Saturday, June 4, 2011

63 הרוגים בסוריה; 20 הרוגים בעיראק; 12 הרוגים בתימן; 7 הרוגים באפגניסטן; 3 הרוגים בקשמיר; 3 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן; 2 הרוגים בפקיסטן; אל-קאעידה פועל בלוב; שיתוף הפעולה המודיעיני בין פקיסטן לארה"ב התחדש; תימן על סף קריסה מוחלטת;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית סמרו ב-3 ביוני 2011 על הריגתם של 63 בני-אדם מירי של כוחות-הביטחון לעבר מפגינים מהעיר חמה שיצאו למחות נגד המשך שלטונו של בשאר אל-אסד מקורות נוספים מציינים כי מספר ההרוגים הגיע ל-100 בני-אדם. הרוגים נוספים היו בדרעא, בדיר אל-זור ובקמישלי. מקורות נוספים ציינו שבהפגנה שנערכה בעיר חמה השתתפו יותר מ-50,000 בני-אדם. מקורות נוספים ציינו על ירי כבד מאוד של חיילים לעבר מפגינים בערים נוספות בסוריה. מאז תחילת ההתקוממות ב-15 במרס 2011 נהרגו יותר מ-1,200 בני-אדם. יותר ויותר סורים קוראים לנשיא אסד לעזוב מייד את תפקידו. בעקבות האירועים של יום שישי, שלטונות סוריה ניתקו את שירותי הסלולרי והאינטרנט בערים אחדות. המשטר הסורי איבד את השליטה על אזורים נרחבים במדינה. סביר להניח שסופו של המשטר קרוב מתמיד. האירועים בתימן נגד עלי עבדאללה סאלח בהחלט משפיעים על האווירה הציבורית בסוריה השואבת השראה מההתרחשויות המתחוללות ברחבי העולם-הערבי.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-3 ביוני 2011 על הריגתם של 3 חיילי נאט"ו בתקריות טרור אחדות שהתרחשו באפגניסטן במהלך היממה האחרונה. מאז תחילת שנת 2011 נהרגו באפגניסטן 220 חיילים זרים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-3 ביוני 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בדרום אפגניסטן. כמו כן נמסר שפעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן שרפו 2 בני-אדם בעודם בחיים על רקע פוליטי. מקור צבאי מסר ב-3 ביוני 2011 על הריגתם של 2 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז בגלאן.
--
הודו – קשמיר: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-3 ביוני 2011 על הריגתם של 3 פעילי טרור מוסלמים בהיתקלות עם חיילים הודים הפועלים במחוז קשמיר.
--
פקיסטן – טרור אתני: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-3 ביוני 2011 על הריגתם של 2 בני-אדם מעימותים שפרצו בין שתי מליציות מקומיות הפועלות העיר קראצ'י בהשראה של ארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – ארה"ב – מודיעין: מקורות מודיעיניים בפקיסטן מסרו ב-3 ביוני 2011 על הסכמה בין ארה"ב לפקיסטן לחזור לשיתוף הפעולה המודיעיני שהופסק לאחר חיסולו של אוסמה בן-לאדן ב-1 במאי 2011. ארגון אל-קאעידה מתכנן פיגוע ענק נגד מוסדות אמריקאים הנמצאים בפקיסטן.
--
עיראק – טרור: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-3 ביוני 2011 על הריגתם של 17 בני-אדם ועל פציעתם של 50 נוספים בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי פעילי טרור מוסלמים במסגד השוכן בעיר תיקרית. עוד 3 בני-אדם מתו מפצעיהם בפיגוע שהתבצע יום קודם לכן.
--
תימן – טרור – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-3 ביוני 2011 על הריגתם של 12 בני-אדם בשלוש תקריות שונות שהיו בתימן במהלך היממה האחרונה. 7 מההרוגים נפגעו במהלך הפגזה על ארמון הנשיאות בצנעא. דיווחים רבים זרמו במהלך היום על קרבות קשים בעיר צנעא בין כוחות האופוזיציה לבין כוחות צבא הנאמנים לנשיא עלי עבדאללה סאלח. ראש ממשלת תימן נפצע באחת מהתקריות. מקור נוסף ציין שהנשיא התימני נפצע במהלך הפגזה על ארמון הנשיאות. תימן נמצאת על סף קריסה כללית. מקורות נוספים ציינו שמקורבים של הנשיא התימני שרויים בהלם לאור האירועים האחרונים.
--
אלג'יריה – לוב – טוניסיה – מאוריטניה: מקורות ביטחוניים בצפון-אפריקה מסרו ב-3 ביוני 2011 כי בעקבות המלחמה בלוב, המדינה הפכה בידי פעילי טרור מארגון אל-קאעידה לנתיב עיקרי להעברת נשק לפעילי טרור הפועלים בצפון-אפריקה. במילים אחרות, פעילי טרור מארגון אל-קאעידה השתלטו על נתיבי הברחות הנשק מלוב לכול צפון-אפריקה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: