Saturday, December 25, 2010

35 הרוגים בפקיסטן; 7 הרוגים בעיראק; 6 הרוגים בניגריה; 2 הרוגים באפגניסטן; הרוג בקווקז; עימותים צבאיים בדארפור; 70 סייענים חוסלו בפקיסטן בידי פעילי טרור מארגון הטליבאן; פצצות מרגמה נורו לעבר ישראל מרצועת-עזה;
--
ניגריה – טרור: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-24 בדצמבר 2010 על הריגת של 7 בני-אדם בסדרה של פיצוצים של מטעני-חבלה שהופעלו בידי פעילי טרור מוסלמים בכנסיות נוצריות. עוד 20 בני-אדם נפצעו באירועים הללו. זאת הברכה המוסלמית רגל חג המולד הנוצרי.
--
אפגניסטן – נאט"ו: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-24 בדצמבר 2010 על הריגתם בשגגה של 2 מאבטחים אפגנים במהלך פעילות צבאית יזומה של כוחות נאט"ו באזור קבול.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-24 בדצמבר 2010 על הריגתם של 24 פעילי טרור מוסלמים ו-11 חיילים פקיסטנים במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון-מערב המדינה ליד הגבול עם אפגניסטן.
--
פקיסטן – חיסול-מרגלים אמריקאים: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-24 בדצמבר 2010 מפי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בווזיריסטן כי מידי יום מתגלות גופות רבות של אנשים שנורו בידי אנשי הטליבאן בשל החשד לריגול לטובת ארה"ב. מקורות מודיעיניים בפקיסטן מסרו כי מאז שנת 2004 נרצחו בווזיריסטן כ-70 סייענים שהעבירו מידע מודיעיני למודיעין הפקיסטני. על-פי מיטב הערכות, ניתן לשער שסכסוכים אישיים וסכסוכי קרקעות גולשים לעיתים קרובות להטלת אשמה בדבר שיתוף-פעולה עם ארה"ב ולחיסולים הדדיים בשל החשד במפוקפק הזה.
--
עיראק – טרור – שיעים: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-24 בדצמבר 2010 על הריגתם של 5 בני-אדם (מנהיג מיליציה שיעית, אשתו ושלושת ילדיו) מפיצוץ מטען חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מארגון אל-קאעידה. הפיגוע התרחש בעיירה אל-האסווה, 50 ק"מ דרומית לעיר בגדאד. כמו כן נמסר על עוד 2 הרוגים באירועי רטרו נוספים שהתרחשו במהל היממה האחרונה.
--
סודאן – דארפור: מקורות תקשורתיים בחבל דארפור מסרו ב-24 בדצמבר 2010 על היתקלות שהייתה יום קודם לכן בין מורדי החבל לבין כוחות צבאיים של ממשלת חרטום. בהודעה נמסר כי המורדים תפסו רכבים צבאיים וכלי נשק, וכן הם לקחו בשבי חיילים אחדים.
--
רוסיה – קווקז: מקורות תקשורתיים ברוסיה מסרו ב-24 בדצמבר 2010 על הריגתו של שוטר מקומי בחבל דגסטן בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים באזור. ידיעות נוספות בנושא: מקורות תקשורתיים ברוסיה מסרו ב-23 בדצמבר 2010 על הריגתם של 2 שוטרים מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון הקווקז.
--
ישראל – רצועת-עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-24 בדצמבר 2010 על תקיפה של חיל-האוויר ברצועת עזה נגד מטרות טרור בעקבות ירי של טילי קסאם ופצצות מרגמה לעבר ישראל. בשבוע האחרון נורו לעבר ישראל 30 טילי קסאם ופצצות מרגמה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: