Monday, March 4, 2013

140 הרוגים בסוריה; 63 הרוגים בפקיסטן; 20 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בניגריה; 7 הרוגים במלזיה; 6 הרוגים באפגניסטן; 4 הרוגים בעיראק; חייל צרפתי נהרג במאלי; שוטר נהרג במצרים;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-3 במרס 2013 על הריגתם של לפחות 140 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ועימותים קטלניים שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. מקרות נוספים מסרו על הריגתם של 200 בני-אדם בקרבות ליד בית-ספר לשוטרים בעיר חאלב בין כוחות המורדים לבין אנשי כוחות-הביטחון. כמו כן נמסר מפי מקורות רשמיים בסוריה על הריגתם של כ-40 מורדים בקרבות שהיו באזור העיר דיר אל-זור. מקור אופוזיציוני נוסף מסר כי בחודש פברואר 2013 נהרגו בסוריה 3,774 בני-אדם.
--
מצרים – מחאה ואלימות: מקורות רשמיים במצרים מסרו ב-3 במרס 2013 על הריגתו של שוטר במהלך הפגנת מחאה אלימה שנערכה בפורט סעיד נגד המשטר הנוכחי של מצרים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-3 במרס 2013 על הריגתם של 6 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן הפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון אפגניסטן במהלך היממה האחרונה.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-3 במרס 2013 על הריגתם של 48 בני-אדם מפיצוץ ל מטען-חבלה שהופעל במסגד שיעי בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן. כמו כן נמסר על הריגתם של 15 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז אורקזאי. בימים האחרונים נהרגו באזור זה עשרות טרוריסטים מוסלמים בפעילות של הצבא הפקיסטני.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים עיראק מסרו ב-3 במרס 2013 על הריגתם של 4 בני-אדם בשתי תקריות טרור שהיו בעיראק במהלך היממה האחרונה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בניגריה מסרו ב-3 במרס 2013 על הריגתם של 20 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון ניגריה.
--
מאלי – טרור – צרפת: מקורות רשמיים בצרפת מסרו ב-3 במרס 2013 על הריגתו של חייל צרפתי נוסף (הרוג השלישי) בקרבות עם טרוריסטים מוסלמים הפועלים בצפון מאלי. מקור נוסף מסר כי בימים האחרונים נהרגו לפחות 50 טרוריסטים מוסלמים בקרבות בצפון מאלי.
--
מלזיה – טרור – פיליפינים: מקורות תקשורתיים במלזיה מסרו ב-3 בפברואר 2013 על הריגתם של 2 שוטרים ו-5 בני-אדם נוספים בקרבות שפרצו בין אנשי כוחות-הביטחון לבין מורדים מוסלמים שהגיעו מהפיליפינים.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע



No comments: