Tuesday, January 11, 2011

60 הרוגים בסודאן; 18 הרוגים באפגניסטן; מפקד משטרה חוסל בעיראק; חייל נהרג בתימן; איראן הודיעה על תפיסתה של רשת ריגול ישראלית; נשיא טורקיה ערך ביקור בתימן; 4 טילי קסאם נחתו בנגב; מהומות בטוניסיה;
--
טוניסיה – מהומות: מקורות תקשורתיים בטוניסיה מסרו ב-10 בינואר 2011 על סגירתם של בתי הספר והאוניברסיטאות בעקבות המהומות שגרמו להריגתם של עשרות בני-אדם מירי של כוחות הביטחון.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טרור: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-10 בינואר 2011 על הריגתם של 15 פעילי טרור מארגון הטליבאן במהלך פעילות צבאית יזומה של כוחות נאט"ו וכוחות אפגניים שנערכה בצפון אפגניסטן. בין ההרוגים היה מפקד בכיר בארגון הטליבאן.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות רשמיים באפגניסטן מסרו ב-10 בינואר 2011 על הריגתם של 3 שוטרים אפגניים מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה במחוז קנדהר. לאחר מכן התברר שכוחות נאט"ו הם שהרגו בשגגה את השוטרים האפגניים בשל טעות בזיהוי.
--
עיראק – טרור: מקורות רשמיים בעיראק מסרו ב-10 בינואר 2011 על הריגתו של מפקד משטרה במחוז אנבאר בעת שהופעל מטען-חבלה לעבר מכוניתו. 4 משומריו נפצעו באירוע.
--
טורקיה – תימן: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-10 בינואר 2011 על ביקורו המדיני של נשיא טורקיה בתימן במטרה לחזק את הקשרים הכלכליים בין שתי המדינות.
--
דרום-סודאן – טרור – משאל-עם: מקורות לא רשמיים בסודאן מסרו ב-10 בינואר 2011 כי במהלך היומיים האחרונים נהרגו 60 בני-אדם בעימותים אלימים בין כוחות הממשלה של דרום-סודאן לבדלנים מקומיים הנתמכים בידי ממשלת חרטום האסלאמית של צפון-סודאן. (מקור נוסף ציין שלפחות 20 שוטרים נהרגו בתקריות הללו). מקורות באו"ם מסרו שאכן היו התנקשויות מזוינות עם נפגעים, אך המקורות לא ציינו את המספר המדויק של הנפגעים. מקורות נוספים ציינו שההתנקשויות האלימות החלו כאשר צבא דרום-סודאן העביר כוחות לאזור בו מתגוררים שבטים ערביים נודדים. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בינלאומיים מסרו ב-9 בינואר 2011 על הריגתם של 25 בני-אדם בתקרית שהייתה בדרום-סודאן בין הצבא המקומי לבין מורדים הפועלים בשם ממשלת חרטום (המידע מתבסס על דיווח של סוכנות ידיעות סינית). ב-9 בינואר 2011 נערך משאל-העם בנוגע לעתידו מדיני של דרום-סודאן המבקש להיפרד ממשלת חרטום האסלאמית. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בסודאן מסרו ב-8 בינואר 2011 על הריגתם של 6 בני-אדם בקרבות שפרצו בדרום סודאן בעקבות משאל-העם שיערך ב-9 בינואר 2011.
--
איראן – ישראל: מקורות תקשורתיים באיראן מסרו ב-10 בינואר 2011 על תפיסתה של "רשת ריגול ישראלית" הקשורה למוסד האחראית לחיסולו של מדען גרעין איראני בינואר 2010.
--
ישראל – רצועת-עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-10 בינואר 2011 על נחיתת 4 רקטות קסאם בשטח ישראל שנורו בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים ברצועת-עזה. לא היו נפגעים בתקרית.
--
תימן – טרור: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-10 בינואר 2011 על הריגתו של חייל תימני בהיתקלות עם פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. צבא תימן החל במערכה צבאית נרחבת נגד פעילי טרור מארגון אל-קאעידה הפועלים בדרום המדינה. המבצע מתנהל בסיוע של כוחות אמריקאים.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: