Monday, May 29, 2017

טרור אסלאמי - 256 הרוגים ביממה האחרונה

110 הרוגים בעיראק; 60 הרוגים בסוריה; 30 הרוגים בתימן; 19 אזרחים נהרגו בפיליפינים בהתקפה של ארגון "המדינה האסלאמית"; 14 הרוגים נוספים בלוב בקרבות בעיר טריפולי; 10 לוחמים כורדים נהרגו בטורקיה; 13 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי באפגניסטן; 4 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקשמיר ההודית; 3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במצרים; 85 הרוגים בפיליפינים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים במהלך הימים האחרונים; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בפיליפינים, בקשמיר, בלוב, בתימן, בניגריה, במאלי, בסודאן, בסומליה, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 256 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות ערביים נוספים מסרו ב-28 במאי 2017 על הריגתם של יותר מ-60 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברוב הערים המרכזיות של סוריה. דוברים נוספים מסרו על קרבות עם נפגעים באזור הרי קלמון, באל-חמה, בדרעא, בדיר אל-זור, באזור דמשק, במחוז חאלב ולאורך הגבול המשותף עם טורקיה. מקורות בלבנון מסרו על הריגתם של לפחות 22 בני-אדם בקרבות שהיו בצד הסורי של הגבול הלבנוני. דובר צבאי ברוסיה מסר על הריגתם של יותר מ-120 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בהפצצה רוסית שנערכה באזור העיר אל-רקה.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים ותקשורתיים בעיראק מסרו ב-28 במאי 2017 על הריגתם של יותר מ-110 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו בצפון עיראק במהלך היממה האחרונה. דוברים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-7 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. גורמים ביטחוניים בטורקיה מסרו על הריגתם של 13 מאנשי המחתרת הכורדית בפעילות צבאית טורקית שנערכה בצפון-עיראק.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בתימן מסרו ב-28 במאי 2017 על הריגתם של יותר מ-30 בני-אדם בסדרה של קרבות שהיו ברחבי תימן במהלך היממה האחרונה. דוברים שיעים מסרו שבין ההרוגים היו לפחות 21 חיילים סודאנים המשתתפים במלחמה בתימן במסגרת הקואליציה הסעודית.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים לוב מסרו ב-28 במאי 2017 על הריגתם של 14 בני-אדם נוספים בקרבות בין שתי מיליציות חמושות הפועלות באזור העיר טריפולי. עד כה נהרגו 47 בני-אשם בקרבות והללו ונפצעו יותר מ-150 בני-אדם נוספים.
--
אפגניסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-28 במאי 2017 על הריגתם של 13 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך במחוז קונדוז. בין ההרוגים היה גם מפקד בכיר מאוד בארגון. גורמים באפגניסטן מסרו על הריגתם של יותר מ-100 חיילים אפגאנים במהלך השבוע האחרון.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-28 במאי 2017 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון-מערב פקיסטן.
--
הודו – טרור אסלאמי –קשמיר: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-28 במאי 2017 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים נוספים בהיתקלות עם חיילים הודים הפועלים באזור חבל קשמיר ההודי. ביומיים האחרונים נהרגו באזור זה 10 טרוריסטים מוסלמים.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-28 במאי 2017 על הריגתם של 10 מאנשי המחתרת הכורדית בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום-מזרח טורקיה. מקורות צבאיים נוספים מסרו על הריגתם של עשרות מאנשי המחתרת במהלך השבוע האחרון בפעילות צבאית יזומה שנערכה באזור זה.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-28 במאי 2017 על הריגתם של 19 אזרחים נוספים בהתקפה נוספת של טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" שנערכה בדרום הפיליפינים. בימים האחרונים נהרגו בהתקפות הללו 85 בני-אדם – כולל אזרחים, חיילים וטרוריסטים מוסלמים.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-28 במאי 2017 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון סיני.
==
ד"ר יוחאי סלע



No comments: