Saturday, June 11, 2011

50 הרוגים בחיסולים אמריקאים בפקיסטן; 48 הרוגים בסוריה; 20 הרוגים בלוב; 6 הרוגים בדרום-סודאן; 4 הרוגים באפגניסטן; 3 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי בתימן; 2 הרוגים בעיראק; צעיר חוסל בפקיסטן לעיני הצלמות; קולונל רוסי חוסל במוסקבה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-10 ביוני 2011 על הריגתם של 48 בני-אדם בעקבות מירי של חיילים סורים לעבר מפגנים. הטלוויזיה הסורית מסרה בשעות הבוקר של 10 ביוני 2011 שהחל המבצע הצבאי בעיירה ג'יסר אל-שוע'ור. כמו כן הטלוויזיה שידרה במשך שעות ארוכות סרטונים על אימוני הצבא. מקורות בטורקיה מסרו ב-10 ביוני 2011 על פליטים סורים נוספים שמצאו מקלט בטורקיה. על-פי הערכות אחדות ישנם בסוריה יותר מ-3,000 פליטים מסוריה. פליטים מהעיירה מסרו שכ-80 אחוזים מתושבי העיירה נמלטו. הטלוויזיה הסורית החלה להציג על המרקע הפגנות קטנות של אנשים בודדים. תושבים סורים שנמלטו לטורקיה מסרו כי בירי שהיה בגי'סר אל-שוע'ור השתתפו לובשי מדים שהיו עם זקן ולא דיברו ערבית – כנראה הכוונה לאיראנים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-10 ביוני 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן ליד תחנת משטרה באזור צפון אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור ואלימות: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-10 ביוני 2011 על הריגתו של צעיר בן 19 לא חמוש מירי של אנשי כוחות הביטחון של פקיסטן לעיני המצלמות. הסרטון הוצג אין-ספור פעמים ברחבי העולם והעורר זעם רב בפקיסטן. הפגנות של תושבים זועמים נערכו ברחבי פקיסטן בהן הועלתה הקריאה להוציא-להורג את החיילים היורים. זו לא הפעם הראשונה שכוחות סמי-צבאיים בפקיסטן יורים באזרחים תמימים ללא כל סיבה.
--
פקיסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות בפקיסטן מסרו ב-10 ביוני 2011 על הריגתם של 50 בני-אדם בחיסולים-ממוקדים אמריקאים שנערכו בפקיסטן במהלך השבוע האחרון בלבד.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-10 ביוני 2011 כי באירועי הטרור שהיו יום קדום לכן נהרגו עוד 2 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים במרכז עיראק.
--
תימן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-10 ביוני 2011 על הריגתם של 3 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה במהלך פעילות צבאית אווירית שנערכה בדרום המדינה. על-פי הערכות אחדות הירי התבצע במסגרת החיסולים-הממוקדים של הצבא האמריקאי הנערכים בתימן. מקור נוסף ציין כי שלושת ההרוגים הם קרובי משפחה של בכיר באל-קאעידה.
--
צפון-סודאן – דרום-סודאן: מקורות צבאיים בדרום-סודאן מסרו ב-10 ביוני 2011 על הריגתם של 6 בני-אדם מירי של חיילים מצפון סודאן לעבר תושבים המתגוררים באזור הגבול עם דרום-סודאן. במהלך השבועות האחרונים נהרגו באזור הגבול המשותף מאות בני-אדם מירי של חיילים מוסלמים מצפון-סודאן.
--
רוסיה – קווקז: מקורות תקשורתיים ברוסיה מסרו ב-10 ביוני 2011 על הריגתו מירי של קולונל רוסי המתגורר במוסקבה שהואשם בעבר בחניקתה והריגתה של נערה צ'צ'נית בת 18 במהלך המלחמה שנערכה שם בשנת 2000.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-10 ביוני 2011 על הריגתם של 20 בני-אדם בעיר מיסרטה בהפצצה שנערכה בידי חיילים הנאמנים לנשיא קדאפי.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: