Wednesday, January 19, 2011

50 הרוגים בעיראק; 32 הרוגים בסומליה; 27 הרוגים באפגניסטן; 3 הרוגים בניגריה; קצין חוסל בתימן; טרוריסט מוסלמי נהרג בעזה; חסן אל-טוראבי נעצר בסודאן; פעילי טרור עושים את דרכם לטוניסיה; חודשו שיחות השלום בחבל דארפור;
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-18 בינואר 2011 על הריגתם של 27 פעילי טרור מארגון הטליבאן בעקבות המבצע צבאי משותף של כוחות נאט"ו והצבא האפגני שנערך במחוז הלמנד.
--
עיראק – טרור: מקורות רשמיים בעיראק מסרו ב-18 בינואר 2011 על הריגתם של 50 בני-אדם ועל פציעתם של 150 נוספים בפיגוע התאבדות שהתבצע במרכז גיוס למשטרה המקומית השוכן בעיר תיקרית.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרן ב-18 בינואר 2011 על הריגתו של קצין בכיר בעקבות התנקשות של פעילי טרור מארגון אל-קאעידה הפעולים במחוז שאבווה.
--
תימן – אל-קאעידה: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-18 בינואר 2011 על מאסר של 5 שנים שהוטל על עיתונאי תמני בשל קשריו עם ארגון אל-קאעידה. העיתונאי עבדוללה שאי, 34, נחשב למומחה לענייני אל-קאעידה בתקשורת התימנית.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-18 בינואר 2011 על הריגתם של 32 בני-אדם ועל פציעתם של 60 נוספים במהלך חילופי אש כבדים מאוד בין פעילי טרור מארגון "אל-שבאב" לכוחות הביטחון הנאמנים לממשלה המרכזית של סומליה. הקרבות הכבדים והעקובים מדם מתנהלים בעיר מוגדישו וכן סביב הפרלמנט בעיר.
--
תימן – טוניסיה: בפורומים אסלאמיים שמקורם בתימן נרמז ב-18 בינואר 2011 על מעבר של פעילי טרור מארגון אל-קאעידה לאפריקה בדרכם לטוניסיה לאור המשבר הפוליטי הפוקד את המדינה. פעילי טרור אסלאמיים בצפון-אפריקה ותומכיהם הנמצאים באירופה, עושים מאמץ כביר כדי להגביר את השפעתם במדינה לקראת הבחירות שיערכו בעתיד הקרוב. התארגנויות אסלאמיות כאלה מתרחשות בימים אלה בטוניסיה עצמה על בסיס מקומי.
--
ניגריה – אלימות אסלאמית: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-18 בינואר 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בעיר ג'וס.
--
צפון-סודאן – אופוזיציה אסלאמית: מקורות תקשורתיים בצפון-סודאן מסרו ב-18 בינואר 2011 על מעצרו של האידיאולוג האסלאמיסט חסן אל-טוראבי לאחר שהעניק ראיון בו הוא הזהיר את ממשלת חרטום מהתקוממות עממית בדומה למה שאירע בטוניסיה. אל-טוראבי היה חלק מהקבוצה שהביאה להפיכה בסודאן ב-1989 שהעלתה את עומר אל-באשיר לשלטון.
--
ישראל – רצועת-עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-18 בינואר 2011 על ירי שנעשה לעבר חוליית טרוריסטים מוסלמים שפעלה ברצועת-עזה ליד גדר המערכת. מקורות תקשורתיים ברצועה מסרו כי מהירי של חיילי צה"ל נהרג טרוריסט מוסלמי ושלושה נוספים נפצעו. בתקרית אחרת הופעל מטען-חבלה לעבר סיור של חיילי צה"ל בצפון הרצועה.
--
סודאן – דארפור: מקורות תקשורתיים בסודאן מסרו ב-18 בינואר 2011 על חידוש שיחות השלום בין ממשלת חרטום לבין מורדי חבל דארפור שבמערב-סודאן. שיחות השלום מתנהלות על בסיס "הסכם דוחא" שהושג בעזרתה של ממשלת קטאר המדבר על השגת יציבות ביטחונית באזור בהשתתפות כל הצדדים היריבים.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: