Tuesday, December 21, 2010

7 הרוגים בסומליה; 11 פעילי טרור הוצאו להורג באיראן; 4 טרוריסטים לובים ו-2 אזרחים נהרגו בעיראק; 11 גופות התגלו בעיראק; 15 הרוגים באפגניסטן; מצרים דחתה הצעה לרכוש נשק גרעיני בשוק השחור; שני ארגוני טרור התאחדו בסומליה; הנוצרים מתלבטים בעיראק; סודאן תכריז על מדינת הלכה אסלאמית; איראן מזהירה את פקיסטן; מכלית הוצתה בפקיסטן;
--
מצרים – נשק אטומי: מקורות תקשורתיים בינלאומיים מסרו ב-20 בדצמבר 2010 כי מתוך המסמכים המודלפים באתר וויקיליקס עולה כי מצרים דחתה הצעה לקבל נשק אטומי ממדינה מהגוש הסובייטי לאחר פירוקה של ברית-המועצות. בהתאם למסמכים נמסר כי נשיא מצרים, חוסני מובראק, חשש מכך גם בשל אסון צ'רנוביל. המידע נמסר לנציג אמריקאי מפי בכיר מצרי ב-2009.
--
עיראק – ממשלה חדשה: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-20 בדצמבר 2010 על הצגתה של ממשלה עיראקית חדשה לאחר 9 חודשים מאז הבחירות האחרונות שנערכו בעיראק. נורי אל-מליכי ימשיך לכהן בתפקידו כראש ממשלת עיראק החדשה המורכבת מסונים, שיעים וכורדים.
--
סומליה – ארגונים אסלאמיים: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-20 בדצמבר 2010 על איחוד בין שני ארגוני טרור אסלאמיים. בהתאם לפרסום נמסר שארגון הטרור "אל-שבאב" קיבל לזרועותיו את ארגון הטרור "חיזב אל-אסלאם". (הידיעה נמסרה מפי דובר ארגון "חיזב אל-אסלאם", מוחמד אוסמן ארוס). שני ארגוני הטרור הללו מנהלים מאבק דמים נגד השלטון המרכזי של סומליה הנתמך בידי מדינות המערב והארגון לאחדות אפריקה. במהלך השנה האחרונה (2010) נהרגו אלפי בני-אדם בעימותים מזוינים שהיו בין כוחות הממשלה לבין פעילי טרור מארגונים אסלאמיים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-20 בדצמבר 2010 על הריגתם של 7 בני-אדם בעקבות פיצוץ של מטען חבלה שהופעל על רכב חולף בעיר מוגדישו.
--
סודאן – דרום-סודאן: מקורות תקשורתיים בסודאן מסרו ב-20 בדצמבר 2010 על כוונתו של נשיא סודאן, עומאר אל-באשיר, להקים בסודאן "מדינת הלכה אסלאמית" אם דרום המדינה אכן יממש את הפיצול הטריטוריאלי לאחר משאל-העם שיערך בינואר 2011. בדרום המדינה מורגשת דריכות רבה לקראת משאל-העם. מקורות נוספים מציינים על עימותים מזוינים בין מתנגדי הפיצול לאלה שתומכים בו. בדרום-סודאן יש מיעוט נוצרי גדול המבקש להתנתק מצפון סודאן האסלאמי של ממשלת חרטום.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-20 בדצמבר 2010 על הריגתו של מפקד בכיר מארגון הטליבאן בידי כוחות נאט"ו. כמו כן נמסר על תפיסתו של האחראי לתכנון פיגועי התאבדות בארגון הטליבאן הפועל בדרום המדינה. מקור נוסף מסר גם על תפיסתו של האחראי על מנגנון הפיגועים של ארגון הטליבאן במחוז קונדוז.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-20 בדצמבר 2010 על הריגתם של 5 פעילי טרור מארגון הטליבאן ועל תפיסתם של 10 נוספים בהיתקלות יזומה שנערכה בידי כוחות נאט"ו הפועלים בדרום-מזרח אפגניסטן.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות רשמיים באפגניסטן מסרו ב-20 בדצמבר 2010 על הריגתם של 9 פעילי טרור בעקבות מארב שהוטמן לשיירה של מושל מחוז קונאר. לא היו נפגעים בקרב אנשי השיירה.
--
איראן – פקיסטן: מקורות תקשורתיים באיראן מסרו ב-20 בדצמבר 2010 על דרישה איראנית שנשלחה לפקיסטן כדי שזו תשקיע מאמץ נוסף להילחם בגורמי הטרור הפועלים מאזור בלוצ'יסטן נגד איראן, בעקבות הפיגוע שהתבצע ב-15 בדצמבר 2010. ידיעות נוספות בנושא: מקורות תקשורתיים באיראן מסרו ב-15 בדצמבר 2010 על הריגתם של 39 בני-אדם ועל פציעתם של 50 נוספים בפיגוע שהתבצע במסגד שיעי הנמצא בעיר צ'אהבאר השוכנת בדרום-מזרח המדינה. מקורות נוספים ציינו כי הפיגוע היה פיגוע התאבדות של גורמים סונים לרגל חג העשורא השיעי המתקיים בימים אלה בקרב בני העדה השיעית.
--
איראן – טרור – ג'ונדאללה: מקורות תקשורתיים באיראן מסרו ב-20 בדצמבר 2010 על הוצאתם להורג של 11 פעילי טרור סונים מארגון ג'ונדאללה שהואשמו בפעילות טרור באיראן בשבועות האחרונים. מקורות באיראן מסרו כי הם גם אחראים לפיגוע שהיה ב-15 בדצמבר 2010 שבו נהרגו 39 בני-אדם.
--
עיראק – נוצרים: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-20 בדצמבר 2010 כי העדה הנוצרית בעיראק קיימה התייעצויות במהלך ארבעת הימים האחרונים בנוגע להתקפות הרצחניות הן סבלו בני העדה מידי פעילי טרור מוסלמים. הדיונים עסקו בשאלה האם להישאר בעיראק או לעזוב לאלתר.
--
עיראק – טרור – לוב: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-20 בדצמבר 2010 על הריגתם של 4 פעילי טרור מלוב שתכננו לבצע פיגועי התאבדות בחג הכריסטמס בעיר מוסול – שיש בה קהילה נוצרית גדולה. כמו כן נמסר על הריגתם של פרופסור ואישה בשתי תקריות טרור נוספות שהתרחשו בעיר מוסול.
--
עיראק – טרור - קבר המוני: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-20 בדצמבר 2010 על מציאתן של 11 גופות בקבר אחים. ההשערה היא שההרוגים נטמנו באזור העיר מוסול בעקבות מבצע צבאי שנערך לאחר שנת 2003.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-20 בדצמבר 2010 על שיירה של כוחות נאט"ו שהותקפה בפקיסטן בעת שהייתה בדרכה לאפגניסטן. באירוע הוצתה ונשרפה כליל מכלית דלק. בחודש אוקטובר 2010 מעבר הגבול בין פקיסטן לאפגניסטן נסגר למשך שבועיים בעקבות הריגתם של 2 חיילים פקיסטנים במהלך פעולה אווירית של כוחות נאט"ו.
--
ישראל – רצועת-עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-20 בדצמבר 2010 על תקיפה אווירית שנערכה על 7 יעדי טרור בעזה בעקבות ירי פצצות המרגמה לעבר ישראל יום קודם לכן. מקורות בעזה דיווח על 2 פעילי טרור מוסלמים שנפצעו בתקיפה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: