Friday, May 26, 2017

טרור אסלאמי - 225 הרוגים ביממה האחרונה

100 הרוגים בעיראק; 60 הרוגים בסוריה; 20 הרוגים בתימן; 20 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 5 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" נהרגו בסומליה; 5 שוטרים נהרגו בקניה בפיגוע-טרור אסלאמי; 5 הרוגים בבחריין בפשיטה משטרתית נגד טרוריסטים מוסלמים שיעים;  4 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי באפגניסטן; 3 חיילים נהרגו בפקיסטן; 3 חיילים נהרגו בטורקיה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בפיליפינים, בקשמיר, בבנגלדש, במאלי, בתימן, בלוב, בניגריה, בסומליה, בסודאן, במצרים, בטורקיה. בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 225 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות ערביים נוספים מסרו ב-25 במאי 2017 על הריגתם של יותר מ-60 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברוב הערים המרכזיות של סוריה. דוברים כורדים בטורקיה מסרו על הריגתם של לוחמים כורדים במהלך קרבות שהיו בצפון סוריה נגד ארגון "המדינה האסלאמית". מקורות אזרחיים בצפון סוריה מסרו על רציחתם של לפחות 11 אזרחים בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". דוברים מקומיים בעיר דרעא מסרו על קרבות ועל הפצצות אוויריות עם נפגעים במהלך היממה האחרונה בשל פעילות נוספת של הצבא הסורי באזור. מקורות בארגונים לזכויות-אדם מסרו על הריגתם של עשרות חיילים סורים (לפחות 20) בקרבות נגד ארגון "המדינה האסלאמית" הפועל באזור תדמור. גם באזור העיר אל-רקה נמסר על עשרות הרוגים בהפצצות אוויריות של הכוחות הזרים הפועלים בסוריה.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים ותקשורתיים עיראק מסרו ב-25 במאי 2017 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור קטלניים, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה בצפון עיראק. דוברים מקומיים מסרו על קרבות עם נפגעים ב-11 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. גורמי ביטחון בעיראק מסרו על פתיחתה של חקירה בנוגע לחשד למעשים ברוטאליים כלפי אזרחים בעיר מוסול.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בתימן מסרו ב-25 במאי 2017 על הריגתם של יותר מ-20 בני-אדם בסדרה של קרבות שהיו ברחבי תימן במהלך היממה האחרונה. מקור תקשורתי אחד מסר על הריגתו של חייל אמריקאי במהלך פשיטה קרקעית אמריקאית שנערכה בתימן נגד ארגון "אל-קאעידה".
--
בחריין – טרור – שיעים: מקורות רשמיים בבחריין מסרו ב-25 במאי 2017 על הריגתם של 5 בני-אדם בפשיטה משטרתית יזומה שנערכה על יישוב שיעי בו פעלו טרוריסטים מוסלמים שיעים נגד השלטון המרכזי במדינה. בעקבות הריגתם של החמישה נפתחה חקירה רשמית של שלטונות הביטחון בבחריין. כמו כן נמסר על מעצרם של כ-300 בני-אדם בעקבות הפשיטה. ארגונים לזכויות-אדם מסרו שכל ההרוגים היו אזרחים בלתי-חמושים. דובר משטרתי מסר כי במהלך הפשיטה נפצעו 31 שוטרים.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות צבאיים ותקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-25 במאי 2017 על הריגתם של יותר מ-20 טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים בפעילות צבאית יזומה של הצבא האפגאני ובחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך במזרח אפגניסטן בו נהרגו לפחות 4 טרוריסטים מוסלמים.
--
פקיסטן – הודו: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-25 במאי 2017 על הריגתם של 3 חיילים פקיסטנים בחילופי-אש עם חיילים הודים באזור הגבול המשותף בין שתי המדינות.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-25 במאי 2017 על הריגתם של 5 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום סומליה.
--
קניה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בקניה מסרו ב-25 במאי 2017 על הריגתם של 5 שוטרים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שפעלו באזור הגבול המשותף בין שתי המדינות.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-25 במאי 2017 על הריגתם של 3 חיילים בהתקפה של אנשי המחתרת הכורדית הפועלת בדרום-מזרח טורקיה.
==
ד"ר יוחאי סלע



No comments: