Monday, June 13, 2011

50 הרוגים בעיראק ביומיים; 35 הרוגים פקיסטן; 18 הרוגים בלוב; 10 הרוגים בתימן; 4 הרוגים בסוריה; 2 הרוגים בקשמיר; 2 הרוגים באפגניסטן; הרוג בקווקז; עדויות למעשי טבח ואונס בסוריה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות רשמיים בסוריה מסרו ב-12 ביוני 2011 כי המבצע בג'יסר אל-שוע'ור נמשך וכי נתפסו אחדים מה"כנופיות החמושות" שהשתלטו על העיר. מקורות רשמיים נוספים טרחו לציין שפעילי טרור הגיעו מטורקיה מצוידים במכשירי טלפון וכלי נשק. מקורות באופוזיציה הסורית מסרו על כ-10,000 פליטים סורים הממתינים לעבור את הגבול לטורקיה. תושבים בצפון סוריה מסרו כי להערכתם נהרגו בקרבות אלפי בני-אדם. חיילים סורים הנעזרים בחיילים מאיראן שרפו שדות, הרגו בעלי חיים, הרסו בתים ואנסו נשים לעיני בני משפחותיהן. מקורות נוספים בסוריה מסרו שהחיילים בעיירות בצפון סוריה נלחמים האחד בשני. ולמרות זאת, על-פי הערכות אחדות רק מאות חיילים ערקו מיחידותיהם בשל האירועים האלימים והדיכוי הקשה של הצבא. בשעות הצהרים של ה-12 ביוני 2011 נמסר שכוחות צבא של סוריה פשטו על עיר ג'יסר אל-שוע'ור באמצעות 200 כלי רכב צבאיים וסיוע של מסוקי קרב שהמטירו אש לעבר בתי העיר. הטלוויזיה הסורית מסרה במהלך היום שכוחות צבא נכנסו לבית-החולים המקומי שהיה בשליטת "הכנופיות החמושות". כמו כן הטלוויזיה מסרה שחיילים סורים החלו לפרק מטעני-חבלה שהוטמנו בבית-החולים. מקור צבאי בסוריה מסר ב-12 ביוני 2011 כי בקרבות הנערכות בעיר נהרגו 2 חמושים. על-פי הדיווח הצבאי נמסר שהצבא הצליח לפרק מטעני חבלה שהוטמנו ברחובות ובגשרים על-מנת לפגוע בחיילים. דיווח נוסף מסר על הריגתם של 2 חיילים סורים ועל מעצרם של חמושים. מקורות צבאיים בסוריה טוענים כי מאז ה-15 במרס 2011 נהרגו לפחות 500 חיילים ושוטרים. אולם, סביר להניח שמאות מהם נהרגו בידי חבריהם לנשק משום שהם סירבו לפתוח באש על אזרחים או נהרגו מירי מכוון של כנופיות "השביחה" הפועלות בשם העדה העלווית. הטלוויזיה הסורית מסרה בשעות הערב של ה-12 ביוני 2011 על גילויו של קבר-המונים של חיילים שנהרגו בידי "הכנופיות החמושות". הטלוויזיה טרחה להקרין עדויות של אזרחים בג'יסר אל-שוע'ור המברכים ומנשקים את החיילים שנכנסו לעיר. תושבים אחדים טענו ש"חמושים" ירו לעבר תושבי העיר מההרים מסביב. מקורות צבאיים בסוריה מציינים שהתבצע ירי כבד בעיר כדי להעניק תירוץ נוח על מספר ההרוגים הגבוה בעקבות המבצע הצבאי.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-12 ביוני 2011 על הריגתם של 35 בני-אדם ועל פציעתם של 100 נוספים בפיגוע כפול שהתבצע בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים באזור העיר פשוואר.
--
עיראק – טרור: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-12 ביוני 2011 על הריגתם של 11 בני-אדם (בהם קצין בכיר ובנו) מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים במחוז דיאלה. מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו כי באירועי הטרור שהיו יום קודם לכן נהרגו 38 בני-אדם.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-12 ביוני 2011 על הריגתם של 10 בני-אדם נוספים בקרבות שפרצו בין כוחות הביטחון של תימן לבין פעילי טרור מארגון אל-קאעידה הפועלים בדרום המדינה. ב-11 ביוני 2011 נמסר על הריגתם של 31 בני-אדם (10 חיילים תימנים ו-21 טרוריסטים) במהלך התקפה של פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים בדרום תימן במחוז אביאן.
--
רוסיה – קווקז: מקורות תקשורתיים ברוסיה מסרו ב-12 ביוני 2011 על הריגתו של שוטר מקומי ועל פציעתם של 2 נוספים מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון הקווקז.
--
הודו – קשמיר: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-12 ביוני 2011 על הריגתם של 2 פעילי טרור בהיתקלות עם חיילים הודים הפועלים בחבל קשמיר.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-12 ביוני 2011 על הריגתם של 13 בני-אדם בקרבות בין כוחות האופוזיציה לבין חיילים הנאמנים למועמר קדאפי בעיר זאוויה. 5 הרוגים נוספים היו בעיירה זינטאן בהפגזה של הכוחות הנאמנים לקדאפי על מורדים הנמצאים בנקודות אחדות ברחבי העיירה.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-12 ביוני 2011 על הריגתם של 2 בני-אדם ועל פציעתם של 3 נוספים בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי ילד צעיר שגויס בידי פעילי טרור מארגון הטליבאן.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: