Sunday, May 28, 2017

טרור אסלאמי - 274 הרוגים ביממה האחרונה

100 הרוגים בסוריה; 90 הרוגים בעיראק; 33 הרוגים בפקיסטן בפיגוע-התאבדות ובקרבות; 28 הרוגים בלוב; 15 הרוגים בתימן; 6 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקשמיר; 2 שוטרים נהרגו בקניה בפיגוע-טרור אסלאמי; סומליה החלה להפעיל לראשונה במל"טים נגד ארגון "אל-שבאב"; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בקשמיר, בבנגלדש, בפיליפינים, במאלי, בצ'אד, בניגריה, בסומליה, בסודאן, בלוב, בתימן, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 274 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות ערביים נוספים מסרו ב-27 במאי 2017 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה של קרבות קשים מאוד ובהפצצות אוויריות שנערכו באזורים רבים ברחבי סוריה במהלך היממה האחרונה. מקורות נוספים מסרו בסוריה מסרו שארגון "חיזבאללה" הצליח להגיע להישגים נוספים במחוז חאלב בעיירה האחרונה הנמצאת בשליטתו של ארגון "המדינה האסלאמית". כמו כן הצבא הסורי מסר על הצלחה נוספת באזור תדמור שבמסגרתה הוא הצליח להשתלט על הנתיב הראשי באזור שיה בידי ארגון "המדינה האסלאמית". גורמים נוספים בסוריה מסרו על קרבות עם נפגעים ברוב הערים המרכזיות של סוריה במהלך היממה האחרונה. מקורות בארגונים לזכויות-אדם בסוריה מסרו על עשרות הרוגים נוספים בהפצצות אוויריות של הקואליציה האמריקאית שפעלה בעיירה אל-מיאדין, במזרח מחוז אל-חמה, הנמצאת בשליטתו של ארגון "המדינה האסלאמית".
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים ותקשורתיים עיראק מסרו ב-27 במאי 2017 על הריגתם של יותר מ-90 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו בצפון עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות צבאיים מסרו על קרבות עם נפגעים ב-9 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. דובר רשמי בעיראק מסר שהצבא העיראקי החל במתקפה על המתחם האחרון בעיר מוסול הנמצא בידי ארגון "המדינה האסלאמית".
--
תימן – מלחמת-אזרחים – סעודיה: מקורות מקומיים בתימן מסרו ב-27 במאי 2017 על הריגתם של יותר מ-15 בני-אדם בסדרה של קרבות שהיו ברחבי תימן ולאורך הגבול המשותף עם סעודיה באזור נג'ראן.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים לוב מסרו ב-27 במאי 2017 על הריגתם של 28 בני-אדם ועל פציעתם של 128 בני-אדם נוספים בקרבות שפרצו באזור העיר טריפולי בין שתי מיליציות חמושות הפועלות בעיר. מקורות במפרץ הפרסי מסרו על כ-50 הרוגים בקרבות הללו.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-27 במאי 2017 על הריגתם של 18 בני-אדם בפיגוע-התאבדות שהתבצע באמצעות מכונית-תופת שהופעלה ליד שיירה צבאית במזרח אפגניסטן. כמו כן נמסר על הריגתם של 15 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בקרבות נגד מיליציה מקומית הפועלת במחוז ננגרהאר.
--
קניה – טרור: מקורות תקשורתיים קניה מסרו ב-27 במאי 2017 על הריגתם של 2 שוטרים נוספים מפיצוץ של מען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שפעלו באזור הגבול המשותף עם סומליה. ככול הידוע בימים האחרונים נהרגו 11 שוטרים בפיגועים הללו. מקורות תקשורתיים סומליה מסרו שכוחות-הביטחון של סומליה חלו להשתמש לראשונה במל"טים נגד טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב".
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-27 במאי 2017 על הריגתם של 6 טרוריסטים מוסלמים בהיתקלות עם חיילים הודים שפעלו באזור חבל קשמיר ההודי.
==
ד"ר יוחאי סלע


No comments: