Monday, June 5, 2017

טרור אסלאמי - 350 הרוגים ביממה האחרונה

200 הרוגים בעיראק; 70 הרוגים בסוריה; 35 הרוגים בתימן; 23 הרוגים בניגריה בהתקפה של ארגון "בוקו חראם"; 8 מאנשי המחתרת הכורדית נהרגו בטורקיה; 6 שוטרים נהרגו באפגניסטן; 4 הרוגים בפקיסטן; 3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בירדן; הרוג נוסף בפיגוע בלונדון; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בפיליפינים, בקשמיר, בלבנון, במאלי, בקמרון, בניגריה, בסודאן, בסומליה, בתימן, בלוב, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 350 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות ערביים נוספים מסרו ב-4 ביוני 2017 על הריגתם של יותר מ-70 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו בידי כל הכוחות הזרים הפועלים ברחבי סוריה. מקורות נוספים בסוריה מסרו על שנפתח המבצע הצבאי הנרחב בשיתוף כוחות כורדיים ואמריקאים לכיבושה של העיר אל-רקה הנמצאת בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". דוברים נוספים בסוריה מסרו על הריגתם של עשרות רבות של טרוריסטים מוסלמים חברי הארגון בפעולות יזומות קרקעיות ואוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי סוריה.
--
בריטניה – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בבריטניה מסרו ב-4 ביוני 2017 על הריגתו של אדם נוסף בפיגוע שהיה במרכז לונדון בשעות הלילה המוקדמות של היממה הקודמת. בפיגוע נהרגו 7 בני-אדם, וכן נמסר על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים שהשתתפו בפיגוע. כ-40 בני-אדם נפצעו בפיגוע, 21 מהם במצב קריטי על-פי הגדרות של גורמים רפואיים בבריטניה. ארגון "המדינה האסלאמית" נטל אחריות לפיגוע הקטלני.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים ותקשורתיים בעיראק מסרו ב-4 ביוני 2017 על הריגתם של יותר מ-200 בני-אדם בסדרה של הוצאות-להורג, בפיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו בצפון עיראק במהלך היממה האחרונה. דוברים צבאיים נוספים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-9 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בתימן מסרו ב-4 ביוני 2017 על הריגתם של יותר מ-35 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי תימן, מקורות סונים מסרו שמרבית ההרוגים היו חברי המיליציות השיעיות הפרו-איראניות שנפגעו בקרבות שהיו באזור העיר תעז.
--
ירדן – טרור: מקורות ערביים מסרו ב-4 ביוני 2017 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" במהלך ניסיון לבצע פיגוע בירדן. השלושה ניסו לחדור מאזור הגבול המשותף עם סוריה.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-4 ביוני 2017 על הריגתם של 6 שוטרים מירי של שוטר אחר המזוהה עם ארגון "הטליבאן".
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-4 ביוני 2017 על הריגתם של 4 בני-אדם בקרבות שפרצו בין שתי מיליציות אסלאמיות חמושות הפועלות בצפון-מערב פקיסטן.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-4 ביוני 2017 על הריגתם של 23 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שפעלו בצפון ניגריה.
--
טורקיה – כורדית: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-4 ביוני 2017 על הריגתם של 8 מאנשי המחתרת הכורדית בפעילות צבאית יזומה שנערכה במזרח טורקיה במהלך היממה האחרונה.
==
ד"ר יוחאי סלע