Thursday, January 27, 2011

25 הרוגים בסודאן; 10 הרוגים בסומליה; 8 הרוגים בניגריה; 5 הרוגים בתימן; 5 הרוגים במצרים; 5 הרוגים בפיליפינים; 3 הרוגים בפקיסטן; הרוג בעיראק; הרוג באזרבייג'ן; 5 פעילי טרור נעצרו בתימן; חוליית טרור מוסלמית נתפסה בידי ישראל;
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-26 בינואר 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם ועל פציעתם של 5 נוספים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בעיר קראצ'י. מקורות במשטרה מסרו כי הרקע למעשה הוא במאבקים אתניים המתנהלים בין ארגונים שונים בעידודם הצמוד של גורמי טרור מארגון הטליבאן. במהלך שנת 2010 נהרגו מאות בני-אדם בעימותים הללו.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-26 בינואר 2011 על הריגתו של המפקח הכללי במשרד לביטחון-הפנים בעיראק נהרג בידי מתנקש. כמו כן נמסר על פציעתו הקשה של רופא נוצרי ידוע שנפגע מירי של פעילי טרור מוסלמים.
--
תימן – טרור: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-26 בינואר 2011 על הריגתם של 5 בני-אדם במהלך שוד של פעילי טרור מארגון אל-קאעידה הפועלים במזרח המדינה. כמו כן נמסר על מעצרם של 5 פעילי טרור מארגון אל-קאעידה בידי כוחות-הביטחון של תימן. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-23 בינואר 2011 על הריגתו של פקיד בכיר במנגנון ביטחוני בידי פעילי טרור מארגון אל-קאעידה. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-20 בינואר 2011 על הריגתם של 178 חיילים תימנים בהיתקלויות עם פעילי טרור מארגון אל-קאעידה בשנת 2010. עוד 852 חיילים נוספים נפצעו באירועים הללו. מידע נוסף: מקורות צבאיים בתימן מסרן ב-18 בינואר 2011 על הריגתו של קצין בכיר בעקבות התנקשות של פעילי טרור מארגון אל-קאעידה הפעולים במחוז שאבווה. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-18 בינואר 2011 על מאסר של 5 שנים שהוטל על עיתונאי תמני בשל קשריו עם ארגון אל-קאעידה. העיתונאי עבדוללה שאי, 34, נחשב למומחה לענייני אל-קאעידה בתקשורת התימנית. מידע נוסף: בפורומים אסלאמיים שמקורם בתימן נרמז ב-18 בינואר 2011 על מעבר של פעילי טרור מארגון אל-קאעידה לאפריקה בדרכם לטוניסיה לאור המשבר הפוליטי הפוקד את המדינה. פעילי טרור אסלאמיים בצפון-אפריקה ותומכיהם הנמצאים באירופה, עושים מאמץ כביר כדי להגביר את השפעתם במדינה לקראת הבחירות שיערכו בעתיד הקרוב. התארגנויות אסלאמיות כאלה מתרחשות בימים אלה בטוניסיה עצמה על בסיס מקומי.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-26 בינואר 2011 על הריגתם של 10 בני-אדם בקרבות הנערכים בעיר מוגדישו בין כוחות הממשלה לבין פעילי טרור מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-23 בינואר 2011 על הריגתם של 22 בני-אדם (רבים מהם אזרחים) בקרבות הנערכים בעיר מוגדישו בין כוחות הממשלה לבין פעילי טרור מארגון "אל-שבאב". מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-21 בינואר 2011 על הריגתם של 8 פיראטים סומליים בהתקפה של כוח קומנדו של דרום-קוריאה במהלך מבצע לחילוץ 21 אנשי צוות של אונייה קוריאנית שנחטפה בידי פיראטים מסומליה. ברכות. מידע נוסף: מקורות רשמיים בסומליה מסרו ב-20 בינואר 2011 על הריגתם של 2 חיילים סומלים ועל פציעתם של 3 נוספים בקרבות הנערכים בעיר מוגדישו נגד פעילי טרור מארגון "אל-שבאב". מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-18 בינואר 2011 על הריגתם של 32 בני-אדם ועל פציעתם של 60 נוספים במהלך חילופי אש כבדים מאוד בין פעילי טרור מארגון "אל-שבאב" לכוחות הביטחון הנאמנים לממשלה המרכזית של סומליה. הקרבות הכבדים והעקובים מדם מתנהלים בעיר מוגדישו וכן סביב הפרלמנט בעיר. מידע נוסף: ממקורות רשמיים בסומליה מסר ב-17 בינואר 2011 על הריגתם של 5 בני-אדם במהלך התקפה על הפרלמנט הסומלי במוגדישו שנערכה בידי פעילי טרור מארגון "אל-שבאב". מידע נוסף: דוברי ארגון הטרור "אל-שבאב" המזוהה עם אל-קאעידה מסרו ב-16 בינואר 2011 על הריגתם של 85 מאנשיהם בקרבות הנערכים בעיר מוגדישו נגד כוחות הממשלה. הדוברים הודו שבמהלך ה-24 שעות האחרונות נשלחו כ-280 פעילי טרור לעיר מוגדישו כדי לסייע בלחימה, אולם האבדות הקשות שספג הארגון מקשים על פעילי הטרור לבצע את משימתם. דוברי הארגון קראו לצעירים וסטודנטים מוסלמים להצטרף "למלחמת הקודש" המתחוללת במוגדישו. בכיר בארגון "אל-שבאב" שערק משורות הארגון לפני ימים אחדים מסר בראיון לרדיו המקומי שכ-700 פעילי טרור נהרגו בחודש הרמדאן בקרבות שנערכו נגד כוחות הממשלה.
--
סודאן – דארפור: מקורות צבאיים רשמיים בסודאן מסרו ב-26 בינואר 2011 על הריגתם של 25 פעילי טרור בהיתקלות צבאית יזומה שנערכה במחוז דארפור. מקורות נוספים ציינו שההתקפה החלה ב-24 בינואר 2011 ונמשכה שעות אחדות. מקור נוסף מסר שכל ההרוגים הם בדלנים הפועלים למען שחרור אזור דארפור מהשלטון האסלאמי של ממשלת חארטום. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בסודאן מסרו ב-25 בינואר 2011 על הריגתם של 6 בני-אדם בהתקפה של חמושים במדינת ג'ונגליי. מקורות נוספים ציינו שלפחות 3 מההרוגים היו פעילי טרור הפועלים בשם מליציה שבטית מקומית. מקור נוסף ציין כי ההתקפה נערכה ב-22 בינואר 2011, אך רק כעת המידע הועבר לשלטונות סודאן.
--
ניגריה – טרור: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-26 בינואר 2011 על הריגתם של 8 בני-אדם בהתקפה של פעילי טרור הפועלים במסגרת מליציה שבטית. כל ההרוגים היו אזרחים בלתי-חמושים מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-25 בינואר 2011 על הריגתם של 3 חיילים ניגרים בידי פעילי טרור מוסלמים בשלושת הימים האחרונים. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-24 בינואר 2011 על הריגתו של חייל ניגרי מירי של פעילי טרור מוסלמי בצפון-מזרח ניגריה.
--
אזרבייג'ן – ארמניה: מקורות תקשורתיים באזרבייג'ן מסרו ב-26 בינואר 2011 על הריגתו של קצין אזרי בחילופי-אש שהתפתחו בגבול עם חיילים ארמנים. שתי המדינות חתמו על הפסקת-אש בשנת 1994 לאחר שש שנות מלחמה.
--
פיליפינים – טרור: מקורות תקשורתיים בפיליפינים מסרו ב-26 בינואר 2011 על הריגתם של 5 בני-אדם ועל פציעתם של 13 נוספים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל באוטובוס בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום-המדינה. מקורות מוסלמים בדרום המדינה גינו את הפיגוע, אולם השלטונות מסרו כי ארגון הטרור המוסלמי "אבו סאייף" אחראי לפיגוע. מאז תחילת שנת 2011 נהרגו לפחות 10 בני-אדם בפעילות טרור של גורמים אסלאמיים.
--
מצרים - מהומות אזרחיות: מקורות תקשורתיים בעולם-הערבי מסרו ב-26 בינואר 2011 על הריגתם של 5 בני-אדם במהומות שהיו במצרים במהלך היומיים האחרונים. כמו כן נמסר שנעצרו כ-860 בני-אדם. שלטונות הביטחון של מצרים הבהירו כי לא יתירו לקיים הפגנות נוספות. שלטונות מצרים עצרו 8 עיתונאים. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-25 בינואר 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם (קצין ושני מפגינים) בעקבות הפגנות של עשרות אלפי בני-אדם שנערכו במקומות רבים במצרים נגד שלטונו של מובראק ובנו גמאל הנחשב ליורשו. בכיכר השחרור במרכז קהיר התכנסו כ-30,000 צעירים. מקורות תקשורתיים רבים תיארו את העימותים במרכז קהיר כ"שדה קרב". המפגינים הציתו מחסומים וניידות וגרמו לנזקים כבדים למבני ציבור. אלה ההפגנות הגדולות ביותר במצרים מאז שנות ה-70 של המאה הקודמת. שלטונות מצרים החלו לחסום אתרי אינטרנט המסייעים לגייס צעירים להפגנות הנערכות בערים המרכזיות במצרים.
--
ישראל – טרור: מקורות משטרתיים בישראל מסרו ב-26 בינואר 2011 על תפיסתם של 8 פעילי טרור מוסלמים מהשטחים שרצחו שתי ישראליות ועסקו בשוד ובאונס בשטחי ישראל.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: