Friday, March 8, 2013

130 הרוגים בסוריה; 60 הרוגים במלזיה; 25 חיילים נהרגו בסודאן; 17 נוצרים נרצחו בידי מוסלמים בניגריה; 12 הרוגים בפקיסטן; 10 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במאלי; 5 שוטרים נהרגו בעיראק; טרוריסט מוסלמי נהרג בתימן; הרוג ברמאללה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-7 במרס 2013 על הריגתם של כ-130 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ועימותים קטלניים שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. הצבא הסורי עדיין מרכז מאמץ צבאי גדול באזור העיר חאלב – שם נרשמו עשרות אירועים אלימים רק ביממה האחרונה. בעקבות חטיפתם של כ-20 חיילי או"ם במוצבים בגולן בידי מורדים סורים, ישראל הצהירה שהיא אינה מתכוננת להתערב בעניין.
--
מאלי – טרור – צרפת: מקורות צבאיים רשמיים במאלי מסרו ב-7 במרס 2013 על הריגתם של 10 טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה בקרבות עם הצבא הצרפתי הפועל בצפון מאלי.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות רשמיים בפקיסטן מסרו ב-7 במרס 2013 על הריגתם של 7 בני-אדם בעימותים קטלניים שפרצו בין מיליציות מוסלמיות הפועלות באזור העיר קראצ'י. כמו כן נמסר על הריגתם של 5 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה באזור מחוז אורקזאי.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-7 במרס 2013 על הריגתם של לפחות 5 שוטרים מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים במרכז עיראק. ביממה הקודמת נמסר על הריגתם של לפחות 17 בני-אדם בפיגועי טרור.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-7 במרס 2013 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי מארגון אל-קאעידה בעת ניסיון להטמין מטען-חבלה.
--
סודאן – דארפור: מקורות תקשורתיים בדארפור מסרו ב-7 במרס 2013 על הריגתם של 25 חיילים סודאנים בפעילות צבאית יזומה של מורדים הפועלים בצפון דארפור.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-7 במרס 2013 על הריגתם של 17 נוצרים בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים באזור העיק קאנו שבצפון ניגריה.
--
מלזיה – טרור – פיליפינים: מקורות תקשורתיים במלזיה מסרו ב-7 במרס 2013 על הריגתם של 60 בני-אדם בקרבות בין כוחות-הביטחון של מלזיה לבין טרוריסטים מוסלמים שהגיעו מהפיליפינים.
--
ישראל – טרור – הרשות הפלסטינית: מקורות תקשורתיים בישראל מסרו ב-7 במרס 2013 על מותו של צעיר מרמאללה שנפצע לפני שבועיים מירי של כדורי גומי של חיילי צה"ל במהלך התפרעות אלימה שנערכה באזור רמאללה על-ידי כנופיה של פורעים ערבים המתגוררים באזור.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: