Tuesday, June 21, 2011

7 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי שפקיסטן; 6 הרוגים באפגניסטן; 5 הרוגים נוספים בפקיסטן; 3 הרוגים בעיראק; 3 הרוגים בקווקז; 2 פעילי טרור נהרגו בניגריה; אסד נאם, אבל הסורים יצאו להפגין;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: הטלוויזיה הסורית העבירה ב-20 ביוני 2011 את נאומו של אסד שנישא באוניברסיטת דמשק בו הוא התייחס פעם נוספת להתקוממות העממית שפרצה נגד שלטונו ב-15 במרס 2011. הקו של אסד שנאום היה שמתרחשת "מזימה נגד בינלאומית נגד סוריה". כמו כן נאמר בנאום שלא תהיינה רפורמות פוליטיות למתפרעים. אסד קרא ל"מזימות" הללו "חיידקים שמתפשטים" בסוריה. אסד טען כי "64,000 קיצונים חמושים הם שאחראים למהומות ולהרג". זהו הנאום השלישי של אסד מאז שהחלה ההתקוממות, אך עדיין אין כל בשורה חדשה לעם הסורי. דקות אחדות לאחר הנאום יצאו אלפי מפגינים סורים בערים רבות ברחבי סוריה וקראו לאסד לעזוב את המדינה. מפגינים נוספים קראו לאסד "שקרן" בעקבות נאומו. הפגנות נערכו בפרברים של דמשק, בלטקיה, בחומס, בחמה ובכל מחוז אידליב. גם במזרח סוריה היו הפגנות רבות. בהודעה משותפת של 27 שרי-החוץ של האיחוד האירופאי נאמר כך: "האיחוד מצטער על-כך שהרשויות הסוריות לא הגיבו לקריאות ולא עצרו את האלימות ואינן מעורבות ברפורמות בעלות משמעות. האיחוד רואה בדיכוי האלים המתמשך איום על היציבות הפנימית והאזורית". משרד החוץ האמריקאי פרסם את ההודעה הבאה: "בסוף השבוע, ראינו עוד אלימות, כולל סגירת אזור הגבול שמנע ממאות סורים גישה לסיוע הומניטארי. השגריר שלנו רוברט פורד יצא היום לצפון לאזור הגבול כדי לדווח על מה שקורה שם. אנו מודאגים מכך שסוריה לקחה שיעור מספר ההדרכה האיראני, ואנו מואגים מההתערבות האיראנית. אנחנו כבר לא שופטים את אסד על פי מילותיו. אנו רוצים לראות מעשים, וכך גם העם הסורי". אסד איבד את השליטה על הצבא ועל שירותי הביטחון והמודיעין. כנופיות "השביחה" של המשטר, המורכבות מבני העדה העלווית, ממשיכות להרוג חיילים מתמרדים, להרוג מפגינים, לאנוס נשים ולפגוע ברכוש פרטי וציבורי. הצבא הסורי פועל גם נגד תושבים סורים המתגוררים באזור הגבול עם עיראק. עשרי בני העדה העלווית ממשיכים להוציא את כספם ומשפחותיהם לטורקיה. כרגע המפתח לשינוי נמצא בעיקר בידי קציני צבא סונים העשויים לחולל מפנה היסטורי בסוריה. סביר להניח שבצמרת הסורית שוררת הסברה שזמנו של אסד עבר וכי המשטר העלווי נמצא לפני פיצול קשה ואכזרי בין אלה הדוגלים בשינוי פוליטי לבין אלה המתנגדים לכול פשרה עם האופוזיציה. גם הבכירים הנמצאים בקרבתו של אסד מבינים שהנאום האחרון שלו היה חלש מאוד, שהראה בעליל עד כמה אסד מנותק מנטלית מהשינויים שהתחוללו באווירה הציבורית לאחר ההתקוממות שהחלה ב-15 במרס 2011. האופוזיציה הסורית מתכננת הפגנת-ענק בעיר חלב ביום שישי הקרוב ב-24 ביוני 2011. המשטר מתכנן הפגנת תמיכה באסד שתיערך ב-21 ביוני 2011 בשעות הבוקר.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-20 ביוני 2011 על הריגתו של חייל אפגני שהרג בחודש שעבר חייל נאט"ו שהיה המדריך הצבאי שלו. כמו כן נמסר על הריגתם של 5 בני-אדם במהלך מבצע צבאי שנערך בידי הכוח הצרפתי המוצב באפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-20 ביוני 2011 על הריגתו של אדם אחד ועל פציעתם של 4 נוספים בפיגוע של מכונית תופת שהופעלה בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון טליבאן הפועלים במחוז קוויטה. נזק רב נגרם לרכוש כתוצאה מהפיצוץ. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 בני-אדם בקרבות שפרצו בין שתי מליציות אתניות מקומיות הפועלות בעיר קראצ'י. עוד נסמר על הריגתם של 2 אחיות מירי של פעילי טרור מוסלמים לעבר בית-ספר לבנות המתנגדים להענקת חינוך לבנות ולנשים.
--
פקיסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-20 ביוני 2011 על הריגתם של 6 פעילי טרור מ"רשת חאקאני" בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בפקיסטן. ב-16 ביוני 2011 נמסר על הריגתם של 19 בני-אדם ב-3 חיסולים-ממוקדים אמריקאים שנערכו בפקיסטן ב-15 ביוני 2011. ב-15 ביוני 2011 נמסר על הריגתם של 10 בני-אדם בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בצפון ווזיריסטן. ב-10 ביוני 2011 נמסר על הריגתם של 50 בני-אדם בחיסולים-ממוקדים אמריקאים שנערכו בפקיסטן במהלך הימים שקדמו למסירת ההודעה. מקורות מודיעיניים בפקיסטן מסרו ב-6 ביוני 2011 על הריגתם של 23 בני-אדם ב-3 חיסולים-ממוקדים אמריקאים שנערכו ביממה האחרונה בצפון-מערב פקיסטן.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-20 ביוני 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם ועל פציעתם של 20 נוספים בשתי תקריות טרור שהתרחשו בעיר בגדאד ובצפון-עיראק.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-20 ביוני 2011 על הריגתם של 2 פעילי טרור מוסלמים מירי של כוחות הביטחון הפועלים בצפון המדינה. בחודשיים האחרונים נהרגו כמעט 1,000 בני-אדן בעימותים בין מוסלמים לנוצרים על רקע מערכת הבחירות שהתקיימה בניגריה לפני שבועות אחדים.
--
רוסיה - קווקז: מקורות תקשורתיים ברוסיה מסרו ב-20 ביוני 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם בקרבות שפרצו בין כוחות הביטחון לבין פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון-הקווקז. בין ההרוגים היה שוטר אחד. ב-18 ביוני 2011 נמסר על הריגתו של שוטר מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון-הקווקז. ב-15 ביוני 2011 נמסר על הריגתם של 6 בני-אדם (3 טרוריסטים ו-3 שוטרים) במהלך היתקלות בין כוחות הביטחון לבין פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון-הקווקז. ב-14 ביוני 2011 נמסר על הריגתו של אימאם מוסלמי מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון-הקווקז המתנגדים למוסלמים מתונים. ב-12 ביוני 2011 נמסר על הריגתו של שוטר מקומי ועל פציעתם של 2 נוספים מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון הקווקז. מקורות תקשורתיים ברוסיה מסרו ב-11 ביוני 2011 על הריגתם של 7 בני-אדם (6 מהם טרוריסטים) במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה נגד פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון הקווקז. מקורות תקשורתיים ברוסיה מסרו ב-10 ביוני 2011 על הריגתו מירי של קולונל רוסי המתגורר במוסקבה שהואשם בעבר בחניקתה והריגתה של נערה צ'צ'נית בת 18 במהלך המלחמה שנערכה שם בשנת 2000. מקורות תקשורתיים בסוריה מסרו ב-8 ביוני 2011 על הריגתם של 2 בני-אדם (מורה לאסלאם ואחיינו) מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון-הקווקז. מקורות נוספים ציינו שהמורה התנגד לפעילות הרדיקלית של המוסלמים הקיצונים באזור.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בתאילנד מסרו ב-20 ביוני 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים. ב-17 ביוני 2011 נמסר על הריגתם של 4 חיילים מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. ב-9 ביוני 2011 נמסר על הריגתם של 2 בני-אדם ועל פציעתם של 5 נוספים מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום-המדינה. (הדיווח הקודם של הרוג אחד בלבד לא היה מדויק). מקורות צבאיים בתאילנד מסרו ב-8 ביוני 2011 על הריגתו של תושב מקומי מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום-המדינה. מאז ינואר 2004 נהרגו יותר מ-4,600 בני-אדם בפיגועי טרור אסלאמיים ובאלימות אסלאמית באזור הדרום בלבד.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: