Wednesday, May 31, 2017

טרור אסלאמי - 260 הרוגים ביממה האחרונה

120 הרוגים בעיראק; 70 הרוגים בסוריה; 40 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן;  20 הרוגים בתימן; 5 הרוגים בפיגוע-התאבדות בניגריה; 2 חיילים וטרוריסט מוסלמי נהרגו בפקיסטן; טרוריסט מוסלמי נהרג בסומליה; טרוריסט מוסלמי נהרג בטוניסיה; יותר מ-12,000 בני-אדם נהרגו בהפצצות אוויריות של רוסיה בסוריה ב-20 החודשים האחרונים; ארה"ב ביצעה 917 התקפות אוויריות באפגניסטן בחודשים ינואר-אפריל 2017; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בפיליפינים, בקשמיר, בלוב, במאלי, בסודאן, בסומליה, בתימן, בניגריה, בקמרון, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 260 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות ערביים מסרו ב-30 במאי 2017 על הריגתם של יותר מ-70 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו בידי כל הכוחות הזרים הפועלים בסוריה. מקורות נוספים מסרו על קרבות נפגעים ברוב הערים המרכזיות של סוריה במהלך היממה האחרונה. מקורות בארגונים סורים מסרו כי במהלך 20 החודשים האחרונים מאז שהחלה המעורבות הצבאית הרוסית בסוריה, נהרגו יותר מ-12,000 בני-אדם בפעילות ישירה של מטוסי-קרב רוסים שפעלו בכל רחבי סוריה – בין ההרוגים אזרחים, מורדים וטרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים.  עוד נמסר כי בין ההרוגים היו גם 1,275 ילדים.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים ותקשורתיים עיראק מסרו ב-30 במאי 2017 על הריגתם של יותר מ-110 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור קטלניים מאוד, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה בצפון עיראק. דוברים צבאיים נוספים מסרו על קרבות עם נפגעים ב-13 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. עוד נמסר על הריגתם של 30 בני-אדם בפיגוע-התאבדות שהתבצע בעיר בגדאד לרגל חג הרמדאן.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בתימן מסרו ב-30 במאי 2017 על הריגתם של יותר מ-20 בני-אדם בסדרה של קרבות קשים שהיו במהלך היממה אחרונה באזור העיר תעז. כמו כן נמסר על נפגעים נוספים בקרבות שהיו במהלך היממה האחרונה ברחבי תימן.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות רשמיים באפגניסטן מסרו ב-30 במאי 2017 על הריגתם של יותר מ-40 טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה אחרונה במחוזות רבים ברחבי אפגניסטן. מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו כי במהלך החודשים ינואר-אפריל 2017, ארה"ב ביצעה 917 התקפות אוויריות ברחבי אפגניסטן נגד ארגוני טרור אסלאמית – פי שלושה מהתקופה המקבילה אשתקד.
--
פקיסטן – קשמיר – הודו: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-30 במאי 2017 על הריגתם של 2 חיילים  פקיסטנים מירי של חיילים הודים שפעלו באזור הגבול המשותף בחבל קשמיר. בחודש האחרון נהרגו באזור זה עשרות רבות של בני-אדם בתקריות בין שני הצבאות ובפעולות טרור אסלאמיות קשות. כמו כן נסמר על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בפעילות שנערכה בצפון-מערב פקיסטן.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-30 במאי 2017 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי מארגון "אל-שבאב" בפעילות צבאית שנערכה באזור העיר מוגדישו.
--
טוניסיה – טרור: מקורות צבאיים בטוניסיה מסרו ב-30 במאי 2017 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי מארגון "המדינה האסלאמית" בהיתקלות שהייתה ליד הגבול המשותף עם אלג'יריה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-30 במאי 2017 על הריגתם של 5 בני-אדם בפיגוע-התאבדות שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שניסו לחדור לבסיס צבאי הנמצא בצפון ניגריה.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: