Wednesday, June 15, 2011

260 הרוגים בסוריה; 50 הרוגים בדרום-סודאן; 15 הרוגים בפקיסטן; 9 הרוגים בעיראק; 4 הרוגים בניגריה; 3 הרוגים בטורקיה; 2 חיילים אמריקאים נהרגו בעיראק; 2 הרוגים בניז'ר; הרוג בקווקז; מפקד בכיר בארגון הטליבאן נהרג באפגניסטן; 10 חיילים תימנים בידי אל-קאעידה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: היום לפני שלושה חודשים, ב-15 במרס 2011, החלה ההתקוממות העממית נגד בשאר אל-אסד. מקורות רשמיים בסוריה מסרו ב-14 ביוני 2011 על מציאת גופותיהם של 10 חיילים ושוטרים בקבר-אחים שהתגלתה בעיר ג'יסר אל-שורור בעקבות מבצע הצבאי שנערך לאחר "רציחתם" של 120 חיילים שורים בידי "כנופיות חמושות". מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-14 ביוני 2011 על הריגתם של 6 בני-אדם מירי של חיילים סורים הפעולים בעיירה אריחה. מקורות באופוזיציה הסורית מסרו כי סביר להניח שכ-260 בני-אדם נהרגו במבצע הצבאי בג'יסר אל-שורור – 200 אזרחים ו-60 חיילים שערקו לשורות המורדים בעיר. המבצע הצבאי הסתיים למעשה ב-15 ביוני 2011 לפנות בוקר. מקורות בטורקיה מסרו שעד כה הגיעו לטורקיה כ-7,000 פליטים סורים. גוברת הביקורת כלפי הנשיא אובמה על עמדתו הרופסת לנוכח "רצח העם" המתבצע בסוריה בידי העדה העלווית נגד העדה הסונית. עיתון אל-אהרם המצרי מסר ב-14 ביוני 2011 על מדינות ערביות אחדות המתכננות להגיש הצעה להשעות את חברותה של סוריה בליגה הערבית לאור התנהגותו הברוטלית של המשטר העלווי כלפי ההתקוממות העממית. מקורות תקשורתיים בלבנון מסרו ב-14 ביוני 2011 על עזרה שטורקיה מגישה לכוחות האופוזיציה הפועלים בסוריה. מקור רשמי בסוריה מסר שהעזרה של טורקיה למורדים מעוררת זעם רב בצמרת הסורית. סביר להניח שההתארגנות הצבאית הסורית ליד הגבול עם טורקיה, נועד לאותת לטורקיה לא להתערב בענייניה הפנימיים של סוריה. הטלוויזיה הממלכתית של סוריה שידרה קליפ בו נראים חיילים טורקים מכים עד זוב דם מפגינים כורדים, ולאור כל זאת נכתב בסוף הקליפ ש"טורקיה היא דמוקרטיה מזויפת".
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-14 ביוני 2011 על הריגתו של מפקד בכיר מארגון הטליבאן הפועל במחוז הראט. בעקבות הריגתו הסגירו את עצמם לידי כוחות הביטחון של אפגניסטן כ-15 פעילי טרור מארגון הטליבאן. המקורות הצבאיים הוסיפו שבמהלך הפעולה לא נהרגו חיילים או אזרחים.
--
פקיסטן – טרור מחאה ואלימות: מקורות רשמיים בפקיסטן מסרו ב-14 ביוני 2011 על הריגתם של 15 בני-אדם בעימותים בין שתי מיליציות מקומיות הפועלות בעיר קראצ'י על בסיס אתני-פוליטי בעידודו הנמרץ של ארגון טליבאן. במהלך השנה האחרונה נהרגו מאות בני-אדם בעימותים הללו בעיר קרצ'י לבדה.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-14 ביוני 2011 על הריגתם של 9 בני-אדם ועל פציעתם של 40 נוספים בסדרה של אירועי טרור שהתרחשה באזור העיר בגדאד נגד מוסדות ממשלתיים. בין ההרוגים היו גם 3 פעילי טרור.
--
עיראק – טרור – ארה"ב: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-14 ביוני 2011 על הריגתם של 2 חיילים אמריקאים במהלך פעילות צבאית יזומה נגד פעילי טרור הפועלים בדרום עיראק.
--
ניגריה – טרור: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-14 ביוני 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון נגריה.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-14 ביוני 2011 על נפילתם בשבי של 10 חיילים לידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה בפועלים בדרום-תימן. מקורות צבאיים הוסיפו שהם מעוניינים לאמץ של שיטת "החיסולים-הממוקדים" שארה"ב מפעילה בפקיסטן.
--
דרום-סודאן – טרור ואלימות: מקורות תקשורתיים בסודאן מסרו ב-14 ביוני 2011 על הריגתם של 50 בני-אדם בקרבות שפרצו בין מורדים מקומיים הנתמכים בידי ממשלת חרטום לבין כוחות צבא של הדרום הנוצרי. עדויות אחדות ציינו על עימות שהחל בגלל רקע עדתי שיצא משליטה לאור הנפגעים הרבים.
--
ניז'ר – טרור: מקורות תקשורתיים בניז'ר מסרו ב-14 ביוני 2011 על הריגתם של 2 בני-אדם (חייל וטרוריסט) בעימות מזוין שפרץ בין חיילי הממשלה המרכזית לבין פעילי טרור מוסלמים הפועלים במסגרת ארגון אל-קאעידה. מקורות ממשלתיים ציינו שהתקרית הזו כנראה קשורה לפעילות הצבאית של מועמר קדאפי בלוב לאור מלחמת-האזרחים המתנהלת במדינה כבר חודשים ארוכים. מקורות ממשלתיים הוסיפו כי בידי החמושים שנתפסו התגלו סכומי כסף גדולים וכמויות גדולות מאוד של חומרי-נפץ ומטענים. מקורות ביטחוניים בסהרה מסרו שמאוריטניה, מאלי, אלג'יריה וניז'ר יקימו כוח צבאי של 75,000 חיילים כדי לאבטח את אסור הסהרה מפני פעילות טרוריסטית של ארגונים אסלאמיים רדיקליים.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-14 ביוני 2011 על הריגתם של 3 חברי המחתרת הכורדית בהיתקלות עם חיילים טורקים הפועלים במרכז טורקיה. מקורות צבאיים בטורקיה הוסיפו כי באזור מתנהל מבצע צבאי נרחב נגד חברי המחרת הכורדית הפועלים באזור. מקור נוסף ציין שבמבצע משתתפים מאות חיילים המקבלים סיוע ממסוקי קרב. מאז שנת 1984 נהרגו בעימותים הללו כ-40,000 בני-אדם – רובם כורדים.
--
רוסיה – קווקז: מקורות תקשורתיים ברוסיה מסרו ב-14 ביוני 2011 על הריגתו של אימאם מוסלמי מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון-הקווקז המתנגדים למוסלמים מתונים.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: