Monday, January 17, 2011

85 הרוגים בסומליה; 17 הרוגים באפגניסטן; 5 הרוגים בפיליפינים; 3 הרוגים בפקיסטן; 2 הרוגים בתאילנד; 2 הרוגים בטוניסיה; 2 הרוגים בקווקז; הרוג בעיראק; עיתונאי צרפתי נהרג בטוניסיה; מפגין הצית את עצמו באלג'יריה; 2 נשים נוצריות נענשו במלקות לעיני המון מוסלמי; 1,000 סטודנטים בתימן ערכו עצרת הזדהות הם ההפיכה בטוניסיה; שגריר אמריקאי חדש הגיע לדמשק;
--
סומליה – טרור: דוברי ארגון הטרור "אל-שבאב" המזוהה עם אל-קאעידה מסרו ב-16 בינואר 2011 על הריגתם של 85 מאנשיהם בקרבות הנערכים בעיר מוגדישו נגד כוחות הממשלה. הדוברים הודו שבמהלך ה-24 שעות האחרונות נשלחו כ-280 פעילי טרור לעיר מוגדישו כדי לסייע בלחימה, אולם האבדות הקשות שספג הארגון מקשים על פעילי הטרור לבצע את משימתם. דוברי הארגון קראו לצעירים וסטודנטים מוסלמים להצטרף "למלחמת הקודש" המתחוללת במוגדישו. בכיר בארגון "אל-שבאב" שערק משורות הארגון לפני ימים אחדים מסר בראיון לרדיו המקומי שכ-700 פעילי טרור נהרגו בחודש הרמדאן בקרבות שנערכו נגד כוחות הממשלה.
--
ישראל – רצועת עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-16 בינואר 2011 על ירי של 3 פצצות מרגמה לעבר ישראל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים ברצועת-עזה. לא היו נפגעים.
--
אפגניסטן – טרור - טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-16 בינואר 2011 על הריגתם של 9 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בדרום אפגניסטן.
--
אפגניסטן – טרור – נאט"ו: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-16 בינואר 2011 על הריגתם של 8 פעילי טרור ממהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה בידי כוחות נאט"ו והצבא האפגני במחוז וורדאק כ-35 ק"מ מערבית לעיר קאבול. מקורות צבאיים נוספים ציינו כי המבצע הצבאי החל ה-14 בינואר 2010.
--
פקיסטן – אלימות אסלאמית: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-16 בינואר 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם (כולל פוליטיקאי ואישה אחת) מירי של פעילי מליציות פוליטיות הפועלות במחוז קוויטה. מקורות צבאיים מסרו ב-16 בינואר 2011 שהצבא הטיל עוצר חלקי על העיר קראצ'י בעקבות הרציחות הרבות שאירעו בימים האחרונים. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-15 בינואר 2011 על הריגתם של 17 בני-אדם מירי של כוחות הביטחון הפקיסטניים במהלך עימותים מזוינים שפרצו בעיר קראצ'י. סביר להניח שחלק מההרוגים נפגעו בעימותים של המליציות החמושות הפועלות בעיר קראצ'י על בסיס אתני.
--
פקיסטן – אלימות כלפי נוצרים: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-16 בינואר 2011 על הכאתן של שתי נשים נוצריות והשפלתן לעיני המון נסער בעקבות האשמתן בפגיעה באסלאם.
--
טוניסיה – תימן: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-16 בינואר 2011 על הפגנה של 1,000 סטודנטים שנערכה בעיר הבירה צנעה לאות הזדהות עם ההפיכה העממית שהתרחשה בטוניסיה. הסטודנטים קראו לכול עמי ערב להתקומם נגד השליטים. התקשורת באלג'יריה שיבחה את ההתקוממות בטוניסיה שגרמה לבריחתו של הנשיא בן עלי. בשבועות האחרונים היו באלג'יריה מהומות עממיות שגרמו למותם של אזרחים אחדים.
--
טוניסיה – צרפת – תקשורת: מקורות תקשורתיים בגרמניה מסרו ב-16 בינואר 2011 על הריגתו של צלם עיתונות צרפתי שנפגע מפגיעה ישירה של רימון גז שנורה לעבר ראשו במהלך ההפגנות שהתפרצו בטוניסיה. האירוע התרחש ב-14 בינואר 2011. מקור נוסף בגרמניה מסר שהצלם שנהרג היה בעל אזרחות כפולה - צרפתית-גרמנית. כמו כן נמסר שנמשכות המהומות והירי של כוחות הביטחון לעבר האזרחים המפגינים. בידיעות נוספות נמסר על 2 הרוגים בקרבות שהתפתחו בין חיילי הצבא לבין כוחות חמושים הנאמנים לנשיא המודח.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בתאילנד מסרו ב-16 בינואר 2011 על הריגתם של 2 בני-אדם מירי של פעילי טרור הפועלים בדרום המדינה. אחד מההרוגים היה מורה מקומי. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בתאילנד מסרו ב-11 בינואר 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם ועל פציעתם של 2 נוספים מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. מידע נוסף: מקורות רשמיים בתאילנד מסרו ב-7 בינואר 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם (2 פעילי טרור מוסלמים ואזרח) בשתי תקריות טרור שהתרחשו בדרום המדינה. מידע נוסף: מקורות רשמיים בתאילנד מסרו ב-1 בינואר 2010 על הריגתם של 2 שוטרים בידי פעילי טרור הפועלים בדרום המדינה. מאז ינואר 2004 נהרגו בתאילנד יותר מ-4,400 בני-אדם בעימותים אלימים עם פעילי טרור מוסלמים.
--
פיליפינים – טרור – אסלאמי: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-16 בינואר 2011 על הריגתם של 5 בני-אדם מאז תחילת ינואר 2011 מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. עוד 5 בני-אדם נחטפו. כמו כן נמסר כי בתחילת השנה נפצעו 10 נוצרים בפיצוץ שאירע בכנסייה מקומית בדרום. מקורות נוספים ציינו כי הפעילות הצבאית האינטנסיבית בדרום נגד פעילי טרור מוסלמים נמשכת גם בימים אלה.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-16 בינואר 2011 על הריגתו של מאבטח שיעי ועל פציעתם של 10 בני-אדם נוספים בסדרת פיגועים שהתרחשו בעיר בגדאד במהלך היממה האחרונה.
--
אלג'יריה – מחאה עממית: מקורות תקשורתיים באלג'יריה מסרו ב-16 בינואר 2011 על מפגין שהצית את עצמו ליד בניין ממשלתי במחאה על מצבו הכלכלי. עוד נודע שהאירוע התרחש לאחר שנערכה פגישה בין הפגין לבין ראש העיר שהסתיימה ללא הגשת עזרה כלכלית רצינית למפגין שהצית את עצמו.
--
רוסיה – קווקז: מקורות תקשורתיים ברוסיה מסרו ב-16 בינואר 2011 על הריגתם של 2 בני-אדם (שוטר ואזרח) מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון הקווקז. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים ברוסיה מסרו ב-14 בינואר 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדגסטן. מקור נוסף מסר שכנראה הפיגוע התבצע בידי מחבל-מתאבד.
--
ארה"ב – סוריה: מקורות תקשורתיים בארה"ב מסרו ב-16 בינואר 2011 על הגעתו של שגריר אמריקאי חדש לדמשק בפעם הראשונה מאז שנת 2005. רוברט פורד, השגריר החדש, התמנה על-ידי אובמה במטרה לשפר את היחסים בין שתי המדינות שהורעו מאוד בתקופתו של הנשיא ג'ורג' בוש.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: