Friday, June 2, 2017

טרור אסלאמי - 250 הרוגים ביממה האחרונה

120 הרוגים בעיראק; 50 הרוגים בסוריה; 20 טרוריסטים מוסלמים ו-20 אזרחים נוספים נהרגו באפגניסטן; 15 הרוגים בתימן; 11 חיילים נהרגו בפיליפינים במהלך התקפה נגד ארגון "המדינה האסלאמית"; 5 חיילים נהרגו בפקיסטן בהפגזה של הצבא ההודי; 4 חיילים נהרגו במצרים; 3 חיילים נהרגו בטורקיה בהתקפה של המחתרת הכורדית; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקשמיר; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בקשמיר, בבנגלדש, בפיליפינים, במאלי, בקמרון, בניגריה, בלוב, בתימן, בסודאן, בסומליה, בסעודיה, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 250 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות ערביים נוספים מסרו ב-1 ביוני 2017 על הריגתם של יותר מ-50 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. מקורות באופוזיציה הסורית מסרו על קרבות עם נפגעים באזור חומס, דיר אל-זור, בלטקיה, באזור חאלב, במחוז אידליב, לאורך הגבול עם עיראק, לאורך הגבול עם טורקיה ובאל-חמה. מקורות באו"ם מסרו שבסוריה יש כ-7 מיליון ילדים החיים מתחת לקו-העוני וכי 1.75 מיליון ילדים אינם נמצאים במסגרת לימודית כלשהי. מקורות ביטחוניים בארה"ב מסרו על הריגתו של בכיר בארגון "המדינה האסלאמית" – שהקים את מערך התעמולה של הארגון – בפעילות אווירית של ארה"ב שנערכה בסוריה. מקורות מקומיים באזור העיר אל-רקה מסרו על בריחתם של יותר מ-100,000 אזרחים מהעיר בשל הקרבות. מקורות תקשורתיים בלבנון מסרו על הריגתו של מפקד בכיר בארגון "חיזבאללה" בקרבות שנערכו במדבר הסורי נגד ארגוני הג'יהאד הפועלים באזור – כנראה מדובר על אזור שבין דיר אל-זור לתדמור. גורמים תקשורתיים בינלאומיים מסרו גם על קרבות שהיו באזור משולש הגבולות בין ירדן, עיראק וסוריה.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים ותקשורתיים בעיראק מסרו ב-1 ביוני 2017 על הריגתם של כ-120 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו בצפון עיראק במהלך היממה האחרונה. דוברים צבאיים נוספים מסרו על קרבות עם נפגעים ב-11 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. גורמים נוספים בעיראק מסרו כי במהלך השבוע האחרון נהרגו בעיר מוסול כ-140 אזרחים. גורמים באו"ם מסרו של הריגתם של 125 עיתונאים בעיראק מאז שנת 2006.
--
תימן מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בתימן מסרו ב-1 ביוני 2017 על הריגתם של כ-15 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו ברחבי תימן במהלך היממה האחרונה. ככול הידוע מרבית הנפגעים היו באזור העיר תעז. גורמים שיעים בתימן מסרו שכוחותיהם הצליחו לפגוע בחיילים סעודים הנמצאים במחוז נג'ראן.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-1 ביוני 2017 על הריגתם של 4 חיילים בהיתקלות עם טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור המדבר המערבי. דובר צבאי נוסף מסר שההתקפה התחילה בהפעלת מטען-חבלה נגד החיילים שכנראה נפגעו מהפיצוץ הקטלני.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-1 ביוני 2017 על הריגתם של 20 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז הלמנד. כמו כן נמסר על הריגתם של כ-20 אזרחים נוספים בפיצוץ הקטלני שהיה בעיר קאבול היממה הקודמת. בכך עלה מספר ההרוגים בפיגוע ל-100 בני-אדם. גם במהלך היממה אחרונה היו ניסיונות לבצע פיגוע-התאבדות קטלניים באמצעות מכוניות-תופת שהופעלו במקומות אחדים ברחבי אפגניסטן.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר - פקיסטן: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-1 ביוני 2017 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים בהיתקלות שהייתה באזור חבל קשמיר ההודי. כמו כן נמסר על עימותים אלימים מאוד בין כוחות-הביטחון של הודו לבין מוסלמים המתגוררים בחבל קשמיר ההודי. כמו כן נמסר ממקורות תקשורתיים בפקיסטן על הריגתם של 5 חיילים פקיסטנים בהפגזה של הצבא ההודי שפעל באזור הגבול המשותף בחבל קשמיר.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-1 ביוני 2017 על הריגתם של 3 חיילים בהיתקלות עם אנשי המחתרת הכורדית  הפועלת בדרום-מזרח טורקיה.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-1 ביוני 2017 על הריגתם של 11 חיילים בשל טעות בזיהוי במהלך פעילות צבאית יזומה נגד ארגון "המדינה האסלאמית" שהשתלט על חלקים מהעיר מאראווי. במהלך שמונת הימים האחרונים נהרגו בעיר זו בלבד יותר מ-110 בני-אדם – רובם היו טרוריסטים מוסלמים חברי הארגון.
==
ד"ר יוחאי סלע


No comments: