Wednesday, March 6, 2013



100 הרוגים בסוריה; 28 הרוגים בדרום-סודאן; 20 הרוגים בפקיסטן; 15 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במאלי; 15 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בסומליה; 12 הרוגים בתימן בפיגוע התאבדות; 4 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 2 הרוגים בעיראק; הרוג בקשמיר; 4 חיילים נפצעו בטורקיה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-5 במרס 2013 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בקרבות שהיו בעיקר בצפון סוריה שבמהלכם נכבש מתחם שהיה בידי הצבא הסורי הנאמן למשטר. מקורות נוספים מסרו על קרבות באזור דמשק, חומס, חאלב, דיר אל-זור ובמקומות אחדים לאורך הגבול עם טורקיה ולבנון. מקורות רשמיים בסוריה מסרו כי בעת האחרונה על מחרי הדלקים בסוריה ב-18 אחוזים. במקומות רבים ברחבי סוריה ישנה אספקת חשמל למשך שעות ספורות בלבד. בעקבות נפילת העיר ראקה לידי המורדים, הצבא הסורי החל להפגיז את בתי התושבים במסוקי-קרב.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-5 במרס 2013 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד חברי הארגון הפועלים במחוזות אחדים ברחבי אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-5 במרס 2013 על הריגתם של 10 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז אורקזאי. כמו כן נמסר על הריגתם של 10 בני-אדם נוספים בקרבות בין מיליציות אתניות מוסלמיות הפועלות באזור העיר קראצ'י.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-5 במרס 2013 על הריגתם של 2 בני-אדם ועל פציעתם של 8 נוספים ביממה הקודמת מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים באזור העיר בגדאד.
--
תימן – טרור: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-5 במרס 2013 על הריגתם של 12 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים בדרום תימן.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-5 במרס 2013 על הריגתם של 15 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" מפיצוץ של מכונית-תופת שכנראה הופעלה בטעות כ-200 קילומטר צפונית לעיר מוגדישו.
--
דרום-סודאן – טרור: מקורות צבאיים בדרום-סודאן מסרו ב-5 במרס 2013 על הריגתם של 28 בני-אדם בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד מורדים הפועלים במזרח המדינה.
--
מאלי – טרור – צרפת: מקורות צבאיים ברפת ובמאלי מסרו ב-5 במרס 2013 על הריגתם של 15 טרוריסטים מוסלמים בקרבות שנערכו בין הצבא הצרפתי לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים בצפון מאלי.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-5 במרס 2013 על פציעתם של 4 חיילים טורקים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי חברי המחתרת הכורדית הפועלת במזרח טורקיה. פעילות זו התרחשה למרות שיחות השלום המתנהלות בין ממשלת טורקיה לבין נציגי הארגון – ה-PKK.
--
הודו – קשמיר: מקורות תקשורתיים בהודו מסרו ב-5 במרס 2013 על הריגתו של אדם אחד בעימותים קטלניים בין מפגינים לכוחות-הביטחון של הודו הפועלים במחבל קשמיר.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: