Saturday, June 5, 2010

91 הרוגים בסומליה; 21 הרוגים בפקיסטן; 8 הרוגים בעיראק; רשת "פוקס ניוז" מעניקה תמיכה בלתי-מסויגת בישראל; האקונומיסט הבריטי שכח שחיילים בריטים רוצחים אנשים באפגניסטן ובעיראק;

משט הטרור לעזה – רשת פוקס ניוז: ביום שישי, ב-4 ביוני 2010, רשת "פוקס ניוז" העניקה שירות מעולה להסברה הישראלית בתוכניתו בת השעה של גלן בק הפופולארי. אנחנו מציעים לבכירים ישראלים וגם לעיתונאים ישראלים לראות איך גלן בק יוצא להגנת ישראל בלי לחץ, בלי היסטריה ובמילים חמות מאין כמותן. במהלך כל השבוע הזה, רשת "פוקס ניוז" העניק תמיכה בלתי מסויגת בישראל וגינתה את ברק אובמה על שלא העניק תמיכה מלאה בישראל.

משט הטרור לעזה – האקונומיסט הבריטי: האקונומיסט הבריטי יצא בכתבת שער על ישראל במילים "מנטליות של מצור" לאור ההשתלטות הישראלית על ספינת טרור של ארדואן. הבריטים הצבועים שוכחים את המנטליות הרצחנית שלהם בעיראק ובאפגניסטן.
שילחו להם את סיכום אירועי הטרור לחודש אפריל 2010. שילחו את הסיכום גם לאתר YNET שפרסם את הכתבה שהופיעה באקונומיסט.

חייבים להגיש מחאה נגד ערוץ 2: ערוץ 2 הציג אתמול כתבה אוהדת על ח"כ חנין זועבי שהייתה הפעילה המרכזית על ספינת הטרור של ארדואן. אם לא תפעלו, הדבר יחזור על עצמו. אפשר גם להגיש מחאה נגד כל החברות המפרסמות בערוץ.

התקשורת הטורקית: העיתון הטורקי "הורייט" פרסם כתבה על עתיד היחסים עם ישראל לאור שליחת משט הטרור לעזה על-ידי ארדואן: מסקנתו של הכתב הייתה שעדיף לטורקיה לנהל דו-שיח יעיל עם ישראל, שכן טורקיה פגיעה מאוד בנקודות רבות. בטורקיה מתחילים להרהר מחדש על המדיניות האלימה של ארדואן.

טורקיה – משט פעילי הטרור של ארדואן: צה"ל השתלט על ספינת הטרור "רייצל קורי" ב-5 ביוני 2010. עשרות אלפי מפגינים ישראלים השתתפו ב-3 ביוני 2010 בהפגנות תמיכה בצה"ל שנערכו ברחבי-המדינה ונגד משט הטרור של ארדואן. כרגיל, התקשורת הישראלית העדיפה להתעלם. ישראל החליטה לשחרר ב-2 ביוני 2010 את כל פעילי הטרור שהיו על הספינה. ניקרגואה ניתקה את יחסיה עם ישראל בעקבות תקרית המשט הטרור לעזה של ארדואן. ראש ממשלת טורקיה, ארדואן, נאם נאום לוחמני כלפי ישראל ב-1 ביוני 2010 לאור תוצאותיה של הפשיטה הישראלית על ספינת הטרור הטורקית. משט פעילי טרור לעזה של ארדואן, ראש ממשלת טורקיה, הפך לתקרית אלימה ב-31 במאי 2010 שבמהלכה נהרגו 9 אנשים שהתחזו ל"פעילי שלום", וכן נפצעו לפחות עוד 40 בני-אדם. מקורות צבאיים מסרו על פציעתם של 7 חיילים מירי ומדקירות של סכינים וחפצים חדים. טורקיה רצתה עימות אלים עם ישראל בעזרתו של ארגון הטרור הטורקי שארגן את מסע הטרור לעזה. דוברים ישראלים חייבים להטיל את האחריות לאלימות ולהרג כל כתפו של ארדואן. סביר להניח שארדואן מתכנן מהלומות נוספות על ישראל שיביאו לניתוק היחסים בין שתי המדינות. במהלך שלוש השנים האחרונות, טענתי שטורקיה מסוכנת לישראל, וכעת מתברר שטורקיה החליטה להפעיל ארגון טרור נגד ישראל במסווה של סיוע אזרחי. הגיע הזמן להבהיר לטורקיה שיש סוף לפרובוקציות אלימות נגד ישראל. גם התקשורת הישראלית הפיצה במהלך הימים האחרונים שעל הספינות ישנם "פעילי שלום" תמימים, והיא לא שמה את דגש על-כך שיש על הספינות פעילי טרור מארגון טורקי קיצוני. גם התקשורת הישראלית וגם הפוליטיקה הישראלית הפגינו מידה רבה של היסטריה לנוכח הגינויים וההפגנות נגד ישראל. לעומת הרפיסות הזאת, יצאו 600 מפגינים ישראלים לשגרירות טורקיה בתל-אביב ב-31 במאי 2010 כדי למחות על חלקה של טורקיה במשט הטרור לעזה. יש לשלוח מכתבי גינוי לכול השגרירויות בישראל שאזרחיהן השתתפו במשט הטרור לעזה. אל תשכחו: גם אם ישראל טועה - ישראל צודקת!

אפגניסטן: מקור רשמי באפגניסטן מסר ב-4 ביוני 2010 על הריגתם של 3 פעילי טרור בידי משטרת אפגניסטן במהלך תקרית טרור.

אפגניסטן: מקורות צבאיים בנאט"ו מסרו ב-4 ביוני 2010 על הריגתו של מפקד מקומי של אזור קנדהר שנפגע בירי של כוחות נאט"ו.

טג'יקיסטן: מקורות תקשורתיים בפדרציה הרוסית מסרו ב-4 ביוני 2010 על הריגתם של 2 אנשים בפיצוץ של מכונית תופת.

פקיסטן: מקור צבאי בפקיסטן מסר ב-4 ביוני 2010 על הריגתם של 20 פעילי טרור באזור אורקזאי, וכן על הריגתו של מפקד משטרה בכיר בידי פעילי טרור הפועלים באזור.

עיראק: מקור תקשורתי בעיראק מסר ב-4 ביוני 2010 על הריגתם של 2 כורדים בהפצצה איראנית בצפון-עיראק. במהלך השבועיים האחרונים, הצבא האיראני ערך התקפות רבות על ישובים כורדים בצפון-עיראק.

עיראק: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-4 ביוני 2010 על הריגתם של 6 בני-אדם (כולל חייל אמריקאי), בסדרת פיגועים שהתרחשו ברחבי-המדינה ביממה האחרונה.

טורקיה - כורדים: פעילי המחתרת הכורדית (PKK), הפועלים מצפון-עיראק נגד טורקיה, הודיעו ב-3 ביוני 2010 שכל ההבנות על הפסקת-אש עם טורקיה בטלות ומבוטלות בעקבות ההתקפות הצבאיות הרבות על כפרים כורדיים. פעילי המחתרת הכורדית מעוניינים להגביר את הפעילות הצבאית נגד טורקיה. מקור טורקי מסר לאחרונה כי מאז תחילת שנת 2010 נהרגו 23 חיילים טורקים ו-33 חיילים נוספים נפצעו בעימותים מזוינים נגד פעילי המחתרת. מאז שנת 1984 נרצחו בין 40,000 ל-60,000 כורדים בעימות הרצחני של ממשלת טורקיה נגד המיעוט הכורדי בטורקיה.

סומליה: בקרבות המתנהלים בין גורמים פרו-ממשלתיים לבין פעילי טרור מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה, נהרגו 91 בני-אדם ונפצעו 200 נוספים. מקורות תקשורתיים מסרו כי מרבית ההרוגים והפצועים הם פעילי טרור אסלאמיסטים מארגון "אל-שבאב". הקרבות מתנהלים בעוצמה רבה בעיר הבירה מוגדישו.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: