Tuesday, May 30, 2017

טרור אסלאמי - 352 הרוגים ביממה האחרונה

170 הרוגים בעיראק; 80 הרוגים בסוריה; 50 טרוריסטים מוסלמים ו-20 אזרחים נהרגו באפגניסטן; 20 הרוגים בתימן; 10 הרוגים בדארפור; 2 אזרחים נהרגו בקשמיר ההודית;  700 הרוגים בתימן מפיצוץ של מוקשים שהוטמנו בידי המיליציות השיעיות; לפחות 105 הרוגים בפיליפינים בקרבות נגד ארגון המדינה האסלאמית"; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בפיליפינים, במאלי, בצ'אד, בקמרון, בניגריה, בסודאן, בסומליה, בתימן, בלוב, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן, בקשמיר, ובאפגניסטן; סה"כ 352 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות ערביים נוספים מסרו ב-29 במאי 2017 על הריגתם של יותר מ-80 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו בידי כל הכוחות הזרים הפועלים בסוריה. דוברים אזרחיים נוספים בסוריה מסרו שמרבית הנפגעים היו טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" שנפגעו בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה ברחבי סוריה. כמו כן נמסר שבין ההרוגים היו חיילים סורים ואזרחים שנפגעו במהלך קרבות נגד ארגוני הג'יהאד הפועלים במחוז אידליב, אל-חמה ודרעא. בין ההרוגים היו גם 14 אזרחים שנפגעו בהפצצה של ארגון "המדינה האסלאמית" שפעל באזור דיר אל-זור.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים ותקשורתיים עיראק מסרו ב-29 במאי 2017 על הריגתם של יותר מ-170 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו במהלך היממה האחרונה בצפון עיראק. דוברים צבאיים נוספים מסרו על קרבות עם נפגעים ב-7 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. בין ההרוגים היו 14 בני-אדם שנפגעו בפיגוע-התאבדות שהתבצע בעיר בגדאד במסגרת חגיגות הרמדאן של ארגון "המדינה האסלאמית".
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בתימן מסרו ב-29 במאי 2017 על הריגתם של יותר מ-20 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה ברחבי תימן. גורמים שיעים מסרו שהם הצליחו להרוג 13 חיילים סעודים במחוז נג'ראו. מקורות נוספים בתימן מסרו על הריגתם של 700 בני-אדם מפיצוץ של מוקשים שהוטמנו בשנתיים האחרונות בידי המליציות השיעיות הפרו-איראניות.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-29 במאי 2017 על הריגתם של 50 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה ברחבי אפגניסטן. כמו כן נמסר על הריגתם של יותר מ-20 בני-אדם בסדרה של התקפות שנערכו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים. על-פי הערכות אחדות נהרגו ביומיים האחרונים באפגניסטן יותר מ-170 בני-אדם אדם.
--
סודאן – דארפור: מקורות צבאיים בסודאן מסרו ב-29 במאי 2017 על הריגתם של יותר מ-10 מורדים בסדרה של פעולות צבאיות יזומות שנערכו במהלך היממה אחרונה במחוז דארפור. בשבועות אחרונים ניכרת פעילות צבאית מוגברת בכל חלקי חבל דארפור, וכן נמסר על עשרות רבות של הרוגים במהלך החודש האחרון בקרבות בין כל הארגונים הלוחמים במחוז.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות תקשורתיים בהודו מסרו ב-29 במאי 2017 על הריגתם של 2 אזרחים מירי של חיילים הודים כנראה במהלך הפגנות מחאה של תושבים מקומיים שהפגינו נגד הנוכחות של הודו באזור חבל קשמיר.
--
פיליפינים – טרור – ארגון "המדינה האסלאמית"; מקורות תקשורתיים בפיליפינים מסרו ב-29 במאי 2017 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם – רובם טרוריסטים מוסלמים – במהלך קרבות שנערכו בעיר מאראווי, בדרום המדינה, במהלך השתלטות של ארגון "המדינה האסלאמית" על העיר לפני כחמישה ימים. מקורות צבאיים מסרו שבין ההרוגים היו לפחות 61 טרוריסטים מוסלמים ו-18 חיילים. גם במהלך היממה האחרונה נמסר על קרבות בעיר ועל נפגעים נוספים. אלפי תושבים נמלטו מהאזור בשל הקרבות. מקורות אזרחיים מסרו שכ-2,000 תושבים לכודים בידי אנשי הארגון הפועלים בעיר, וכי יש חשש כבד לחייהם. דוברים ממשלתיים מסרו שקיים חשש שהארגון יצליח להשתלט על עיירות נוספות בדרום הפיליפינים.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: