Friday, March 1, 2013

160 הרוגים בסוריה; 352 הרוגים מפיצוץ של מטענים בפקיסטן בחודשיים האחרונים; 4 הרוגים בעיראק; 3 שוטרים נוספים נהרגו באפגניסטן; עיתונאי ו-2 אזרחים נרצחו בפקיסטן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-28 בפברואר 2013 על הריגתם של לפחות 160 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ועימותים קטלניים שהיו בכל רחבי סוריה. (ביומיים האחרונים נהרגו בסוריה לפחות 260 בני-אדם) עשרות הרוגים היו באזור העיר חאלב בקרבות קשים בין כוחות האופוזיציה לבין אנשי כוחות-הביטחון הנאמנים למשטר. קרבות דומים היו גם באזור דמשק ובמחוז אידליב. לאורך כל היממה האחרונה נרשמו מאות אירועים אלימים שכללו הפצצות אוויריות, ירי של צלפים לעבר אזרחים, חטיפות, רצח של שבויים, ביזה ואנס של נשים סוריות בידי כל הארגונים הלוחמים בסוריה. בחומס התפוצצה מכונית-תופת שגרמה להרוגים נוספים. ככול הידוע התפוצצה מכונית-תופת נוספת גם באזור העיר דמשק – גם באירוע זה היו הרוגים אחדים. גורמים רשמיים בארה"ב מסרו שכוחות אמריקאים החלו לאמן אנשי אופוזיציה סורים – כנראה בטורקיה ובירדן בידיעת השלטונות הרשמיים של שתי המדינות הללו.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-28 בפברואר 2013 על הריגתם של 3 שוטרים מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן. במהלך ההתקפה הזו נהרגו לפחות 20 שוטרים אפגאנים שנרצחו בשנתם בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן. במהלך השבוע האחרון נהרגו קרוב ל-50 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה של הצבא האפגאני בשיתוף-פעולה הדוק עם כוחות נאט"ו הפועלים באפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-28 בפברואר 2013 על הריגתו של עיתונאי מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים באזור הגבול המשותף בין פקיסטן לאפגניסטן. עוד נמסר על הריגתם של 2 בני-אדם מירי של טרוריסטים מוסלמים הפועלים בבלוצ'יסטן. כמו כן נמסר מפי מקורות רשמיים בפקיסטן כי בחודשיים האחרונים נהרגו בפקיסטן 352 בני-אדם רק מפיצוץ של מטעני-חבלה שהופעלו בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים בכל רחבי פקיסטן. עוד נמסר מפי מקורות רשמיים בפקיסטן כי במהלך השנה האחרונה נהרגו בפקיסטן 40,000 בני-אדם בפעולות טרור – 5,000 מתוכם היו אנשי כוחות-הביטחון (בידיעה שפורסמה באנגלית, לא נמסר במדויק אם מספר ההרוגים מתייחס רק לשנת 2012 או לתקופה של שנים אחדות).
--
עיראק – טרור: מקורות רשמיים בעיראק מסרו ב-28 בפברואר 2013 על הריגתם של 4 בני-אדם בשני אירועי טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים באזור העיר בגדאד.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: