Sunday, June 5, 2011

10 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי בפקיסטן; 10 הרוגים בתימן; 8 הרוגים בעיראק; 7 הרוגים בסוריה; 5 הרוגים באפגניסטן; חייל נאט"ו נוסף נהרג באפגניסטן; אליאס קשמירי חוסל בפקיסטן; פיצוצים בדרום תאילנד;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-4 ביוני 2011 על 100,000 בני-אדם שהשתתפו בהלוויות של ההרוגים של יום שישי (3 ביוני). כמו כן נמסר על עוד 7 הרוגים מירי של חיילים סורים, ובכך מספר ההרוגים הגיע ל-70 ביומיים האחרונים. רוב ההרוגים היו בעיר אל-חמה. עוד נמסר על 10 הרוגים מאש חיילים סורים לעבר מפגינים בדיר אל-זור. תושבים בעיר מסרו כי הצבא ניתק את החשמל בשכונות אחדות בעיר.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-4 ביוני 2011 על חייל נאט"ו נוסף שנהרג בפיצוץ של מטען-חבלה יום קודם לכן. ב-3 ביוני 2011 נמסר על הריגתם של 3 חיילי נאט"ו בתקריות טרור אחדות שהתרחשו באפגניסטן במהלך היממה האחרונה. מאז תחילת שנת 2011 נהרגו באפגניסטן 220 חיילים זרים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-4 ביוני 2011 על הריגתם של 2 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במחוז קנדהאר. כמו כן נמסר על הריגתם של 3 בני-אדם נוספים בפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים במחוז קושט.
--
פקיסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות מודיעיניים בפקיסטן מסרו ב-4 ביוני 2011 על הריגתם של 10 בני-אדם בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בדרום-ווזיריסטן. מקור מכיר בפקיסטן מסר שבין ההרוגים היה אליאס קשמירי, אחד מבכירי המבוקשים על-ידי ארה"ב והודו. קשמירי היה מבוקש על חלקו בטבח במומבאי ב-2008 שבמהלכו נרצחו 163 בני-אדם. קשמירי נחשב למוח הצבאי שעמד מאחורי הפעולות של אל-קאעידה בפקיסטן.
--
פקיסטן – ארה"ב: מקור מודיעיני בכיר בפקיסטן מסר ב-4 ביוני 2011 על החלטתה של ממשלת פקיסטן לצאת למבצעים מודיעיניים משותפים עם ארה"ב בנוגע למלחמה בארגון אל-קאעידה ונגד ארגון הטליבאן. מודיעין הפקיסטני ממשיך לשקר לארה"ב. ב-3 ביוני 2011 נמסר על הסכמה בין ארה"ב לפקיסטן לחזור לשיתוף הפעולה המודיעיני שהופסק לאחר חיסולו של אוסמה בן-לאדן ב-1 במאי 2011. ארגון אל-קאעידה מתכנן פיגוע ענק נגד מוסדות אמריקאים הנמצאים בפקיסטן.
--
עיראק – טרור: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-4 ביוני 2011 על 7 הרוגים נוספים בפיגוע שהתבצע ליד מסגד השוכן בעיר תיקרית. כמו כן נמסר על הריגתו של קצין בכיר בעיר בגדאד האחראי על ההגנה האזרחית באזור.
--
תימן – טרור – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-4 ביוני 2011 על הריגתם של 10 בני-אדם בהפצצה על בית ששימש את האופוזיציה השבטית בדרום צנעא המתנגדת להמשך שלטונו של עלי עבדאללה סאלח. ב-3 ביוני 2011 נמסר על הריגתם של 12 בני-אדם בשלוש תקריות שונות שהיו בתימן במהלך היממה האחרונה. 7 מההרוגים נפגעו במהלך הפגזה על ארמון הנשיאות בצנעא. דיווחים רבים זרמו במהלך היום על קרבות קשים בעיר צנעא בין כוחות האופוזיציה לבין כוחות צבא הנאמנים לנשיא עלי עבדאללה סאלח. ראש ממשלת תימן נפצע באחת מהתקריות. מקור נוסף ציין שהנשיא התימני נפצע במהלך הפגזה על ארמון הנשיאות. תימן נמצאת על סף קריסה כללית. מקורות נוספים ציינו שמקורבים של הנשיא התימני שרויים בהלם לאור האירועים האחרונים.
--
תאילנד – טרור: מקורות תקשורתיים בתאילנד מסרו ב-4 ביוני 2011 על פיצוצים של מטעני-חבלה שהופעלו בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום-תאילנד – לא נמסר על נפגעים. ב-2 ביוני 2011 נמסר על הריגתם של 3 פעילי טרור מוסלמים במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום המדינה. ב-1 ביוני 2011 נמסר על הריגתם של 6 בני-אדם בסדרת פיצוצים של מטעני-חבלה שהופעלו בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום-המדינה. בכל חודש מאי 2011 נהרגו בדרום-תאילנד 28 בני-אדם באירועי טרור על רקע אסלאמי.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: