Friday, June 4, 2010

16 הרוגים בסומליה; 8 הרוגים באפגניסטן; 14 הרוגים בעיראק; חייל בריטי נהרג באפגניסטן; המחתרת הכורדית שוב מכריזה מלחמה על טורקיה; הצבא הפקיסטני נכשל במאבק בארגוני הטרור האסלאמיים.

חייבים להגיש מחאה נגד ערוץ 2: ערוץ 2 הציג אתמול כתבה אוהדת על ח"כ חנין זועבי שהייתה הפעילה המרכזית על ספינת הטרור של ארדואן. אם לא תפעלו, הדבר יחזור על עצמו. אפשר גם להגיש מחאה נגד כל החברות המפרסמות בערוץ.

התקשורת הטורקית: העיתון הטורקי "הורייט" פרסם כתבה על עתיד היחסים עם ישראל לאור שליחת משט הטרור לעזה על-ידי ארדואן: מסקנתו של הכתב הייתה שעדיף לטורקיה לנהל דו-שיח יעיל עם ישראל, שכן טורקיה פגיעה מאוד בנקודות רבות. בטורקיה מתחילים להרהר מחדש על המדיניות האלימה של ארדואן.

טורקיה – משט פעילי הטרור של ארדואן: עשרות אלפי מפגינים ישראלים השתתפו ב-3 ביוני 2010 בהפגנות תמיכה בצה"ל שנערכו ברחבי-המדינה ונגד משט הטרור של ארדואן. כרגיל, התקשורת הישראלית העדיפה להתעלם. ישראל החליטה לשחרר ב-2 ביוני 2010 את כל פעילי הטרור שהיו על הספינה. ניקרגואה ניתקה את יחסיה עם ישראל בעקבות תקרית המשט הטרור לעזה של ארדואן. ראש ממשלת טורקיה, ארדואן, נאם נאום לוחמני כלפי ישראל ב-1 ביוני 2010 לאור תוצאותיה של הפשיטה הישראלית על ספינת הטרור הטורקית. משט פעילי טרור לעזה של ארדואן, ראש ממשלת טורקיה, הפך לתקרית אלימה ב-31 במאי 2010 שבמהלכה נהרגו 9 אנשים שהתחזו ל"פעילי שלום", וכן נפצעו לפחות עוד 40 בני-אדם. מקורות צבאיים מסרו על פציעתם של 7 חיילים מירי ומדקירות של סכינים וחפצים חדים. טורקיה רצתה עימות אלים עם ישראל בעזרתו של ארגון הטרור הטורקי שארגן את מסע הטרור לעזה. דוברים ישראלים חייבים להטיל את האחריות לאלימות ולהרג כל כתפו של ארדואן. סביר להניח שארדואן מתכנן מהלומות נוספות על ישראל שיביאו לניתוק היחסים בין שתי המדינות. במהלך שלוש השנים האחרונות, טענתי שטורקיה מסוכנת לישראל, וכעת מתברר שטורקיה החליטה להפעיל ארגון טרור נגד ישראל במסווה של סיוע אזרחי. הגיע הזמן להבהיר לטורקיה שיש סוף לפרובוקציות אלימות נגד ישראל. גם התקשורת הישראלית הפיצה במהלך הימים האחרונים שעל הספינות ישנם "פעילי שלום" תמימים, והיא לא שמה את דגש על-כך שיש על הספינות פעילי טרור מארגון טורקי קיצוני. גם התקשורת הישראלית וגם הפוליטיקה הישראלית הפגינו מידה רבה של היסטריה לנוכח הגינויים וההפגנות נגד ישראל. לעומת הרפיסות הזאת, יצאו 600 מפגינים ישראלים לשגרירות טורקיה בתל-אביב ב-31 במאי 2010 כדי למחות על חלקה של טורקיה במשט הטרור לעזה. יש לשלוח מכתבי גינוי לכול השגרירויות בישראל שאזרחיהן השתתפו במשט הטרור לעזה. אל תשכחו: גם אם ישראל טועה - ישראל צודקת!

אפגניסטן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-3 ביוני 2010 על הריגתם של 8 בני-אדם (ביניהם 4 אחים) בקרב יריות ופיצוצים שהיו בדרום אפגניסטן. מקור רשמי מסר כי לאירוע הרצחני אחראים פעילי טרור מארגון הטליבאן שפעלו בשני מוקדים שונים.

אפגניסטן: מקור צבאי בריטי באפגניסטן מסר ב-3 ביוני 2010 על הריגתו של חייל בריטי בעקבות פיצוץ של מטען חבלה במחוז הלמנד – אזור הנמצא באחריותו של הצבא הבריטי.

חיסולים-ממוקדים – ארה"ב: בעקבות מאמרי ביקרות רבים שנכתבו לאחרונה על מדיניות החיסולים-הממוקדים של הנשיא אובמה, הצבא האמריקאי החליט לבחון מחדש את מדיניות הזו לאור הריגתם של 23 אזרחים אפגנים בחיסול שהתבצע בפברואר 2010. מאז תחילת שנת 2009 נהרגו רק בפקיסטן למעלה מ-1,000 בני-אדם בחיסולים-ממוקדים אמריקאיים. מספר ההרוגים באפגניסטן אינו ידוע באופן מדויק, אולם על-פי הערכה שנעשתה על-ידי מגזין זה - מגזין המזרח התיכון – המספר מגיע למאות הרוגים מאז שנת 2009. עשרות הפגנות נערכו ברחבי פקיסטן ואפגניסטן נגד המדיניות של ברק חוסיין אובמה, ובמקרים אחדים המפגינים ביקשו להעמיד לדין את אובמה בגין פשעי מלחמה. כתבו כאן – במגזין המזרח התיכון – שבמהלך השנה האחרונה הכוחות אמריקאים מבצעים חיסולים-ממוקדים גם בסומליה וגם בתימן, אולם רק כעת מוסדות האו"ם החלו לבחון את העניין באופן משפטי. עדיין הניסוחים כלפי ארה"ב מאוד עדינים וזהירים. כל הכוחות הזרים הפועלים באפגניסטן (במסגרת נאט"ו) שותפים באופן מלא להרג בלתי אחראי הזה שאינו עומד בסטנדרטים משפטיים מינימליים.

טורקיה – כורדים: פעילי המחתרת הכורדית (PKK), הפועלים מצפון-עיראק נגד טורקיה, הודיעו ב-3 ביוני 2010 שכל ההבנות על הפסקת-אש עם טורקיה בטלות ומבוטלות בעקבות ההתקפות הצבאיות הרבות על כפרים כורדיים. פעילי המחתרת הכורדית מעוניינים להגביר את הפעילות הצבאית נגד טורקיה. מקור טורקי מסר לאחרונה כי מאז תחילת שנת 2010 נהרגו 23 חיילים טורקים ו-33 חיילים נוספים נפצעו בעימותים מזוינים נגד פעילי המחתרת. מאז שנת 1984 נרצחו בין 40,000 ל-60,000 כורדים בעימות הרצחני של ממשלת טורקיה נגד המיעוט הכורדי בטורקיה.

סומליה: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-3 ביוני 2010 על הריגתם של 16 בני-אדם בקרבות המתנהלים בעיר מוגדישו בין ארגונים פרו-ממשלתיים לבין פעילי טרור מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה.

פקיסטן: גורמים רשמיים בפקיסטן מסרו ב-3 ביוני 2010 כי גורמי הטרור מהארגונים האסלאמיים תקעו שורשים עמוקים מאוד בפקיסטן. במילים אחרות, המאבק הצבאי נגד הארגונים הללו נכשל. מאידך, הדבר עלול להגביר את המלחמה האמריקאית בפקיסטן. הכישלון נובע גם בגלל שהמודיעין הפקיסטני מסייע לפעילי טרור לפעול באפגניסטן ובקשמיר ההודית.

עיראק: מקורות תקשורתיים ורשמיים מסרו ב-3 ביוני 2010 על הריגתם של 14 בני-אדם ועל פציעתם של 50 נוספים בסדרת פיגועי טרור שאירעו ברחבי המדינה במהלך היממה האחרונה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: