Saturday, January 15, 2011

80 הרוגים בטוניסיה; 30 הרוגים בפקיסטן; 7 הרוגים באפגניסטן; 4 הרוגים בקווקז; 2 הרוגים בעיראק;
--
טוניסיה – הפיכה: מקורות תקשורתיים בטוניסיה מסרו ב-14 בינואר 2011 על בריחתו של נשיא טוניסיה מהמדינה לסעודיה לאחר שצרפת סירבה להעניק לו מקלט מדיני. הצבא תפס נקודות-מפתח במדינה. עוצר הוכרז החל מהשעה 17:00 ועד למחרת ב-07:00 בבוקר. נמסר על עשרות הרוגים מירי של כוחות הביטחון. מקור תקשורתי נוסף מסר על 13 הרוגים במהלך היממה האחרונה. ראש-הממשלה, מוחמד ראנושי ממלא את מקומו של הנשיא הנמלט, זיין אל-עבאדיין בן עלי. בחירות הוכרזו בעוד 6 חודשים. ארה"ב הביעה תמיכה, וכן נמשכת רכבת האווירית של תיירים מחוץ למדינה. מקורות בינלאומיים מסרו כי צעירים החלו לבזוז חנויות ולפגוע ברכוש ציבורי ובתים הועלו באש. הפגנות תמיכה בהפיכה נערכו בערים אחדות באירופה ובמצרים. כלי תקשורת רבים בלבנון הביעו שמחה עצומה על ההתפתחויות בטוניסיה והיו שדרנים אחדים שהצהירו כי על המנהיגים הערביים ללמוד לקח לנוכח האירועים בטוניסיה. כלי תקשורת נוספים במדינות הערביות המתונות מסרו כי הדוגמא הטוניסאית היא דוגמא לאופוזיציה דמוקרטית חילונית, וזאת בניגוד למגמה שבה האופוזיציה הדתית השתלטה על הרחוב במדינות מוסלמיות רבות. מקורות עצמאיים בטוניסיה מסרו שעד כה נהרגו באירועים כ-80 בני-אדם. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בטוניסיה מסרו ב-12 בינואר 2011 על פיטוריו של שר-הפנים של טוניסיה על רקע המהומות העממיות שפרצו במדינה בימים האחרונים שבמהלכן נהרגו עשרות בני-אדם מירי של כוחות הביטחון המקומיים. כמו כן נמסר כי במהלך היממה האחרונה נהרגו לפחות עוד 3 בני-אדם מירי של כוחות הביטחון. מידע נוסף: מקורות בארגוני זכויות אדם בטוניסיה מסרו ב-11 בינואר 2011 על הריגתם של 50 בני-אדם מירי של כוחות הביטחון בעקבות מהומות המזון שפרצו לפני ימים אחדים. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בטוניסיה מסרו ב-10 בינואר 2011 על סגירתם של בתי הספר והאוניברסיטאות בעקבות המהומות שגרמו להריגתם של עשרות בני-אדם מירי של כוחות הביטחון.
--
פקיסטן – נאט"ו: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-14 בינואר 2011 על הריגתם של 8 בני-אדם מירי של פצצות מרגמה שנורו משטח אפגניסטן לשטח פקיסטן בידי כוחות נאט"ו.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות רשמיים בפקיסטן מסרו ב-14 בינואר 2011 על הריגתם של 5 בני-אדם (שוטרת אחת וכל בני משפחתה) בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים על גבול פקיסטן-אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-14 בינואר 2011 על הריגתם של 5 בני-אדם בתקריות טרור נוספות שהתרחשו ברחבי פקיסטן במהלך היממה האחרונה. בין ההרוגים היו גם חיילים פקיסטנים שנפגעו מפיצוץ של מטען-חבלה מאולתר.
--
פקיסטן – אלימות אתנית: מקורות רשמיים בפקיסטן מסרו ב-14 בינואר 2011 על הריגתם של 12 בני-אדם בעימותים מזוינים בין שתי מליציות אתניות הפועלות בעיר קראצ'י. במשלך שנת 2010 נהרגו מאות בני-אדם בעימותים כאלה בעיר קראצ'י בלבד. פעילי טרור מארגון הטליבאן נוטלים חלק פעיל בליבוי העימותים הרצחניים הללו.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-14 בינואר 2011 על הריגתם של 7 בני-אדם מפיצוץ של מטען בחבלה שהופעל בדרום המדינה.
--
עיראק – טרור: מקורות רשמיים בעיראק מסרו ב-14 בינואר 2011 על הריגתם של 2 בני-אדם בשתי תקריות טרור שונות שהתרחשו בעיראק במהלך היממה האחרונה.
--
רוסיה – קווקז: מקורות תקשורתיים ברוסיה מסרו ב-14 בינואר 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדגסטן. מקור נוסף מסר שכנראה הפיגוע התבצע בידי מחבל-מתאבד.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: