Wednesday, June 8, 2011

49 הרוגים בתימן; 31 הרוגים בלוב; 21 הרוגים בניגריה; 16 הרוגים בסומליה; 7 הרוגים בפקיסטן; 3 הרוגים בעיראק; 2 הרוגים באפגניסטן; 2 הרוגים בסעודיה; הרוג בקשמיר; קרבות קשים בסוריה; 1,500 בני-אדם נהרגו בדרום-סודאן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית ומקורות בטורקיה מסרו ב-7 ביוני 2011 על מותו של אזרח סורי שנמלט פצוע יחד עם 225 אזרחים נוספים מהעיר ג'יסר אל-שוע'ור לטורקיה. גורמים נוספים ציינו שאלפי אזרחים נמלטו מהעיירה לנוכח התגובה של הצבא. מקורות נוספים ציינו שכוחות צבא מפציצים שכונות אחדות בעיירה ג'יסר אל-שוע'ור בתגובה להרג של 120 חיילים ושוטרים סורים במהלך היומיים האחרונים. הטלוויזיה הסורית הקרינה תמונות קשות של חיילים ושוטרים הרוגים כדי להכין את הקרקע לתגובה קשה ואכזרית של הצבא הסורי נגד תושבי העיירה. שרי הפנים והאינפורמציה של סוריה פרסמו הודעות פומביות בהן ישנה אזהרה מפורשת נגד המתקוממים בעיירה. על-פי מה שידוע עד כה את ההתקפה על החיילים והשוטרים ביצעו חוליות קטנות של חברי התנועה האסלאמית שהצליחו לצבור כמויות גדולות של חומרי-נפץ וכלי נשק שונים כמו רימונים-יד, מטולי אר.פי.ג'י, ורובי קלצ'ניקוב. מקורות באופוזיציה הסורית מסרו על חטיפתה של בלוגרית לסבית ועל עריקתו של קצין בדרגת סגן. מקורות נוספים ציינו כי חיילים נוספים ערקו בימים האחרונים. עד כה ידוע שמם של 1,168 הרוגים סורים מירי של כוחות הביטחון. מאות סורים עדיין נעדרים. קצינים סורים נשבעו להחריב עת העיירה ג'יסר אל-שוע'ור לנוכח האירועים האחרונים. גורמים דיפלומטים בסוריה מסרו על בריחה של משפחות עלוויות לטורקיה. שגרירת סוריה בצרפת, לאמיה שקור, מסרה לערוץ צרפת 24 על התפטרותה מתפקידה לאור האירועים הקשים המתחוללים בסוריה. עד כה ישנן הודעות סותרות בנוגע לידיעה הזו.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-7 ביולי 2011 על הריגתם של 2 שוטרים אפגניים ועל חטיפתם של 5 נוספים בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים במחוז קונדוז. מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-7 ביוני 2011 על פציעתם של 10 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במזרח אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור אתני: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-7 ביוני 2011 על הריגתם של 7 בני-אדם בעימותים נוספים שפרצו בין שתי מיליציות מקומיות הפועלות על בסיס אתני בעיר קראצ'י בעידודו של ארגון הטליבאן. במהלך השנה האחרונה נהרגו מאות בני-אדם בעימותים הללו.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-7 ביוני 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם ועל פציעתם של 10 נוספים בפיגוע שהתבצע בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים במחוז אנבאר שבעיראק.
--
סעודיה – טרור: מקורות תקשורתיים בסעודיה מסרו ב-7 ביוני 2011 על הריגתם של 2 אנשי צבא סעודים מירי של פעילי טרור שיעים הפועלים בצפון תימן ליד הגבול עם סעודיה.
--
תימן – טרור – אל-קאעידה: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-7 ביוני 2011 על הריגתם של 49 בני-אדם (30 מהם פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה) בקרבות שפרצו בין כוחות הצבא לפעילי טרור מוסלמים הפועלים במחוז אביאן. תימן למעשה מפוצלת בין הצפון השיעי, לדרום הנמצא בשליטתו של ארגון אל-קאעידה. הנשיא עלי עבדאללה סאלח השוהה בסעודיה בשל פציעתו הקשה, למעשה איבד את השליטה על המדינה. פיצולה של תימן היא עובדה מוגמרת.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-7 ביוני 2011 על הריגתם של 16 בני-אדם בקרבות המתנהלים בעיר מוגדישו בין כוחות הממשלה לבין פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה.
--
צפון-סודאן – דרום-סודאן: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן (הנוצרית) מסרו ב-7 ביוני 2011 על הריגתם של 1,500 בני-אדם מאז ינואר 2011 בקרבות המתנהלים עם צפון-סודאן (המוסלמית) על השליטה במחוז אביי. כמו כן נמסר על הריגתם של עוד 4 בני-אדם מירי של פעילי טרור במחוז.
--
ניגריה – טרור: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-7 ביוני 2011 על הריגתם של לפחות 21 בני-אדם ועל פציעתם של עשרות נוספים מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון המדינה. בין ההרוגים היה כהן דת מוסלמי שנהרג מירי של חמושים בלתי מזוהים.
--
הודו – קשמיר: מקורות תקשורתיים בהודו מסרו ב-7 ביוני 2011 על הריגתו של אדם אחד מירי של פצצות מרגמה שנורו בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים במחוז קשמיר.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-7 ביוני 2011 על הריגתם של 31 בני-אדם בהפצצה של כוחות נאט"ו על מבנים השייכים לקדאפי בעיר טריפולי.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע




No comments: