Saturday, January 18, 2014

70 הרוגים בסוריה; 23 הרוגים באפגניסטן;  14 הרוגים בעיראק; 7 הרוגים בלבנון; 6 הרוגים בפקיסטן; 5 הרוגים בניגריה; 4 הרוגים במצרים;  2 הרוגים בדרום-סודאן; הרוג בחיסול-ממוקד אמריקאי בתימן; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, במצרים, בסודאן, בניגריה, בתימן, בסומליה, בעיראק, בסוריה, בלבנון, באפגניסטן ובפקיסטן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים מסרו ב-17 בינואר 2014 על הריגתם של לפחות 70 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ועימותים קטלניים שהיו במהלך היממה האחרונה ברחבי סוריה. מקור איראני מסר כי מרבית ההרוגים היו טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה במהלך קרבות עם הצבא הסורי הפועל בהיקף רחב בצפון סוריה. כמו כן נמסר על אזרחים רבים שנפגעו במהלך היממה בפעילות צבאית של הצבא הסורי במרכזי הערים בהם שולטים גורמי טרור ואנשי האופוזיציה החילונית הפועלת נגד אסד.
--
לבנון – טרור: מקורות תקשורתיים בלבנון מסרו ב-17 בינואר 2014 על הריגתם של 7 בני-אדם ועל פציעתם של 15 נוספים מירי של טילים שנורו מהגבול הסורי.
--
אפגניסטן – נאט"ו: מקורות רשמיים באפגניסטן מסרו ב-17 בינואר 2014 על הריגתם של 7 אזרחים נוספים בפעילות צבאית של כוחות נאט"ו הפועלים באפגניסטן. בהתאם לדברי המקורות, נהרגו 14 אזרחים בפעילות זו. דובר נוסף באפגניסטן מסר כי האזרחים נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך באפגניסטן. בשעות הערב נמסר על הריגתם של 16 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע באזור העיר קאבול – מרבית ההרוגים היו זרים, עובדי או"ם ועובדי סיוע.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-17 בינואר 2014 על הריגתם של 6 בני-אדם בשני פיגועי טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים הפועלים בפקיסטן.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים עיראק מסרו ב-17 בינואר 2014 על הריגתם של 14 סונים שנחטפו ונרצחו בידי טרוריסטים מוסלמים שלבשו מדי צבא.
--
תימן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-17 בינואר 2014 על הריגתו של אזרח בחיסול-ממוקד אמריקאי שהתבצע בדרום תימן.
--
דרום-סודאן – טרור: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-17 בינואר 2014 על הריגתם של 2 בני-אדם בחילופי אש שהיו בין אנשי כוחות-הביטחון לבין מיליציות מקומיות הפועלות בצפון המדינה.
--
ניגריה – טרור: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-17 בינואר 2014 על הריגתם של 5 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל כנראה בידי טרוריסטים מוסלמים מזוהים עם ארגון "בוקו חראם".
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-17 בינואר 2014 על הריגתם של 4 בני-אדם בעימותים קטלניים בין אנשי כוחות-הביטחון לבין תומכי תנועת "האחים המוסלמים".
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: