Monday, January 31, 2011

200 הרוגים במצרים; 15 הרוגים בניגריה; 11 הרוגים בסומליה; 8 הרוגים בפקיסטן; 4 הרוגים באפגניסטן; 2 הרוגים בהודו; הרוג בעיראק; הרוג בתימן; גזר-דין מוות על 6 פעילי טרור באלג'יריה; התגלו מטעני-חבלה בדגסטן;
--
מצרים – מהומות האזרחיות: מקורות בלתי רשמיים במצרים מסרו ב-30 בינואר 2011 על הריגתם של לפחות 200 בני-אדם מאז שהחלו המהומות במצרים. הטלוויזיה המצרית מסרה כי ב-31 בינואר 2011 העוצר יחל בשעה 15:00 ועד למחרת בשעה 08:00.
*
על-פי מיטב הידיעות המגיעות ממצרים, הצבא החל להדק את האחיזה במוקדים רבים ברחבי מצרים. שלוש דיביזיות של הצבא המצרי שולטות על נקודות חשובות בעיר קהיר. דיביזיות נוספות נשלחו לעיר אלכסנדריה, סואץ ואיסמעיליה. כוחות צבא נוספים נשלחו לעומק מצרים כדי להשתלט על מוקדי אלימות נוספים. דובר צבאי מסר שכוחות השיטור של מצרים ואנשי ביטחון הפנים יחזרו לרחובות.
*
שלטונות מצרים הורו לעובדי תחנת אל-ג'זירה במצרים להפסיק את עובדתם במצרים. כמו כן שידורי התחנה אינם נקלטים יותר במצרים בהוראת השלטונות. עוד נמסר על מאות אסירים שהצליחו לברוח מבתי הכלא. אסירים הצליחו לברוח מבית-הכלא באל-עריש. אסירי החמאס שהיו כלואים בסיני הצליחו להגיע לעזה. בעקבות האירועים בסיני, נמסר כי המושל הצבאי של סיני הוחלף בהוראת מובארק.
**
אזרחים רבים מוסרים על מעשי ביזה בהיקף ענק בכל רחבי המדינה. תושבים החלו להתארגן במיליציות מקומיות כדי להגן על רכושם כבר לפני ימים אחדים.
**
אפגניסטן – טרור: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-30 בינואר 2011 על הריגתם של 4 אנשי-ביטחון מקומיים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל במחוז קנדהר. (מקור איראני ציין שנהרגו 4 חיילים גרמנים).
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-30 בינואר 2011 על הריגתם של 6 פעילי טרור פרו-טליבאניים במהלך התקפה שנערכה על כוח צבאי פקיסטני.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-30 בינואר 2011 על הריגתם של 2 ילדים מפיצוץ של מוקשים שהופעלו בצפון-מערב פקיסטן.
--
הודו – פקיסטן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-31 בינואר 2011 על הריגתם של 2 נערים מבנגלדש מירי של חיילים הודים בעת ניסיון לחצות את הגבול לכיוון פקיסטן.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-30 בינואר 2011 על הריגתו של פקיד בכיר במחוז דיאלה מירי של מתנקשים מוסלמים מארגון אל-קאעידה.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-30 בינואר 2011 על הריגתו של חייל תימני מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים בצפון-מזרח המדינה. עוד 4 חיילים נוספים נפצעו באירוע.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-30 בינואר 2011 על הריגתם של 10 בני-אדם במהלך קרבות הנערכים בעיר מוגדישו בין כוחות הממשלה לבים פעילי טרור מארגון "אל-שבאב המזוהה עם ארגון אל-קאעידה.
--
סומלילנד – טרור: מקורות תקשורתיים בסומלילנד מסרו ב-30 בינואר 2011 על הריגתו של צעיר מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים המתנגדים לעצמאותה של סומלילנד.
--
ניגריה – אלימות אסלאמית: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-30 בינואר 2011 על הריגתם של 15 בני-אדם במהלך עימותים מזוינים שפרצו בין מוסלמים לנוצרים בעיר ג'וס. בחודש האחרון נהרגו כ-200 בני-אדם בעימותים בין מוסלמים לנוצרים בעיר ג'וס.
--
אלג'יריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים באלג'יריה מסרו ב-30 בינואר 2010 על גזר-דין מוות שהוטל 6 פעילי טרור מוסלמים שהואשמו ברצח של עשרות בני-אדם.
--
רוסיה – קווקז: מקורות תקשורתיים ברוסיה מסרו ב-30 בינואר 2011 על נטרולם של שני מטעני-נפץ גדולים שהתגלו בידי כוחות הביטחון במחוז דגסטן.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: