Saturday, May 27, 2017

טרור אסלאמי - 353 הרוגים ביממה האחרונה

130 הרוגים בסוריה; 80 הרוגים בעיראק; 29 מאנשי המחתרת הכורדית נהרגו בטורקיה;  28 נוצרים קופטים ו-4 חיילים נהרגו במצרים; 20 טרוריסטים מוסלמים ו-18 חיילים נהרגו באפגניסטן;  18 טרוריסטים מוסלמים ו-6 חיילים נהרגו בפיליפינים; 15 הרוגים בתימן; 3 הרוגים בפקיסטן; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקשמיר; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלבנון; בקשמיר, בניגריה, בקמרון, בפיליפינים, בבנגלדש, במאלי, בלוב, בסודאן, בסומליה, בתימן, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 353 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות ערביים נוספים מסרו ב-26 במאי 2017 על הריגתם של יותר מ-130 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו במהלך היממה האחרונה בידי כל הכוחות הזרים הפועלים בסוריה. דוברים לזכויות-אדם בסוריה מסרו שבין ההרוגים היו לפחות 80 אזרחים – בהם ילדים רבים – בהפצצה של הקואליציה האמריקאית שנערכה בעיירה במזרח סוריה הנמצאת בשליטתו של ארגון "המדינה האסלאמית" הפועל במחוז דיר אל-זור. קרבות קשים מאוד עם נפגעים רבים נערכו עם באזור דמשק, דרעא ואל-חמה. גורמים נוספים מסרו על קרבות עם נפגעים ברוב הערים המרכזיות של סוריה במהלך היממה האחרונה. מקורות בלבנון מסרו על פציעתם של חיילים לבנונים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בעיירה ארסל הנמצאת ליד הגבול הסורי.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים ותקשורתיים בעיראק מסרו ב-26 במאי 2017 על הריגתם של יותר מ-80 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה בצפון עיראק. דוברים צבאיים נוספים מסרו על קרבות עם נפגעים ב-13 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות ביטחוניים בארה"ב מסרו על הריגתם של 3 מפקדים בכירים מאוד בארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות אמריקאית שנערכה בסוריה ובעיראק.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-26 במאי 2017 על הריגתם של 28 נוצרים-קופטים – רבים מהם ילדים – בהתקפת ירי על אוטובוס אזרחי שנערכה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" שפעלו במחוז אל-מניא. בתגובה לפיגוע, מצרים תקפה יעדי טרור בלוב. כמו כן נמסר על הריגתם של 4 חיילים בשתי תקריות בהן הופעלו מטעני-חבלה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" הפועלים בצפון סיני.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בתימן מסרו ב-26 במאי 2017 על הריגתם של יותר מ-15 בני-אדם בסדרה של קרבות שהיו במהלך היממה אחרונה ברחבי תימן. בין ההרוגים היו שני צלמים שהתלוו לכוחות הפרו-סעודים הפועלים באזור העיר תעז.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות תקשורתיים אפגניסטן מסרו ב-26 במאי 2017 על הריגתם של 20 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים במהלך היממה האחרונה. כמו כן נמסר על הריגתם של 18 חיילים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" שפעלו בבסיס צבאי הנמצא באזור העיר קנדהר.
--
הודו – קשמיר – פקיסטן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-26 במאי 2017 על הריגתם של לפחות 3 בני-אדם בסדרה של תקריות ירי שהיו באזור הגבול בחבל קשמיר בצד הפקיסטני. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים בהיתקלות עם חיילים הודים הפועלים בחבל קשמיר ההודי.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-26 במאי 2017 על הריגתם של 29 מאנשי המחתרת הכורדית בפעילות צבאית יזומה שנערכה במזרח טורקיה. כמו כן נמסר על פעילות צבאית טורקית נגד אנשי המחתרת הפועלים בצפון עיראק, וכן נמסר על הרוגים נוספים בפעילות זו.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-26 במאי 2017 על הריגתם של 18 טרוריסטים מוסלמים, וכן על הריגתם של 6 חיילים ביום נוסף של קרבות קשים נגד טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" שהצליחו להשתלט על עיר הנמצאת בדרום הפיליפינים. מקורות נוספים מסרו על אלפי אזרחים שנמלטו בשל הקרבות הללו הנמשכים כבר ימים אחדים.
==
ד"ר יוחאי סלע