Wednesday, May 17, 2017

טרור אסלאמי - 367 הרוגים ביממה האחרונה

200 הרוגים בעיראק; 100 הרוגים בסוריה; 25 הרוגים בניגריה; 15 טרוריסטים מוסלמים ו-2 אזרחים נהרגו באפגניסטן; 10 הרוגים בתימן; 6 הרוגים בקמרון בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים; 4 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפיליפינים; חייל נהרג בסעודיה; מנהיג מקומי נהרג בסומליה מירי של טרוריסטים מוסלמים; שומר כפרי נהרג בטורקיה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בקשמיר, בבנגלדש, בפיליפינים, במאלי, בלוב, בתימן, בניגריה, בסומליה, בסודאן, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 367 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות ערביים נוספים מסרו ב-16 במאי 2017 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות, הוצאות-להורג ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי סוריה. מרבית הנפגעים היו בקרבות בין שני ארגוני טרור אסלאמיים הפועלים בבעיר חומס, וכן בהוצאות-להורג של אזרחים באזור דיר אל-זור בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". מקורות מקומיים נוספים מסרו על קרבות עם נפגעים ברוב הערים המרכזיות של סוריה במהלך היממה האחרונה. כמחצית מהנפגעים ביממה האחרונה היו נשים וילדים.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים ותקשורתיים בעיראק מסרו ב-16 במאי 2017 על הריגתם של יותר מ-200 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו בצפון עיראק במהלך היממה האחרונה. דוברים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-12 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. דובר צבאיים רשמיים בעיראק מסרו שכיבוש מוסול מידי ארגון "המדינה האסלאמית, הוא עניין של זמן קצר בלבד. הדוברים הוסיפו שכ-90 אחוזים מהעיר נמצאים בשליטתו של הצבא העיראקי וכי הארגון מכותר לחלוטין.
--
תימן – מלחמת-אזרחים – סעודיה; מקורות מקומיים בתימן מסרו ב-16 במאי 2017 על הריגתם של יותר מ-10 בני-אדם בסדרה של קרבות שהיו במהלך היממה האחרונה ברחבי תימן. גורמים שיעים בתימן מסרו גם על הריגתם של חיילים סעודים בהתקפות שנערכו באזור הגבול המשותף עם סעודיה. מקורות ביטחוניים בסעודיה אישרו כי במהלך ירי של RPG נהרג חייל סעודי ליד הגבול המשותף עם תימן.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-16 במאי 2017 על הריגתם של 15 טרוריסטים מוסלמים הקשורים למיליציה אנטי-ממשלתית במהלך קרבות עם כוחות-הביטחון של אפגניסטן שנערכו לגמאן. כמו כן נסמר על הריגתם של 2 אזרחים במחוז קונדוז מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן".
--
פקיסטן – טרור: מקורות משטרתיים בפקיסטן מסרו ב-16 במאי 2017 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים בפעילות משטרתית יזומה שנערכה במחוז פנג'אב.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-16 במאי 2017 על הריגתו של מנהגי שבטי מקומי ועל חטיפתם של 2 ממקורביו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב".
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-16 במאי 2017 על הריגתם של 25 בני-אדם בהתקפות של מיליציות אסלאמיות שבטיות חמושות הפועלות בצפון ניגריה ובמרכזה.
--
קמרון – טרור אסלאמי: מקורות מקומיים בקמרון מסרו ב-16 במאי 2017 על הריגתם של 6 בני-אדם ועל חטיפתן של 4 נשים בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם".
--
טורקיה – טרור: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-16 במאי 2017 על הריגתו של שומר כפרי מירי של אנשי המחתרת הכורדית שפעלה בדרום-מזרח טורקיה.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-16 במאי 2017 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים מארגון אבו סיאף" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום הפיליפינים.
==
ד"ר יוחאי סלע


No comments: