Thursday, June 1, 2017

טרור אסלאמי - 283 הרוגים ביממה האחרונה

100 הרוגים בסוריה; 85 הרוגים בעיראק; 80 הרוגים באפגניסטן בפיגוע-טרור קטלני מאוד; 10 הרוגים בתימן; 5 הרוגים בקניה בפיגוע-טרור אסלאמי; 2 הרוגים בסומליה מפיצוץ של מטען-חבלה; חייל נהרג בקמרון בהתקפה של ארגון "בוקו חראם"; יותר מ-1,000,000 בני-אדם נהרגו באפגניסטן ב-16 השנים האחרונות; 89 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפיליפינים בשבוע האחרון; פיגועים וקרבות נוספים היו בקשמיר, בפיליפינים, במאלי, בתימן, בניגריה, בסומליה, בסודאן, בלוב, בניז'ר, במצרים, בטורקיה, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 283 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות ערביים נוספים מסרו ב-31 במאי 2017 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה של קרבות קשים ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו בידי כל הכוחות הזרים הפועלים בסוריה. מקורות ביטחוניים ברוסיה מסרו על תקיפה בטילים של מטרות הקשורות לארגון "המדינה האסלאמית" הפועל באזור תדמור. כמו כן נמסר על התנגדותה של טורקיה לחימושם של הכוחות הכורדים בסוריה בידי ארה"ב, וכי נטען שהדבר הוא "איום מסוכן מאוד" לאינטרסים של טורקיה בסוריה.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות צבאיים ותקשורתיים בעיראק מסרו ב-31 במאי 2017 על הריגתם של 85 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה בצפון עיראק. דוברים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-10 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. כמו כן נמסר על עשרות חיילים עיראקים שנהרגו בקרבות בעיר מוסול במהלך היומיים האחרונים.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בתימן מסרו ב-31 במאי 2017 על הריגתם של יותר מ-10 בני-אדם בסדרה של קרבות שהיו באזור העיר תעז ובמקומות נוספים ברחבי תימן במהלך היממה האחרונה.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-31 במאי 2017 על הריגתם של יותר מ-80 בני-אדם ועל פציעתם של כ-300 בני-אדם נוספים מפיצוץ של משאית-תופת שהופעלה ברובע הדיפלומטי של העיר קאבול. זה היה אחד מהפיגועים הקשים ביותר שידעה אפגניסטן בשנה האחרונה. ב-16 השנים האחרונות נהרגו באפגניסטן כמיליון בני-אדם בקרבות ובפיגועי-טרור.
--
קניה – טרור – סומליה: מקורות תקשורתיים קניה מסרו ב-31 במאי 2017 על הריגתם של 5 שוטרים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שפעלו באזור הגבול המשותף עם סומליה. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה בדרום סומליה.
--
קמרון – טרור: מקורות תקשורתיים קמרון מסרו ב-31 במאי 2017 על הריגתו של לפחות חייל אחד התקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם".
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-31 במאי 2017 על הריגתם של 89 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" במהלך השבוע האחרון בו התנהלו קרבות קשים נגד הארגון שהצליח להשתלט על העיר מאראווי שבדרום המדינה. ככול היודע נהרגו עוד עשרות אזרחים וחיילים במהלך הקרבות הללו.  כמו כן נמסר מפי מקורות אזרחיים על כ-200 אזרחים שעדיין נמצאים בידי אנשי הארגון כ"בני ערובה", וכי מתנהלים קרבות במקומות אחדים ברחבי עיר.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: