Friday, January 17, 2014

100 הרוגים בסוריה; 11 הרוגים בעיראק; 10 חיילים נהרגו בתימן; 9 הרוגים נוספים בסומליה; 8 אזרחים נהרגו באפגניסטן בידי כוחות נאט"ו; 7 הרוגים בפקיסטן; 3 הרוגים בלבנון; 3 שוטרים נהרגו בקווקז; 2 הרוגים בלוב; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בתימן, במאלי, בסודאן, בניגריה, בסומליה, בלבנון, בסוריה, בעיראק, במצרים, באפגניסטן ובפקיסטן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים בלבנון מסרו ב-16 בינואר 2014 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בקרבות בין האופוזיציה החילונית לבין טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה, וכן בקרבות של הצבא הסורי הפועל במרכזי הערים הראשיות של סוריה. עוד נמסר על הריגתו של נוצרי ועריפת ראשו בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה. מקורות נוספים מסרו כי בימים האחרונים נהרגו כ-1,100 בני-אדם בקרבות בין הארגונים השונים הפועלים להפלתו של אסד.
--
אפגניסטן – נאט"ו: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-16 בינואר 2014 על הריגתם של 8 אזרחים במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה בידי כוחות נאט"ו הפועלים באפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות רשמיים בפקיסטן מסרו ב-16 בינואר 2014 על הריגתם של 7 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים בסמינר דתי של בני-העדה הסונית שהתקיים באזור העיר פשוואר.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-16 בינואר 2014 על הריגתם של 11 בני-אדם בסדרה של פעולות טרור שהתבצעה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה שפעלו באזור מחוז אל-אנבאר. יום קודם לכן נהרגו בעיראק 75 בני-אדם בסדרה של פיגועים שהתבצעה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה.
--
תימן – טרור: מקורות תקשורתיים במפרץ-הפרסי מסרו ב-16 בינואר 2014 על הריגתם של 10 חיילים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים בדרום תימן.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-16 בינואר 2014 על הריגתם של 9 בני-אדם נוספים – אזרחים וחיילים – בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועל בדרום סומליה. לפי מקורות רשמיים בהתקפה כולה נהרגו 15 בני-אדם – מהם לפחות 6 חיילים.
--
לוב – טרור: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-16 בינואר 2014 על הריגתם של 2 אנשי כוחות-הביטחון מירי של טרוריסטים מוסלמים המזוהים כנראה עם ארגון אל-קאעידה או עם הנשיא לשעבר מועמר קדאפי שחוסל בידי המורדים.
--
לבנון – טרור: מקורות תקשורתיים בלבנון מסרו ב-16 בינואר 2014 על הריגתם של 3 בני-אדם ועל פציעתם של 25 נוספים מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה ליד מטה של ארגון חיזבאללה הנמצא בצפון לבנון.
--
רוסיה – טרור – קווקז: מקורות רשמיים ברוסיה מסרו ב-16 בינואר 2014 על הריגתם של 3 שוטרים בהיתקלות עם טרוריסטים מוסלמים שהתרחשה בצפון הקווקז. במהלך הפעולה נהרגו 4 טרוריסטים מוסלמים (על כך מסרנו בדיווח הקודם).
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: