Tuesday, June 7, 2011

120 הרוגים בסוריה; 23 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי בפקיסטן; 20 הרוגים בעיראק; 10 פורעים סורים נהרגו מפיצוץ של מוקשים בקוניטרה; 6 הרוגים בתימן; 5 חיילים אמריקאים נהרגו בעיראק; 4 הרוגים בסומליה; 4 הרוגים באפגניסטן; 3 הרוגים נוספים בפקיסטן; הרוג בקווקז;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: הטלוויזיה הסורית מסרה ב-6 ביוני 2011 על הריגתם של 120 שוטרים וחיילים ועל פציעתם של 200 נוספים במהלך פעילות צבאית נגד המתקוממים בעיירה ג'יסר אל-שוע'ור ובאידליב. מקור נוסף ציין כי מרבית ההרוגים נפגען ממארב בעיירה ג'יסר אל-שוע'ור. הטלוויזיה הסורית מסרה הודעות דרמטיות המראות על לחץ רב ומתח לאור האירועים שהיו בג'יסר אל-שוע'ור. למעשה החלה התקוממות חמושה נגד המשטר. המתקוממים הצליחו לפוצץ גשר המוביל לעיר במטרה למנוע את כניסתם של הטנקים. עוד נמסר שהמתקוממים השתמשו במטולי אר.פי.ג'י. באופוזיציה הסורית מסרו כי בתגובה להרג החלו מסוקים סורים להמטיר אש לעבר העיירה במשך שעות ארוכות. כמו כן נמסר על 14 הרוגים במהומות שפרצו במחנה הפליטים ירמוך בזמן הלוויותיהם של המתפרעים ליד גדר הגבול. מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-6 ביוני 2011 על 10 סורים לכול היותר נהרגו באירועי ה-5 ביוני 2011 כתוצאה מפיצוץ של מוקשים ולא מירי של חיילי צה"ל. כמו כן נמסר כי הדיווחים של הטלוויזיה הסורית על 23 הרוגים הם מופרכים לחלוטין. מקורות נוספים ציינו כי חיילים סורים מנסים למנוע את הגעתם של מפגינים לאזור הגדר עם ישראל. מקורות באופוזיציה הסורית מסרו שאסד הבטיח כ-10,000 דולר לכול משפחה אם אחד מבניה ייהרג בעימותים עם חיילי צה"ל. כמו כן נמסר שהמשטר הבטיח כ-1,000 דולר לכול מפגין. ההשתוללות של הצבא הסורי ברחבי סוריה נגד המתקוממים נגד המשטר מאלץ את אסד לנקוט בתכסיסים מול ישראל כדי להסיט את תשומת-הלב התקשורתית. גם במהלך היממה האחרונה נערכו עימותים רבים בין מתקוממים סורים לבין חיילים סורים בערים אחדות ברחבי-סוריה. מקור באופוזיציה הסורית מסר שישנם נפגעים אולם לא נמסר מספרם המדויק של ההרוגים והפצועים. במהלך ביומיים האחרונים נמסר על עימותים קשים בין תושבים בדיר אל-זור לבין כוחות הביטחון. ב-5 ביוני נסמר על הריגתם של 2 תושבים מירי של חיילים סורים לאחר שהוצת מטה-מפלגת הבעת' בעיר. אסד ממשיך לעצור מפגינים אך מצד שני הוא הורה לשחרר 450 בני-אדם שנאסרו מטעמים פוליטיים. בכירים מהעדה הנוצרית חוששים שסוריה תיהפך בקרוב לעיראק מספר 2 ביחסה הנוקשה והרצחני כלפי העדה הנוצרית.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-6 ביוני 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם (2 פעילי טרור, ילד ושוטר מקומי) בשלושה אירועי טרור שהתרחשו באפגניסטן במהלך היממה האחרונה.
--
פקיסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות מודיעיניים בפקיסטן מסרו ב-6 ביוני 2011 על הריגתם של 23 בני-אדם ב-3 חיסולים-ממוקדים אמריקאים שנערכו ביממה האחרונה בצפון-מערב פקיסטן.
--
פקיסטן – טרור אתני: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-6 ביוני 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם בעיר קראצ'י במהלך עימותים אתניים בין שתי מליציות מקומיות הפועלות בהשראת ארגון הטליבאן.
--
עיראק – ארה"ב – טרור: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-6 ביוני 2011 על הריגתם של 5 חיילים אמריקאים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים במרכז עיראק.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-6 ביוני 2011 על הריגתם של 20 בני-אדם ועל פציעתם של 30 נוספים בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעו בידי פעילי טרור מוסלמים. מקורות נוספים ציינו שמרבית ההרוגים היו בעיר תיקרית בפיגוע של מכונית-תופת.
--
תימן – טרור מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-6 ביוני 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם מירי של צלפים שייכים לכוח הצבא התימני הנאמן לנשיא התימני עלי עבדאללה סאלח המאושפז בסעודיה במים אלה. עוד 3 נהרגו בנסיבות דומות. האופוזיציה בתימן מסרה ב-6 ביוני 2011 שהיא מסכימה להעברה זמנית של השלטון לידי סגנו של עלי עבדאללה סאלח.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-6 ביוני 2011 על הריגתם של 4 חיילים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה. בין ההרוגים היה קולונל אוגנדי שפיקד על הכוח האפריקאי המוצב בסומליה.
--
רוסיה – קווקז: מקורות תקשורתיים ברוסיה מסרו ב-6 ביוני 2011 על הריגתו של שוטר מקומי מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון-הקווקז.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: