Sunday, May 7, 2017

טרור אסלאמי - 272 הרוגים ביממה האחרונה

100 הרוגים בעיראק; 70 הרוגים בסוריה; 50 טרוריסטים מוסלמים ו-9 חיילים נהרגו בצ'אד; 25 הרוגים באפגניסטן; 15 הרוגים בתימן; 2 הרוגים בפיליפינים מפיצוץ של מטען-חבלה; חייל אמריקאי נהרג בסומליה בפעילות צבאית; 78 מאנשי המחתרת הכורדית נהרגו בטורקיה בשבוע האחרון; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בקשמיר, במאלי, בניגריה, בסודאן, בצ'אד, בלוב, בתימן, בסומליה, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 272 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות אזרחיים בסוריה ומקורות ערביים נוספים מסרו ב-6 במאי 2017 על הריגתם של כ-70 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברוב הערים המרכזיות של סוריה. דוברים מקומיים מסרו על קרבות עם נפגעים באזור דמשק, וכן על קרבות קשים עם נפגעים רבים באזור דרעא. מקורות בארגוני המורדים מזרו על קרבות עם נפגעים באזור אל-חמה, חומס, ובאזור הכפרי של מחוז חאלב. מקורות כורדיים מסרו על קרבות עם נפגעים דיר אל-זור, בתדמור, בחסכה ובאל-רקה.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים ותקשורתיים עיראק מסרו ב-6 במאי 2017 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור קטלניים, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו בצפון עיראק. דוברים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-7 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות אזרחיים בעיר מוסול מסרו כי במהלך ששת החודשים האחרונים נהרגו יותר מ-8,000 אזרחים בקרבות ובהפצצות שהיו בעיר מוסול.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-6 במאי 2017 על הריגתם של יותר מ-15 בני-אדם בעיקר במהלך קרבות קרקעיים שהיו באזור העיר תעז. גורמים שיעים בתימן מסרו כי במהלך חודש אפריל 2017 נהרגו כ-64 חיילים סעודים בהתקפות של המיליציות השיעיות הפרו-איראניות.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-6 במאי 2017 על הריגתם של כ-25 בני-אדם בסדרה של פיגועי-טרור, בהתקפות על כוחות-הביטחון ופעולות צבאיות יזומות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי אפגניסטן.
--
סומליה – טרור – ארה"ב: מקורות ביטחוניים בארה"ב אישרו ב-6 במאי 2017 כי במהלך פעולה צבאית יזומה של הכוחות האמריקאים שנערכה בסומליה נגד ארגון "אל-שבאב" נהרג חייל אמריקאי ושניים נוספים נפצעו. זהו החייל האמריקאי הראשון שנהרג על אדמת סומליה מאז שנת 1993.
--
צ'אד – טרור: מקורות צבאיים בצ'אד מסרו ב-6 במאי 2017 על הריגתם של כ-50 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם", וכן על הריגתם של 9 חיילים בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד הארגון בפועל באזור הגבול המשותף עם ניגריה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-6 במאי 2017 על הריגתם של 78 מאנשי המחתרת הכורדית בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום-מזרח טורקיה במהלך השבוע האחרון. כמו כן נמסר על הריגתם של כ-20 לוחמים כורדים נוספים פעילות צבאית יזומה שנערכה ביום חמישי האחרון בצפון סוריה.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בפיליפינים מסרו ב-6 במאי 2017 על הריגתם של 2 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל ברובע העתיק של העיר מנילה. מקורות נוספים מסרו שאת בפיגוע ביצעו טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "אבו סיאף".
==
ד"ר יוחאי סלע



No comments: