Sunday, June 11, 2017

טרור אסלאמי - 242 הרוגים ביממה האחרונה

100 הרוגים בעיראק; 60 הרוגים בסוריה; 25 הרוגים באפגניסטן;  15 הרוגים בתימן; 14 בני-אדם נהרגו בסומליה; 13 חיילים נהרגו בפיליפינים בקרבות נגד טרוריסטים מוסלמים; 7 בני-אדם נהרגו בניגריה; 3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 3 טרוריסטיות מוסלמיות מתאבדות נהרגו בקמרון;  2 חיילים אמריקאים נהרגו באפגניסטן; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בקשמיר, בסודאן, בבנגלדש, בפיליפינים, בקמרון, בניגריה, בתימן, בלוב, בסומליה, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 242 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות ערביים נוספים מסרו ב-10 בינוי 2017 על הריגתם של יותר מ-60 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה ברחבי סוריה. דוברים מקומיים נוספים מסרו על קרבות עם נפגעים בכל הערים המרכזיות בסוריה, וכן נמסר על התקדמות נוספת במהלך הקרבות הקרקעיים באזור העיר אל-רקה. הושג הסכם במחוז אידליב על הפסקת הלחימה בין "צבא סוריה החופשי" לבין ארגון "תחריר אל-שאם". בשבועות האחרונים נהרגו מאות בני-אדם בקרבות הללו שהיו בדרום מחוז אידליב.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים ותקשורתיים בעיראק מסרו ב-10 ביוני 2017 על הריגתם של כ-100 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה אחרונה בצפון עיראק. דוברים צבאיים מסרו על קרבות עם נפגעים ב-6 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בתימן מסרו ב-10 ביוני 2017 על הריגתם של 15 בני-אדם ביום של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו בידי הקואליציה הסעודית הפועלת בתימן. מקורות שיעים מסרו על הריגתם של לפחות 3 ילדים בהפצצות האלה.
--
אפגניסטן – טרור – ארה"ב: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-10 ביוני 2017 על הריגתם של 25 בני-אדם – חלקם אזרחים – בסדרה של פיגועי-טרור קטלניים ובקרבות שהיו במהלך היממה האחרונה ברחבי אפגניסטן. כמו כן נמסר מפי מקור צבאי אפגאני על הריגתם של 2 חיילים אמריקאים מירי של טרוריסטים מוסלמים שפעלו במזרח אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-10 ביוני 2017 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה באזור העיר קראצ'י.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים סומליה מסרו ב-10 ביוני 2017 על הריגתם של 14 בני-אדם בקרבות נגד טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שניסו למנוע מכוחות הצבא להגיש סיוע אזרחי לתושבים בדרום סומליה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות מקומיים בניגריה מסרו ב-10 ביוני 2017 על הריגתם של 7 בני-אדם בשורה של תקריות שהיו בצפון ניגריה במהלך היממה האחרונה. בין ההרוגים היו גם אזרחים שנפגעו מירי של חיילים ניגרים. כמו כן נמסר שבין ההרוגים היו 2 ילדים שנפגעו מפיצוץ של מטען-חבלה.
--
קמרון – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים באפריקה מסרו ב-10 ביוני 2017 על הריגתן של 3 טרוריסטיות מוסלמיות מתאבדות מארגון "בוקו חראם" שנהרגו במהלך ניסיון לבצע פיגוע-התאבדות בקמרון.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-10 ביוני 2017 על הריגתם של 13 חיילים במהלך קרבות שהיו נגד טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" שהשתלטו על העיר מאראווי הנמצאת בדרום המדינה. על-פי הערכות אחדות, בשבועיים אחרונים נהרגו בקרבות הללו יותר מ-150 בני-אדם – רובם היו טרוריסטים מוסלמים.
==
ד"ר יוחאי סלע


No comments: