Tuesday, June 6, 2017

טרור אסלאמי - 435 הרוגים ביממה האחרונה

240 הרוגים בעיראק; 110 הרוגים בסוריה; 25 הרוגים בתימן; 25 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" נהרגו באפגניסטן; 14 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" נהרגו בסומליה;  12 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 5 הרוגים בלוב; 4 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקשמיר ההודית; 1,200 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" פועלים בדרום הפיליפינים; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בטוניסיה, במאלי, באלג'יריה, בתימן, בלוב, בסומליה, בסודאן, בניגריה, במצרים, בטורקיה, בסויה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 435 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות ערביים נוספים מסרו ב-5 ביוני 2017 על הריגתם של יותר מ-110 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו ברחבי סוריה במהלך היממה האחרונה. דוברים מארגונים לזכויות-אדם בסוריה מסרו שבין ההרוגים היו יותר מ-30 בני-אדם שנפגעו בקרבות קשים מאוד שהיו באזור העיר דרעא. בין ההרוגים היו גם טרוריסטים מוסלמים מארגון "חיזבאללה".  מקורות צבאיים בסוריה מסרו על הריגתם של יותר מ-70 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות צבאית יזומה שנערכה באזור דיר אל-זור. מקורות נוספים בסוריה מסרו על נפגעים נוספים בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. מקורות כורדיים בסוריה מסרו על הריגתם של 111 לוחמים כורדים מארגון YPG בהתקפות של טורקיה והמיליציות הפרו-טורקיות הפועלות בצפון סוריה שנערכו במהלך חודש מאי 2017.
--
מדינות ערב – קטאר: מקורות רשמיים במצרים וסעודיה מסרו ב-5 ביוני 2017 על ניתוק היחסים הדיפלומטיים בין ארצותיהם לבין קטאר על רקע תמיכתה של קטאר באיראן ובתנועת "האחים המוסלמים". הצטרפו להכרזה כל מדינות המפרץ, תימן ולוב. בהודעה המשותפת נאמר שקטאר מסייעת להפיץ טרור ואלימות ברחבי המזרח-התיכון. כמו כן נמסר שבכירי החמאס שהיו בקטאר גורשו מהמדינה.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים ותקשורתיים עיראק מסרו ב-5 ביוני 2017 על הריגתם של יותר מ-240 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור קטלניים, בקרבות ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו בצפון עיראק במהלך היממה האחרונה. דוברים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-8 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות נוספים בעיראק מסרו על הריגתם של עשרות רבות של חיילים עיראקים במהלך הקרבות בעיר מוסול בימים האחרונים.  מקורות כורדיים בעיראק מסרו על הריגתם של 1,760 לוחמים כורדים בכוחות הפשמרגה במהלך קרבות נגד ארגון "המדינה האסלאמית" מאז שנת 2014.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בתימן מסרו ב-5 ביוני 2017 על הריגתם של יותר מ-25 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות של סעודיה שנערכו ברחבי תימן במהלך היממה האחרונה. דוברים מקומיים מסרו על קרבות קשים מאוד עם נפגעים רבים באזור העיר תעז. גורמים סונים פרו-סעודים מסרו על הצלחות קרקעיות ניכרות באזור העיר תעז.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בלוב מסרו ב-5 ביוני 2017 על הריגתם של לפחות 5 בני-אדם בסדרה של קרבות שהיו באזור העיר זאוויה בין שתי מיליציות חמושות הפועלות באזור.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות רשמיים באפגניסטן מסרו ב-5 ביוני 2017 על הריגתם של יותר מ-25 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות אווירית יזומה שנערכה במחוז ננגרהאר.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-5 ביוני 2017 על הריגתם של 12 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז בלוצ'יסטן. גורמים נוספים בפקיסטן מסרו שלאחדים מהטרוריסטים שנפגעו היו קשרים עם ארגון "המדינה האסלאמית" הפועל כשלוחה בסין.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-5 ביוני 2017 על הריגתם של 14 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בפעילות צבאית יזומה של קניה שנערכה בשיתוף עם הצבא הסומלי.
--
הודו – טרור אסלאמי –קשמיר: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-5 ביוני 2017 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים בהיתקלות עם חיילים הודים הפועלים באזור חבל קשמיר ההודי.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי – אינדונזיה: מקורות צבאיים באינדונזיה מסרו ב-5 ביוני 2017 על כ-1,200 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" הפועלים בפיליפינים.
==

ד"ר יוחאי סלע