Sunday, December 5, 2010

17 הרוגים בעיראק; 9 פעילי טרור נוספים נהרגו בניגריה; 6 הרוגים בסומליה; 4 נוצרים נוספים נרצחו בניגריה בידי פעילי טרור מוסלמים; המנהיג הרוחני של השיעים בתימן חוסל בידי אל-קאעידה; ראש-ממשלת סומליה הצהיר של מלחמה עיקשת נגד פעילי טרור מארגון "אל-שבאב"; פעילי טרור נעצרו בעיר קראצ'י;
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-4 בדצמבר 2010 על הריגתם של 17 הרוגים בסדרת פיגוע טרור שהתרחשה ברחבי העיר בגדאד במהלך היום. מקורות נוספים מסרו שבין ההרוגים היו גם עולי-רגל איראנים. מקור נוסף ציין כי במהלך פיגועי טרור נוספים שהתרחשו ברחבי עיראק נפצעו 100 בני-אדם. מקורות באיראן מסרו שבין ההרוגים אין בעלי נתינות איראנית, אולם מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו על לפחות 6 איראנים שנפגעו באחד מהפיגועים.
--
תימן – אל-קאעידה: דוברי ארגון אל-קאעידה בתימן מסרו ב-5 בדצמבר 2010 כי הם הצליחו להרוג את המנהיג הרוחני של הארגון השיעי "אל-חוט'יין", באדר אל-דין אל-חוט'י, בפיגוע תופת שהתרחש לפני ימים אחדים.
--
פקיסטן – טרור – קראצ'י: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-4 בדצמבר 2010 על הריגתם של 11 פעילי טרור מארגון "הטליבאן הפקיסטני" ועל תפיסתם של 66 נוספים בעיר קראצ'י במהלך 10 החודשים האחרונים. על-פי מיטב הידיעות, פעילי טרור מארגון הטליבאן אחראים לחיסולם של מאות בני-אדם בעיר קראצ'י במהלך השנה האחרונה. ידיעות נוספות בנושא: מקורות אזרחיים בפקיסטן מסרו ב-3 בדצמבר 2010 על הריגתם של 1,300 בני-אדם בעיר קראצ'י בלבד מאז תחילת שנת 2010. הרציחות הללו מתרחשים על רקע אתני, דתי, עדתי ופוליטי בעידודם של פעילי טרור מארגון הטליבאן.
--
סומליה – טרור: ראש-ממשלת סומליה הצהיר ב-5 בדצמבר 2010 שכוחות הצבא של סומליה הרגו טרוריסטים רבים מארגון "אל-שבאב", וכי הצבא הסומלי הצליח לכבוש עיירות אחדות מידי פעילי הטרור. ראש-הממשלה הסומלי נשבע שהמלחמה הקשה נגד פעילי הטרור תימשך. מקור אחר ציין על 50 פעילי טרור מארגון "אל-שבאב" נהרגו בצפון מוגדישו במהלך הקרבות. כמו כן נמסר על 6 בני-אדם שנהרגו ביממה האחרונה בעיר מוגדישו בקרבות הנערכים בין כוחות הממשלה לבין פעילי טרור מוסלמים.
--
ניגריה – טרור: מקורות תקשורתיים בינלאומיים מסרו ב-5 בדצמבר 2010 על הריגתם של 9 פעילי טרור בפשיטה נוספת של הצבא הניגרי על בסיסי המחתרת הניגרית הפועלת בדלתה של ניגריה שנערכה ב-5 בדצמבר 2010. ידיעות נוספות בנושא: מקורות תקשורתיים בינלאומיים מסרו ב-3 בדצמבר 2010 על הריגתם של 50 הרוגים נוספים בפשיטה הצבאית שנערכה באזור הדלתה של ניגריה. מקורות צבאיים רשמיים בניגריה מסרו ב-1 בדצמבר 2010 על הריגתם של 100 מורדים רדיקלים במהלך מבצע צבאי נרחב שנערך באזור הדלתה של ניגריה. חברי המחתרת - NDLP - מסרו כי מרבית ההרוגים הם ילדים, נשים וזקנים. מקורות בצבא מסרו שמרבית ההרוגים היו חמושים שהתגוררו בשלושה בסיסי טרור שהוקמו באזור הדלתה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-5 בדצמבר 2010 על הריגתם של 4 נוצרים נוספים בעיר ג'וס מירי של פעילי טרור מוסלמים. ידיעות נוספות בנושא: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-3 בדצמבר 2010 על הריגתם של 3 נוצרים מירי של פעילי טרור מוסלמים.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: