Monday, December 6, 2010

100 הרוגים בסומליה; 8 הרוגים באפגניסטן; 6 הרוגים בדגסטן; 5 הרוגים בתאילנד; 3 הרוגים בניגריה; 3 הרוגים בטג'יקיסטן; 3 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן; מצוד בעיראק אחרי פעילי טרור זרים; פקיסטן עצרה טרוריסטים אנטי-שיעים;
--
אפגניסטן – טרור - טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-5 בדצמבר 2010 על הריגתם של 5 שוטרים אפגניים בידי פעילי טרור מארגון הטליבאן. ההתקפה על תחנת המשטרה נערכה ב-4 בדצמבר 2010 במחוז לוגאר.
--
אפגניסטן – טרור – נאט"ו: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-5 בדצמבר 2010 על הפיצוץ שהתרחש מחוץ לבסיס נאט"ו באזור קאבול שגרם להרוגים אחדים. מקור נוסף מסר על 2 חיילים אפגנים + מחבל מתאבד שביצע את הפיגוע. כמו כן נמסר על 18 פצועים באירוע. מקור בפקיסטן מסר שהמחבל המתאבד היה שייך ל"רשת חאקאני".
--
אפגניסטן – נאט"ו: מקור צבאי באפגניסטן מסרו ב-5 בדצמבר 2010 על הריגתם של 2 חיילי נאט"ו בפיגוע של מחבל מתאבד ליד בסיס צבאי של נאט"ו באזור העיר קאבול. (כאמור, עוד 2 חיילים אפגנים נהרגו ומחבל מתאבד). כמו כן בתקרית אחרת נהרג חייל נאט"ו נוסף שנפגע בדרום המדינה במהלך פעילות מבצעית.
--
פקיסטן – טרור – סונים: מקורות משטרתיים בפקיסטן מסרו ב-5 בדצמבר 2010 על מעצרם של 5 טרוריסטים אנטי-שיעים שביצעו פיגועים רצחניים נגד שיעים באזור העיר לאהור. ידיעות נוספות בנושא: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-4 בדצמבר 2010 על הריגתם של 11 פעילי טרור מארגון "הטליבאן הפקיסטני" ועל תפיסתם של 66 נוספים בעיר קראצ'י במהלך 10 החודשים האחרונים. על-פי מיטב הידיעות, פעילי טרור מארגון הטליבאן אחראים לחיסולם של מאות בני-אדם בעיר קראצ'י במהלך השנה האחרונה. ידיעות נוספות בנושא: מקורות אזרחיים בפקיסטן מסרו ב-3 בדצמבר 2010 על הריגתם של 1,300 בני-אדם בעיר קראצ'י בלבד מאז תחילת שנת 2010. הרציחות הללו מתרחשים על רקע אתני, דתי, עדתי ופוליטי בעידודם של פעילי טרור מארגון הטליבאן.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-5 בדצמבר 2010 על מצוד שנערך אחרי 6 פעילי טרור זרים שביצעו את התקפת הטרור בבגדאד, יום קודם לכן, שבמהלכה נהרגו 17 בני-אדם ונפצעו עשרות נוספים. ידיעות נוספות בנושא: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-4 בדצמבר 2010 על הריגתם של 17 הרוגים בסדרת פיגוע טרור שהתרחשה ברחבי העיר בגדאד במהלך היום. מקורות נוספים מסרו שבין ההרוגים היו גם עולי-רגל איראנים. מקור נוסף ציין כי במהלך פיגועי טרור נוספים שהתרחשו ברחבי עיראק נפצעו 100 בני-אדם. מקורות באיראן מסרו שבין ההרוגים אין בעלי נתינות איראנית, אולם מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו על לפחות 6 איראנים שנפגעו באחד מהפיגועים.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-5 בדצמבר 2010 על הריגתם של 100 בני-אדם בשלושת הימים האחרונים בעקבות הקרבות הקשים המתחוללים בעיר מוגדישו בין כוחות הממשלה לבין פעילי טרור מארגון "אל-שבאב". מרבית ההרוגים הם פעילי טרור מוסלמים.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-5 בדצמבר 2010 על הריגתם של 3 פעילי טרור מוסלמים בהיתקלות עם כוחות הצבא בצפון המדינה. עוד 6 בני-אדם נוספים נפצעו באירוע.
--
טג'יקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בטג'יקיסטן מסרו ב-5 בדצמבר 2010 על הריגתם של 3 חיילים טג'יקים בהיתקלות עם פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום-מזרח המדינה. ההיתקלות התרחשה ב-2 בדצמבר 2010. כוחות הביטחון של טג'יקיסטן החלו במבצע צבאי נרחב במטרה לתפוס את הטרוריסטים.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בתאילנד מסרו ב-5 בדצמבר 2010 על הריגתם של 5 בני-אדם בידי פעילי טרור מוסלמים בפועלים בדרום המדינה. דובר רשמי מסר כי מאז ינואר 2004 נהרגו 4,400 בני-אדם במאבק בין כוחות הממשלה לבין פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה.
--
רוסיה – קווקז: מקורות משטרתיים בדגסטן מסרו ב-5 בדצמבר 2010 על הריגתם של 6 פעילי טרור מוסלמים בהיתקלות עם כוחות הצבא של רוסיה, וזאת במסגרת מבצע צבאי יזום נגד ארגוני טרור אסלאמיים הפועלים בצפון הקווקז. רוסיה מכוונת להגביר את הלחץ על הגרומים הרדיקלים, אולם במקביל לכך היא מנסה להגדיל את ההשקעות באזור.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: