Wednesday, May 24, 2017

טרור אסלאמי - 433 הרוגים ביממה האחרונה

214 חיילים נהרגו בדארפור; 80 הרוגים בעיראק; 60 הרוגים בסוריה; 25 הרוגים בתימן; 22 הרוגים בבריטניה בפיגוע-התאבדות של ארגון "המדינה האסלאמית"; 11 חיילים נהרגו באפגניסטן; 7 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפשיטה אמריקאית בתימן; 5 הרוגים בפקיסטן; 5 הרוגים בסומליה מפיצוץ של מטען-חבלה; 3 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" נהרגו בקמרון; טרוריסט מוסלמי מארגון "אבו סיאף" נהרג בפיליפינים; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בניגריה, במאלי, בסודאן, בקמרון, בסומליה, בתימן, בלוב, בקשמיר, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 433 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות ערביים נוספים מסרו ב-23 במאי 2017 על הריגתם של יותר מ-60 בני-אדם בסדרה של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה ברחבי סוריה. מקורות באופוזיציה הסורית מסרו על יותר מ-200 תקיפות אוויריות והפצצות שנערכו בידי הצבא הסורי במהלך היממה האחרונה ברחבי סוריה נגד ארגוני המורדים ונגד טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים. מקורות תקשורתיים רשמיים בסוריה מסרו על הריגתם של לפחות 4 בני-אדם מפיצוץ מכונית-תופת שהופעלה בידי טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור העיר חומס.
--
בריטניה – טרור: מקורות משטרתיים בבריטניה מסרו ב-23 במאי 2016 על הריגתם של 22 בני-אדם ועל פציעתם של כ-60 נוספים בפיגוע התאבדות שהתבצע בעיר מנצ'סטר לאחר הופעה של אמנית מארה"ב. רבים מהנפגעים היו ילדים שהיו במופע. ארגון הטרור האסלאמי "המדינה האסלאמית" נטל אחריות לפיגוע הקטלני.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים ותקשורתיים בעיראק מסרו ב-23 במאי 2017 על הריגתם של יותר מ-80 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור קטלניים, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו בצפון עיראק במהלך היממה האחרונה. דוברים צבאים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-12 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים – ארה"ב: מקורות ביטחוניים בארה"ב מסרו ב-23 במאי 2017 על הריגתם של 7 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" בשפיטה אמריקאית שנערכה בתימן. כמו כן נמסר על הריגתם של 25 בני-אדם בסדרה של קרבות שהיו במהלך היממה אחרונה ברחבי תימן.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-23 במאי 2017 על הריגתם של 11 חיילים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" שפעלו במתחם צבאי של הצבא האפגאני.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-23 במאי 2017 על הריגתם של 5 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים שפעלו בצפון-מערב פקיסטן.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-23 במאי 2017 על הריגתם של 5 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים בדרום סומליה.
--
סודאן – דארפור: מקורות תקשורתיים בחבל דארפור הקשורים למורדים מסרו ב-23 במאי 2017 על הריגתם של 214 מאנשי כוחות הביטחון של הצבא הסודאני בהתקפה של המורדים שפעלו מוקדים רבים ברחבי חבל דארפור.
--
קמרון – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בקמרון מסרו ב-23 במאי 2017 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" בהיתקלות צבאית שהייתה ליד הגבול המשותף עם ניגריה.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-23 במאי 2017 על הריגתו של טרוריסטים מוסלמים מארגון "אבו סיאף" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום הפיליפינים.
==
ד"ר יוחאי סלע


No comments: