחות-הביטחון שלעיראק בידי פעילי טרור מארגון אל-קאעידה. ידיעות קודמות בנושא: מקורות רשמיים בעיראק מסרו ב-31 במאי 2010 על הריגתם של 4 עיראקים בפעולות טרור שהתרחשו ביממה האחרונה. בעקבות הפיגוע הקשה ב-10 במאי 2010 שבמהלכו נהרגו כ-100 בני-אדם, כוחות-הביטחון של עיראק וארה"ב עושים מאמצים כבירים להתמודד עם ארגוני הטרור האסלאמיים.

תימן: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-1 ביוני 2010 על הריגתם של 6 אנשים במחוז סעדה שבצפון-תימן באזור מגוריהם של פעילי טרור מארגון "אל-חוט'יין" השיעי המזוהה עם איראן. ידיעות קודמות בנושא: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-31 במאי 2010 על הריגתם של 2 פעילי טרור בדרום-תימן הדוגלים בעצמאות נפרדת לדרום-תימן.

סומליה: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-1 ביוני 2010 על הריגתם של לפחות 30 בני-אדם במהלך קרבות שפרצו בין כוחות-הביטחון של סומליה לבין פעילי טרור מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה. ממשלת סומליה הודיעה כי היא הצליחה לתפוס מחדש נקודות אחדות שהיו בידי פעילי הארגון. בעקבות הקרבות העזים במוגדישו, בירת סומליה, ברחו מבתיהם כ-17,000 אזרחים. כל מסרו מקורות תקשורתיים בסומליה.

אפגניסטן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-1 ביוני 2010 על הריגתו של מפקד בארגון אל-קאעידה יחד עם אשתו ושלושת ילדיו. מקורות תקשורתיים הוסיפו ששייח' סעיד אל-מסרי נהרג כנראה בחיסול-ממוקד אמריקאי שהתבצע באזור פקיסטן, שם הוא מצא מקלט יחד עם משפחתו.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: