Monday, June 6, 2011

37 הרוגים בסוריה; 29 הרוגים באפגניסטן; 24 הרוגים בפקיסטן; 17 הרוגים בתימן; 17 הרוגים בסומליה; 10 הרוגים בגבול סוריה-ישראל; 6 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי בפקיסטן; 4 הרוגים בעיראק; 4 הרוגים באלג'יריה; 3 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-5 ביוני 2011 על הריגתם של 37 בני-אדם מירי של חיילים סורים לעבר מפגינים בעיירה ג'יסר אל-שוגור בנמצאת הצפון-סוריה באידליב ובמקומות נוספים במהלך היממה האחרונה. כמו כן נמסר על עריקתו של גנרל סורי ועל עריקתם של חיילים נוספים. מקורות נוספים ציינו של הפגנות נוספות שנערכו בעיירות נוספות בסוריה. מקורות ממשלתיים ציינו כי במהלך האירועים של היממה האחרונה נהרגו לפחות 4 שוטרים סורים. תושבים בעיר אל-חמה מסרו כי טנקים סורים נסוגו מהעיר במהלך הלילה האחרון. על-פי דיווחים שונים נהרגו באל-חמה יותר מ-70 בני-אדם מאז ה-3 ביוני 2011. כמו כן נמסר על נסיגת כוחות צבא סוריים מעיירות קטנות השוכנות באזור דרעא. מקורות באופוזיציה הסורית מסרו על הריגתם של לפחות 30 בני-אדם במהלך הפעילות הצבאית הסורית שנערכה בעיירות חיראק ודיל ליד דרעא במהלך הימים האחרונים. מאז תחילת ההתקוממות בסוריה נהרגו לפחות 1,200 בני-אדם וכ-10,000 נוספים נעצרו בידי שירותי הביטחון של סוריה. מאות מפגינים עדיין נעדרים מאז ה-15 במרס 2011. מקור באופוזיציה הסורית מסר על שביתת מחאה כללית בעיר אל-חמה בעקבות הרג המפגינים במהלך הימים האחרונים. מרבית התושבים נותרו בבתיהם. סוכנות הידיעות הרשמית של סוריה מסרה כי אסד הורה להעניק קביעות לכול עובדי המדינה – אולם גם ניסיון זה אינו מצליח לשכנע את התושבים לחדול ממחאתם. במהלך היממה האחרונה נערכו ניסיונות אחדים של סטודנטים לארגן מחאה נגד המשטר. אסד הורה לקיים מגע עם הנציגות הכורדית כדי לפצל את האופוזיציה נגדו. מקור נוסף ציין גם את הריגתם של 2 בני-אדם נוספים בעיר הכורדית אידליב מירי של כוחות-הביטחון במהלך הפגנת מחאה שנערכה נגד אסד. אנשי עסקים עלווים מעבירים את כספם ואת משפחותיהם לטורקיה. נציגים עלווים המתנגדים לאסד מבקשים התחייבות מצד גורמי אופוזיציה סונים לא לפגוע בעדה העלווית לאחר הסתלקותו של אסד. עזיבתו של נשיא תימן לסעודיה מעוררת תקווה גם בסוריה בנוגע לבשאר אל-אסד.
--
סוריה – ישראל: מקורות בסוריה מסרו ב-5 ביוני 2011 על הריגתם של 23 סורים פורעים ועל פציעתם של 300 נוספים – חלקם מירי של חיילי צה"ל לעבר כנופיות ערביות שניסו לפרוץ את גדר הגבול בין סוריה לישראל. ככול הידע נהרגו לכול היותר 10 בני-אדם. הטלוויזיה הסורית העבירה בשידור חי את האירועים, למרות שהיא אינה מעבירה את ההפגנות רחבות-ההיקף הנערכות נגד שלטונו של בשאר אל-אסד. ההפגנות וניסיון הפריצה נערכו לרגל התבוסה הערבית הגדולה של ה-5 ביוני 1967 בעקבות כישלונן של מדינות-ערב להשמיד את ישראל על-פי הצהרתו המפורשת של נשיא מצרים דאז, עבד אל-נאצר. סוריה מתאמצת להעביר את מוקד תשומת-הלב לעבר הגבול עם ישראל. חיילי צה"ל שוב גילו איפוק מיותר על אירוע שהיה אפשר לסיים אותו כבר בשעות הצהרים. אנשי אופוזיציה סורים מסרו כי אסד משלם 1,000 דולר לכול מפגין ליד הגדר.
--
אפגניסטן – נאט"ו: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-5 ביוני 2011 על הריגתם של 2 חיילי נאט"ו בהתרסקות מסוק במהלך פעילות צבאית. מאז תחילת חודש יוני נהרגו באפגניסטן 13 חיילים זרים. מאז תחילת שנת 2011 נהרגו באפגניסטן 230 חיילים זרים. חייל נאט"ו נוסף נהרג מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בדרום אפגניסטן בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-5 ביוני 2011 על הריגתם של 2 מאבטחים שנפגעו מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל ליד בנק השוכן במרכז אפגניסטן. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 סטודנטים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל באוניברסיטת קדנהאר.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים בנאט"ו מסרו ב-5 ביוני 2011 על הריגתם של 25 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז קונדוז.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-5 ביוני 2011 על הריגתם של 24 בני-אדם בשני פיגועי טרור שהתרחשו בצפון-מערב המדינה.
--
פקיסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות מודיעיניים בפקיסטן מסרו ב-5 ביוני 2011 על הריגתם של 6 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בצפון-מערב פקיסטן.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-5 ביוני 2011 על הריגתם של 4 חיילים עיראקים בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים על בסיס צבאי השוכן באזור העיר בגדאד.
--
תימן – טרור: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-5 ביוני 2011 על הריגתם של 13 חיילים תימנים בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים בדרום-תימן. כמו כן נמסר על הריגתם של 4 בני-אדם נוספים בהתקפה של מליציה תימנית המתנגדת להמשך שלטונו של נשיא תימן. יציאתו של עלי עבדאללה סאלח לסעודיה למטרת טיפול בפציעתו גרמה לשמחה עצומה ברחבי תימן. יחד עם סאלח יצאו גם אחדים מחברי הממשלה.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים וצבאיים בסומליה מסרו ב-5 ביוני 2011 על הריגתם של לפחות 17 בני-אדם בסדרה של קרבות ועימותים מזוינים בעיר מוגדישו בין כוחות הממשלה לבין פעילי טרור מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה. דובר של ארגון "אל-שבאב" מסר שהם הצליחו להשמיד 2 טנקים הפועלים במסגרת הכוח הצבאי של הממשלה המרכזית במוגדישו. דובר מקומי בסומליה מסר על הריגתם של 8 בני-אדם בהפגזה של פעילי טרור לעבר תושבים בעיר מוגדישו.
--
אלג'יריה – טרור: מקורות רשמיים באלג'יריה מסרו ב-5 ביוני 2011 על הריגתם של 4 שוטרים מקומיים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: